Sebastian
Nadolski
Kierownik działu
Logistyki
Krystian D. Kupiec
Temat: koszty demurrage
Hmm...ciężki temat.Rozumiem, że portem docelowym z Azji był Rotterdam i tam SO Azjatycki się kończył.
W Roterdamie robisz odprawę żeby zastosować sztuczki z Vatem (co wg mnie już się nie opłaca).
I dalej przewóz oclonych już kontenerów zlecasz swojej spedycji (statkiem do Gdyni) i samochodem do firmy, czy tak?
Jeśli puściłeś zlecenie, a spedycja złożyła booking u armatora najszybciej jak to możliwe to w tym przypadku wszystko rozbije się o klauzulę "pod warunkiem dostępności miejsca i sprzętu".
Spedycja będzie kryta, a armator będzie twierdził, że nie było miejsca na wcześniejszym feederze (co może być zresztą prawdą).
Faktury po miesiącu to standard, tyle trwa refaktoring, ale poinformować powinni, ale to już indywidualna cecha danej spedycji.
Wg nie musisz zaakceptować fakturę, ponosisz ryzyko organizując w ten sposób transport i tym razem "nie zatrybiło".
Sebastian
Nadolski
Kierownik działu
Logistyki
Temat: koszty demurrage
Już, dałem sobie spokój tylko najgorsze to to że przez wg. mnie czyjeś niedopatrzenie wywalić trzeba w błoto trochę kasy... I ten brak informacji to trochę dziwne. No nic współpracę zakończyliśmy bo było jeszcze kilka innych tematów które przesądziły o takiej decyzji.Przepraszam ale czy możesz rozwinąć temat , że już się nie opłaca taki sposób? To nie są sztuczki tylko " odroczenie" spłaty Vatu.
konto usunięte
Temat: koszty demurrage
Krystianowi chodziło pewnie o to że to samo możesz mieć w Polsce za mniejszą kasę (koszt odprawy ROT <->POL), druga kwestia to koszty transportu, pewnie bezpośrednio do Polski byłoby taniej i szybciej niż przez ROT +feeder.pozd
michal
Sebastian N.:
Już, dałem sobie spokój tylko najgorsze to to że przez wg. mnie czyjeś niedopatrzenie wywalić trzeba w błoto trochę kasy... I ten brak informacji to trochę dziwne. No nic współpracę zakończyliśmy bo było jeszcze kilka innych tematów które przesądziły o takiej decyzji.
Przepraszam ale czy możesz rozwinąć temat , że już się nie opłaca taki sposób? To nie są sztuczki tylko " odroczenie" spłaty Vatu.
Krystian D. Kupiec
Temat: koszty demurrage
Dokładnie o to mi chodziło. Prościej, szybciej i taniej.I jeszcze odpada ważny czynnik (bardzo często pomijany) Twój czas jako logistyka - bo musisz się tym całym transhipmentem zajmować, zaoszczędzony czas można przeznaczyć na inne, bardziej produktywne zajęcia (czy jak mawiają spece od lean "przynoszące wartość dodaną").
Trochę offtop-ując: obecnie zmierza do mnie kontener, któremu od momentu pobrania go przez załadowce a opuszczeniem portu oceanicznego w Azji minęło dokładnie miesiąc (kontener zwiedził kilka portów i stał 3 tygodnie w jednym) jak widzisz rolowanie parodniowe w Europie to "pikuś" - choć to CIF to czasu jednak szkoda i TT jest tragiczny.
Wracając do feederów, to miejsca faktycznie mogło nie być, prywatni "feederowcy" nierzadko nie wyrabiają ze zleceniami od armatorów.Ten post został edytowany przez Autora dnia 26.02.14 o godzinie 19:08
Sebastian
Nadolski
Kierownik działu
Logistyki
Temat: koszty demurrage
No ok, ale zapominacie o jednej rzeczy podatek Vat, w Polsce, a co za tym idzie cała papierkowa robota i to z osobami z KRS, czyli prezesami. Do tego trzeba pilnować terminów...Podobne tematy
Następna dyskusja: