Sandra
K.
Certyfikowany
Psychoterapeuta,
Psycholog, Trener
Temat: Inteligencja emocjonalna w biznesie
Pojęcie inteligencji emocjonalnej zrobiło w ostatnim czasie zawrotną karierę. Chociaż wszyscy zdają się „mniej – więcej” wiedzieć czym ona jest, przy próbie dokładniejszego rozeznania pojęcie to może stanowić dla niektórych jedynie mglisty konstrukt teoretyczny. Zobaczmy zatem co takiego kryje się za pojęciem, które Goleman zaczerpnął od Mayer’a i Salovey’a, a następnie w bardzo skuteczny sposób sprzedał na świecie.W obszarze inteligencji emocjonalnej szczególnie istotne są 3 czynniki: ocena i ekspresja emocji, kontrola emocji – szczególnie ważna w kontekstach o zwiększonym natężeniu stresu , jak praca na odpowiedzialnym stanowisku, oraz szczególnie nęcący i dający potężne możliwości składnik, czyli wykorzystanie emocji. O ile jasne jest, że osoba inteligentna emocjonalnie potrafi adekwatnie rozpoznawać emocje u siebie i innych oraz je wyrażać w asertywny sposób, o tyle praca z kontrolą emocji oraz ich wykorzystaniem otwiera nowe możliwości na polu własnej efektywności oraz w kwestii wywierania pożądanego wpływu na innych ludzi.
Cóż takiego, drogi dyrektorze, możesz wziąć dla siebie z warsztatu inteligencji emocjonalnej?
WIĘCEJ PRZECZYTASZ TUTAJ...