Fabien Courtellemont

Fabien Courtellemont Doświadczony
Dyrektor Spółek w
międzynarodowym
środowisku...

Temat: Nowy projekt w Polsce : połączenie sił róźnych małych...

Witam,

Projekt polega na połączeniu sił róźnych małych firm spedycyjnych lub transp.-sped., pod jedną marką, w całej UE, więc m.in. w Polsce. Projekt ten rozpoczął się we Francji, gdzie marka już istnieje i dobrze prosperuje.

Jestem skłonny kupić licencję na tę markę na Polskę i stworzyć sieć w Polsce. Szukam kontaktów, żeby nadać kształt projektowi w Polsce i dostosować do polskich realiów.

Główne zalety dla firm polskich:

- w dalszym ciągu będą niezalezne. Działanie pod tą marką nie zobowiązuje do niczego poza używaniem nazwy tej marki.
- dostęp do sieci jednej z największych firm francuskich, co pozwala poszerzyć działalność m.in. o spedycję morską i lotniczą!
- będzie stać je na reklamy ogólnopolskie i europejskie
- będzie stać je na handlowców w Polsce (ja ;-) ) jak i w całej Unii (inne firmy tej sieci)

Firmy należace do tej sieci we Francji nawet potrojiły swoje przychody.

Oczywiście, należy dostosować projektu do każdej firmy, dlatego czekam na "konstruktywne" komentarzy.

Pozdr.

Fabien Courtellemont
Dominik Kostrzewa

Dominik Kostrzewa Właściciel firmy

Temat: Nowy projekt w Polsce : połączenie sił róźnych małych...

Niestety nie jesteś pierwszy już tkie pomysły były ale nie zdały egzaminu, duże firmy speducyjen już tego zasmakowały połkączyło a w zasadzie działało wspólnie kilka dużych firm typu Podkowa z kimś tam a nawet chyba Dartom chciał się dołączyć i Trans południe. To nie jest takie proste jesli duże firmy nie dały rady to małe firmy napewno się nie skuszą.
Maciej K.

Maciej K. nie pracowałem w
swoim zyciu ani
jednego
dnia...wszystko ...

Temat: Nowy projekt w Polsce : połączenie sił róźnych małych...

Dominik ma rację - myślę że za to by być pod wspólną flagą coś trzeba zapłacić, a to kolejny pośrednik do opłacenia przez przewoźnika.
Mając sytuację na rynku na wzgledzie - a wiemy jacy są przewoźnicy, z chętnymi będzie kiepsko. ale mogę się mylić :)
całkiem małych nie będzie stać, a Ci których stac - sami mają swoją politykę rozwoju.
Domyslam się iż z tych pieniążków które musi zapłacić firma za bycie pod wspólną flagą, będziesz opłacany Ty. Dopóki dasz radę poszukac dla nich jakiś klientów / nie zawsze też pewnie możliwych do obsłużenia/ bedzie ok - ale co jak sie to rozrośnie?
odpowiem:
przychodzi do Ciebie jedna firma, i pyta dlaczego tamta firma ma takie, to a takie firmy, a oni za tę samą kasę mają gorsze, albo musza dojeżdżać pod załadunek itp.....
a co jeśli firma którą im "dasz" nie zapłaci? Bierzecie to na siebie?
Nie znam wszystkich mechanizmów, ani narzędzi jakimi będziesz dysponował - dlatego trudno powiedzieć coś więcejMaciej K. edytował(a) ten post dnia 14.01.08 o godzinie 18:39
Leszek Wolany

Leszek Wolany Digital marketing /
E-commerce Manager

Temat: Nowy projekt w Polsce : połączenie sił róźnych małych...

Fabien Courtellemont:
Działanie pod tą marką nie zobowiązuje do niczego poza używaniem nazwy tej marki.

To w naszych realiach wada. skupisz spedycje pod jakąs tam marką, spedycja nie bedzie do niczego zobowiązana, zacznie przedłuzac przewoźnikom terminy płatnosci albo wrecz nie płacić i za poł roku z Twoją społką nie bedzie chciał rozmawiac zaden przewoźnik.Leszek Wolany edytował(a) ten post dnia 14.01.08 o godzinie 19:22
Fabien Courtellemont

Fabien Courtellemont Doświadczony
Dyrektor Spółek w
międzynarodowym
środowisku...

Temat: Nowy projekt w Polsce : połączenie sił róźnych małych...

Dzięki za komentarzy.

Oto mój punkt widzenia:

"To nie jest takie proste jesli duże firmy nie dały rady to małe firmy napewno się nie skuszą."
W małych firmach, sukces znaczy życ lub umierać. W duzych, dyrektor który nie osiaga sukcesu po prostu znajduje sobie nową pracę. Małe firmy są bardziej reaktywne. Oczywiscie, to nie jest takie proste, ale sukces tego przedsięwziecia żalezy też od dobrego wyboru partnerów.

"całkiem małych nie będzie stać, a Ci których stac - sami mają swoją politykę rozwoju."
Wydaje mi się, że faktycznie to będzie problem! Trzeba znaleźć takie korzyści, żeby to się opłacało szybko, zwłaszcza dla pierwszego partnera. A może założyć drugą spółkę, która będzie pierwszy partner głównej spółki...

"jeśli firma którą im "dasz" nie zapłaci?"
Będę sięgnął po kontrakty ogólnopolskie, co pozwala dzieli ryzyko między partnerami. Dodatkowo, to nię będzie relacja "szef-podwładny" ale partnerstwo, więc nikt nie będzie zmuszony wejsc do jakiegos kontraktu. Tym więcej partnerów, tym większa szansa, żeby ktoś wiedział, że klient nie płaci. Dodam jeszcze, że zależność do tej sieci pozwala kupić lepsze ubezpieczenie(zakupy grupowe)i lepszą ochroną przed trybunałem.

"zacznie przedłuzac przewoźnikom terminy płatnosci"
Drugim zobowiązaniem jest terminowa płatność swoich podwykonawców. W razie braku, partner zostaje "wyrzucony". I traci pieniadzy ktore zainwestowal. Ale i tak wiadomo, że o markę trzeba będzie dbać.
Leszek Wolany

Leszek Wolany Digital marketing /
E-commerce Manager

Temat: Nowy projekt w Polsce : połączenie sił róźnych małych...

zobowiązuje / nie zobowiązuje
proponowałbym się zdecydować i jasno określić nam zasady działania takiego tworu bo inaczej to tak naprawde nie ma o czym mówić
Dominik Kostrzewa

Dominik Kostrzewa Właściciel firmy

Temat: Nowy projekt w Polsce : połączenie sił róźnych małych...

Ja pragnę podkreślić jeszcze jedną istotną sprawę, która spedycja z bezposrednimi kontrachentami zdecyduje sie na ujawnienie danych kontrachenta, przecież ty byś znał wszystkich i w pewnym momencie podziękujesz im za współpracę majac bazę danych klientów. trzeba by by nietrzeźwo myśleć aby w to wejść. Pozatym nieprawdą jest to że mała firma nie ma szans przetrwania. wręcz przeciwnie jak jest dobrze zarządzana to nie ma takiej możliwości wystarczy że jest zaprzyjaźniona z kilkoma większymi spedycjami i zawsze znajdzie sobie ładunki na 2 czy 3 auta, a jak masz tych aut 100 i nagle tracisz głównego klienta to niestety nie jesteś w srtanie się z tego pozbierać co widać na przykładzie C.Hartwig Warszawa.
Leszek Wolany

Leszek Wolany Digital marketing /
E-commerce Manager

Temat: Nowy projekt w Polsce : połączenie sił róźnych małych...

i Albatros Poznań, choc pewnie sie pozbiera
Dominik Kostrzewa

Dominik Kostrzewa Właściciel firmy

Temat: Nowy projekt w Polsce : połączenie sił róźnych małych...

Albatros da radę chwilowy brak gotówki, ale zaplecze jeszcze spore, a c.hartwig to już historia
Rafał Kurasiewicz

Rafał Kurasiewicz W poszukiwaniu
nowych wyzwań i
horyzontów...

Temat: Nowy projekt w Polsce : połączenie sił róźnych małych...

Polski System Dystrybucji jest chyba czymś w rodzaju proponowanej inicjatywy.

Pozdrawiam

Następna dyskusja:

Transport lotniczy w temper...




Wyślij zaproszenie do