konto usunięte

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

hej forumowicze,

pytanie do Was - głównie do spedytorów. Jakie błędy/niedopatrzenia według Was popełniają najczęściej przewoźnicy, z którymi współpracujecie czy współpracowaliście?

Co Was najbardziej denerwuje, co najpilniej byście zmienili itp. Liczę na Wasze posty :)

konto usunięte

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

Witam,

Dla mnie największym niedopatrzeniem przewoźników jest brak przepływu informacji. Nie muszę chyba dodawać, że informacja, nawet ta najgorsza, przekazana niezwłocznie, może umożliwić spedytorowi lub klientowi podjęcie odpowiednich działań w celu zniwelowania potencjalnych skutków i strat.

Zdarza się jednak, że informacja przekazana jest w momencie, kiedy jest już za późno na jakiekolwiek działania.

Dla przykładu, chodzi o sytuacje kiedy dochodzi do opóźnienia w transporcie, są rozbieżności pomiędzy stanem faktycznym ładunku (ilości, waga, wymiary), a informacjami ze zlecenia itp itd.

konto usunięte

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

Łukasz, a jaki widzisz sposób na poprawę tej sytuacji?

konto usunięte

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

Maciej,

Jest to kwestia wypracowania odpowiednich warunków współpracy i "dotarcia się" między spedytorem, a przewoźnikiem. Stali przewoźnicy doskonale wiedzą, czego oczekujemy, na czym najbardziej nam zależy i można im zaufać w myśl niepisanej zasady -> "brak kontaktu oznacza, że wszystko odbywa się zgodnie z ustalonym planem".

W przypadku nowych przewoźników, aż do momentu kiedy uznamy, że wpoiliśmy im przepływ informacji jako priorytet w działaniu, trzeba po prostu na bieżąco monitować.

Wiadomo, że dobrym rozwiązaniem na poprawę tej sytuacji byłoby odpowiednie narzędzie IT umożliwiające na bieżąco przekazywanie komunikatów drogą elektroniczną. Ale też nie do końca. Z takich narzędzi korzystają np. firmy kurierskie, a z doświadczenia wiem, że takie komunikaty potrafią czasem sprawiać mylne wrażenie, że wszystko jest OK, kiedy w rzeczywistości nie jest.... a wtedy i tak potrzebna jest "ludzka" interwencja.

konto usunięte

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

czyli chciałbyś mieć możliwość na bieżąco monitorować, gdzie w danym momencie jest przewoźnik z Twoim ładunkiem, tak?

a co do "docierania się" - jak myślisz, z czego dokładnie wynika ten problem. przewoźnicy nie potrafią rozmawiać, czy nie znają prawa, praktycznych aspektów swojej pracy? czy może jeszcze coś innego?

konto usunięte

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

czyli chciałbyś mieć możliwość na bieżąco monitorować, gdzie w danym momencie jest przewoźnik z Twoim ładunkiem, tak?


Niekoniecznie. Bardziej chodzi o to, że jeśli ustalisz z przewoźnikiem, że ma być w terminie "P" w miejscu "R" po ładunek "S" i przetransportować go do miejsca "T" w terminie "U", to jeśli nastąpi jakiekolwiek odstępstwo od tych zmiennych, otrzymam o tym niezwłocznie informację.

a co do "docierania się" - jak myślisz, z czego dokładnie wynika ten problem. przewoźnicy nie potrafią rozmawiać, czy nie znają prawa, praktycznych aspektów swojej pracy? czy może jeszcze coś innego?


Nie nazwałbym tego problemem. To normalny proces budowania relacji. A fakt, że zajmuje on jakiś czas (w jednym przypadku krótszy, w innym dłuższy) wynika ze specyfiki tej branży. Każdy finalny klient ma swoje indywidualne potrzeby związane z obsługą i dostarczaniem informacji. To w końcu on decyduje kiedy, w jakiej okoliczności i w jakiej formie mają trafiać do niego komunikaty związane ze statusem transportu. A, że tych klientów jest dużo, tak samo duże są różnice w wymaganiach.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

Łukasz Gawliczek:
czyli chciałbyś mieć możliwość na bieżąco monitorować, gdzie w danym momencie jest przewoźnik z Twoim ładunkiem, tak?

Niekoniecznie. Bardziej chodzi o to, że jeśli ustalisz z przewoźnikiem, że ma być w terminie "P" w miejscu "R" po ładunek "S" i przetransportować go do miejsca "T" w terminie "U", to jeśli nastąpi jakiekolwiek odstępstwo od tych zmiennych, otrzymam o tym niezwłocznie informację.

Problemem, na który ja pozwolę sobie w tym miejscu wskazać
jest chyba nawet nie to,
że wielu jeszcze nie rozumie tych oczywistych oczywistości,
lecz to, że wciąż wielu - i to z sobie tylko wiadomych względów -
nie chce/nie umie tego zrozumieć.
a co do "docierania się" - jak myślisz, z czego dokładnie wynika ten problem. przewoźnicy nie potrafią rozmawiać, czy nie znają prawa, praktycznych aspektów swojej pracy? czy może jeszcze coś innego?

Nie nazwałbym tego problemem. To normalny proces budowania relacji.

Również nie uważam tego za problem.
A 'docierać się' to można raczej w narzeczeństwie - przepraszam, że banał :)
A fakt, że zajmuje on jakiś czas (w jednym przypadku krótszy, w innym dłuższy) wynika ze specyfiki tej branży. Każdy finalny klient ma swoje indywidualne potrzeby związane z obsługą i dostarczaniem informacji. To w końcu on decyduje kiedy, w jakiej okoliczności i w jakiej formie mają trafiać do niego komunikaty związane ze statusem transportu. A, że tych klientów jest dużo, tak samo duże są różnice w wymaganiach.

Budowanie relacji / dobrej współpracy ładnie brzmi.
Ale chyba nie powinno się to sprowadzać do inwestowania nie-wiadomo-ile-czasu na debatowanie-o-oczywistych-oczywistościach.

Tym bardziej, że rozwiązania wymyślono już i to niektóre dość dawno.

Wystarczy je:
- poznać,
- zrozumieć,
- porządnie wdrożyć,
- i stosować.
Od szczebla dyrektorów/kierowników po wykonawców fizycznych.

A że to niekiedy nie jest łatwe... No cóż.
Marcin Chybiak

Marcin Chybiak
marcinchybiak@interi
a.pl

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

Łukasz Gawliczek:
Maciej,

Jest to kwestia wypracowania odpowiednich warunków współpracy i "dotarcia się" między spedytorem, a przewoźnikiem. Stali przewoźnicy doskonale wiedzą, czego oczekujemy, na czym najbardziej nam zależy i można im zaufać w myśl niepisanej zasady -> "brak kontaktu oznacza, że wszystko odbywa się zgodnie z ustalonym planem".


Zgadzam sie z Łukaszem: dobre relacje z przewoznikami sa gwarantem dobrej wspolpracy.

Jezeli jasno ustalimy zasady wspolpracy to w zasadzie nie ma problemow. Nie martwimy sie o terminowosc, jakosc swiadczonych uslug oraz zwrot palet z ktorymi wszyscy maj tyle problemow.

Wspolpracuje z przewoznikami do ktorych mam ogromne zaufanie. Nie musze ich sprawdzac, dzwonic gdzie sa i kiedy beda na miejscu. Przekaze zlecenie, dostane info zwrotne: "bede na miejscu o 10" to znaczy ze bedzie o 10. Mowia ze odebrali "dobre palety", to znaczy ze to sa palety EUR a nie "jednorazy".

Zdroworozsadkowych relacji z przewoznikami zycze wszystkim Spedytorom!Marcin Chybiak edytował(a) ten post dnia 10.12.10 o godzinie 21:57

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

Dwa przykłady:

1. przewoźnik przyjął fracht do FR (mienie przesiedlenia z przeznaczeniem na małą prywatną wyspę, niedaleko lazurowego wybrzeża), na wyspie prywatna ochrona, jeden prom na wyspę (właściciel wyspy-właścicielem promu), w środku nocy telefon od przewoźnika, że nastąpiła próba włamania do auta-kierowca wystraszył włamywaczy, nic nie zginęło. Ja szybciej dowiedziałem się o sytuacji niż klient (odbiorca), który znajdował się 500m od ciężarówki i miał w okolicy 50 osób (własnych pracowników, obsługę, ochronę). Szybka informacja, brak ściem, jasne zasady współpracy.

2. Załadunek piątek (14.00) - wydzwaniam przewoźnika (11.00) z potwierdzeniem podstawienia auta ("dziki kierunek"(RO), śnieżyca w zeszłym tygodniu itp., po prostu coś mnie "tknęło"). Odpowiedź przewoźnika: "nie ma auta, zakopało się, zamarzło, nie ma, nie będzie, sorry, no miałem zadzwonić ale mamy meksyk itp."

Dwa podejścia - dwie firmy. Oceńcie, które jest "fajniejsze" dla klienta (dla mnie i mojego zleceniodawcy).
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

Kiedyś na analizie błędów w komunikacji na linii spedytor-klient
kolega zasugerował, że spedytor powinien utworzyć stanowisko
"Lying manager", aby w sposób "profesjonalny" koordynować
przekazywanie nieprawdziwych informacji klientowi.

Brzmi jak ponury żart, aczkolwiek żart to nie był :)
Marcin Chybiak

Marcin Chybiak
marcinchybiak@interi
a.pl

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

Damian Hajduk:
Kiedyś na analizie błędów w komunikacji na linii spedytor-klient
kolega zasugerował, że spedytor powinien utworzyć stanowisko
"Lying manager", aby w sposób "profesjonalny" koordynować
przekazywanie nieprawdziwych informacji klientowi.

Brzmi jak ponury żart, aczkolwiek żart to nie był :)


Sam nie wiem, "Lying manager"... wg mnie kazda, nawet ta najgorsza prawda bedzie , kepsza do naslodszego klamstwa.

W dzisiejszych czasach czołowka operatowor logistycznych proponuje klientom to samo: terminowosc, ceny i profesjonalna obsluge. Wszystko na takim samym, dostyc wysokim poziomie.

Teraz o klienta walczy sie informacja, a w zasadzie szybkoscia w przekazywaniu imformacji. Szczegolnie tych zlych.

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

gdy pracowałem jako spedytor drogowy, zawsze wolałem prawdę od najładniej brzmiącej ściemy. No, bo nawet jeśli jechałem dla branży automotive, to jednak mój klient (czyli logistyk) jakiś tam zapas części na magazynie miał, chciał więc wiedzieć, na którą ustawić pracę magazynu, żeby wszystko poszło bez opóźnień. Zresztą to samo było z mniejszymi klientami. Jeśli auto było daleko a kierowcy kończyło się tacho, to magazyn się zamykał a ustawialiśmy dostawę na następny dzień rano. Natomiast, gdy kierowca miał rzeczywiście 100km podjazdu i w ciągu 2h miał być na miejscu, magazynierzy zostawali w nadgodzinach. Muszę przyznać, że takiem metody zapewniały mi szacunek klientów. No, a że nie wyżywałem się na przewoźnikach, to ich również.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

Marcin Chybiak:

Sam nie wiem, "Lying manager"... wg mnie kazda, nawet ta najgorsza prawda bedzie , kepsza do naslodszego klamstwa.
Tak.
Chociaż niektórzy klienci, sądząc po ich decyzjach, wolą być okłamywani :)
W dzisiejszych czasach czołowka operatowor logistycznych proponuje klientom to samo: terminowosc, ceny i profesjonalna obsluge. Wszystko na takim samym, dostyc wysokim poziomie.
Z tą wysokością poziomu to może bym nie przesadzał.
Teraz o klienta walczy sie informacja, a w zasadzie szybkoscia w przekazywaniu imformacji. Szczegolnie tych zlych.
Ujął bym to pojęcie nieco szerzej: Jakością informacji.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

Paweł T.:
gdy pracowałem jako spedytor drogowy, zawsze wolałem prawdę od najładniej brzmiącej ściemy. No, bo nawet jeśli jechałem dla branży automotive, to jednak mój klient (czyli logistyk) jakiś tam zapas części na magazynie miał, chciał więc wiedzieć,
+ > Potrzeba klienta.
na którą ustawić pracę magazynu, żeby wszystko poszło bez opóźnień. Zresztą to samo było z mniejszymi klientami. Jeśli auto było daleko a kierowcy kończyło się tacho, to magazyn się zamykał a ustawialiśmy dostawę na następny dzień rano. Natomiast, gdy kierowca miał rzeczywiście 100km podjazdu i w ciągu 2h miał być na miejscu, magazynierzy zostawali w nadgodzinach.
+ > rzetelność usługodawcy.
Muszę przyznać, że takiem metody zapewniały mi szacunek klientów. No, a że nie wyżywałem się na przewoźnikach, to ich również.
= > dobra współpraca.
---
Trywialne.
Dobrze, że w tych osobliwie rozumiejących jakość czasach,
są na rynku jeszcze gracze, którzy to pojęcie rozumieją.

konto usunięte

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

Przychylam się do wcześniejszej opinii jednego z interlokutorów, który pisał o tym, że przewoźnicy/kierowcy ściemniają.

Właśnie ostatnio miałam taką sytuację.Auto zamówione na g.8 rano pod załadunek, trasa raptem niespełna 100km i rozładunek tego samego dnia-transport międzynarodowy.
W efekcie załadunek nastąpił o g.15, do miejsca rozładunku przyjechał gdy tam już było zamknięte na głucho, zatem następnego dnia na rozładunek przyjechał o godzinie....14.45.
Oczywiście tłumaczenie było: on będzie za godzinę.Prawda była zupełnie inna.

Z innych błędów, który mnie mocno irytuje to sytuacja gdy w odpowiedzi na moje zapytanie ofertowe (trasa, termin, tabor itd.) ktoś podaje stawkę za transport ale....fizycznie nie ma samochodu.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

Jolanta I.:

Z innych błędów, który mnie mocno irytuje to sytuacja gdy w odpowiedzi na moje zapytanie ofertowe (trasa, termin, tabor itd.) ktoś podaje stawkę za transport ale....fizycznie nie ma samochodu.
?
Ciekawe. Rozwinie Pani temat?

konto usunięte

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

Damian Hajduk:
Jolanta I.:

Z innych błędów, który mnie mocno irytuje to sytuacja gdy w odpowiedzi na moje zapytanie ofertowe (trasa, termin, tabor itd.) ktoś podaje stawkę za transport ale....fizycznie nie ma samochodu.
?
Ciekawe. Rozwinie Pani temat?

A co tu rozwijać?:)
Ktoś daje dobrą stawkę ale bez auta, po prostu.Dlaczego tak? Pojęcia nie mam.
Rozumiem, że można podać dobrą cenę jeśli ktoś potrzebuje znać szacunkowe koszty, ale skoro pytam kto i za ile podtsaiw 1 tira 5 sierpnia z Davos do Warszawy, to oczekuję stawki popartej fizyczną możliwością transportu, prawda?
Radosław Piosik

Radosław Piosik Spedytor
miedzynarodowy,
AsstrA Polska Sp. z
o.o.

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

A jaka byla roznica czasowa miedzy otrzymaniem oferty a kontaktem z oferentem ?

konto usunięte

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

Wojciech Kwiatek:


2. Załadunek piątek (14.00) - wydzwaniam przewoźnika (11.00) z potwierdzeniem podstawienia auta ("dziki kierunek"(RO), śnieżyca w zeszłym tygodniu itp., po prostu coś mnie "tknęło"). Odpowiedź przewoźnika: "nie ma auta, zakopało się, zamarzło, nie ma, nie będzie, sorry, no miałem zadzwonić ale mamy meksyk itp."
>Myślę, że z uwagi na ilość ładunków i różnych stawek przewoźnicy nie podchodzą zawsze poważnie, chyba, że mają stałe zlecenia w firmie produkcyjnej.
Mój znajomy produkuje kontenery i wysyła do Szwecji i Norwegii. Śnieżyca nie przeszkadza w dostarczeniu na czas.
Ja zajmuję się przewozem osób i musiałbym na głowie stanąć, żeby podstawić auto na czas. Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji, szczególnie przy obsłudze instytucji państwowych. Zawaliłbym w Urzędzie Miasta to stracę Urząd Marszałkowski, Wojewódzki itd. Wolę jechać dla stałego klienta na niższą stawkę, niż jednorazowo za więcej.

Temat: Najczęściej popełniane błędy przez przewoźników

Generalnie z tego przewoźnika często nie korzystam... chociaż obsługuje mi właśnie takie kierunki RU, RO, UA czasem GR. Nie zmienia to faktu, że zlecenie przyjął bez zarzutów. Jeśli wiedział, że nie zrealizuje przewozu - mógł od razu o tym powiedzieć albo nie przyjąć zlecenia. Znalazł bym kogoś innego albo pojechał z droższym. Podejście w tym stylu, na "chwilę" przed załadunkiem rozwala mi wszystko (ekipę załadunek, ekipę rozładunek, umowę z klientem itd.), pomijam dodatkowe koszty.



Wyślij zaproszenie do