Monika Ciesielska

Monika Ciesielska Managing Partner,
Carpenter Consulting
- IMSA Poland

Temat: RAPORT: Badanie Opinii Kandydatów

We wrześniu 2013 roku, firma head hunterska – Carpenter Consulting, jako pierwsza firma w Polsce, przeprowadziła Badanie Opinii Kandydatów, wśród uczestników procesów rekrutacyjnych, prowadzonych przez nas w ciągu ostatnich 2 lat, na stanowiska menedżerskie i wyższego szczebla.

Raport okazał się być miłym zaskoczeniem dla kandydatów, którzy nigdy wcześniej nie byli pytani przed head hunterów o wrażenia z rozmów kwalifikacyjnych. Oto niektóre z komentarzy:
„Pierwszy raz spotykam się z tego typu ankietą i jestem mile zaskoczony. Aby rozwiać obawy z jednego z komentatorów – nie otrzymałem propozycji pracy w wyniku procesu rekrutacyjnego prowadzonego przez Carpenter Consulting”
„Wprawdzie nie otrzymałem pracy za pośrednictwem Państwa firmy, jednak wysoko oceniam Waszą pracę i zatrudnionych konsultantów. Pełen profesjonalizm, dobrze przygotowane kadry, doskonale poprowadzony proces rekrutacyjny to coś czym warto się chwalić”

Zapraszam do lektury raportu, który dostępny jest tutaj: RAPORT Z BADANIA
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: RAPORT: Badanie Opinii Kandydatów

Trochę dziwnie, bo nie składają się Wam liczebności z procentami - pewnie dlatego warto na wykresach pokazywać N-ki. Nie ma nic o metodologii, ale samodzielne robienie satysfakcji Klienta (jak rozumiem z własnego maila) już obarcza badanie błędem - kto podpadnie firmie HH ? Trudno też analizować czym firma się wyróżnia przy tak niewielkiej liczebności (jak rozumiem odpowiedziały osoby, które uczestniczyły w procesach rekrutacyjnych w innych firmach - czyli mogły porównać - choć nie widzę takiego doboru próby ?) Niewskazanie wymienionych w kafeterii cech jest też wynikiem. Inicjatywa ważna, ale musiałam wrzucić swoje 3 gr. :)

P.s. z pierwszego wykresu warto wyrzucić 0% :) a w wykresie o atmosferze zerowe wskazania :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 07.10.13 o godzinie 01:45
Monika Ciesielska

Monika Ciesielska Managing Partner,
Carpenter Consulting
- IMSA Poland

Temat: RAPORT: Badanie Opinii Kandydatów

Pani Dagmaro, bardzo dzękuję. Same słuszne uwagi. Uwzględnimy je przy okazji nastepnego badania. To czego mi osobiście najbardziej brakuje, to chociaż lekkiego pstryczka w nos. Krytyka ze strony kandydatów dałaby nam możliwość rozwoju. W kolejnym badaniu bedzie na pewno wiecej pytań otwartych.

P. S. Ankieta była anonimowa. Nie było zatem szansy, aby nam podpaść ;)Ten post został edytowany przez Autora dnia 07.10.13 o godzinie 11:06

Temat: RAPORT: Badanie Opinii Kandydatów

Okiem analityka. :)

Ankieta jest dla firmy laurką. Inaczej być nie mogło, co widać z tematyki pytań i ilości ankietowanych (138). Przy tak małej liczbie osób, inne niż profesjonalne ich traktowanie skutkowałoby szybkim zniknięciem z tego rynku.
Po prostu firma taki przyjęła model biznesowy (np.segment "luksusowych" klientów). Jak sądzę przy nastawieniu na bardziej masową "produkcję" standardy postępowania byłyby inne ("siłą rzeczy" ) i czasem/często zrywałaby się komunikacja z kandydatami.

Wiem, wiem. Firmy HH znajdują się "między młotem a kowadłem", poza tym "z pustego i Salomon" nie naleje. Czyli dogodzić obu stronom obecnie jest trudno.

Jestem ciekawy czy opublikowano wszystkie pytania ?
Z pozycji Szefa firmy nie może on wyciągnąć nowych wniosków, nie znanych przed rozpisaniem ankiety.
Dlatego cel ankiety (poza tym ukrytym marketingowym) o szerszym spojrzeniu i wyjściu naprzeciw oczekiwaniom Kandydatów nie został spełniony. Taką stawiam tezę.

Ale życzę powodzenia. Marsz w dobrym kierunku. :)
Monika Ciesielska

Monika Ciesielska Managing Partner,
Carpenter Consulting
- IMSA Poland

Temat: RAPORT: Badanie Opinii Kandydatów

Ankieta została wysłana do około 200 kandydatów. Odpowiedziało 138 osób. Carpenter jest typową firmą head hunterską rekrutującą kadrę zarządzającą i menedżerów. Z racji naszej specjalizacji kandydatów nie mogło być więcej. Jak Pan słusznie zauważył, nie rekrutujemy masowo.
Opublikowaliśmy wszystkie pytania i wszystkie odpowiedzi. Ale to mogliby potwierdzić respondenci, aby uwiarygodnić moja zapewnienie :)
Paweł Kluska

Paweł Kluska Konsultant, Mizrach
Search

Temat: RAPORT: Badanie Opinii Kandydatów

Pani Moniko, inicjatywa ciekawa, ale... Gdyby ankieta badała opinie kandydatów na temat jakości procesów rekrutacyjnych prowadzonych przez firmy zewnętrzne in general (w tym przez Carpenter), wtedy rzeczywiście wyniki mogłyby być ciekawe i stanowić przyczynek do interesującej dyskusji odnośnie jakości, stosowanych praktyk, etc. A tak, to trochę brzmi jak odpowiedź na pytanie: "Dlaczego dobrze czuł/a się Pan/i uczestnicząc w rekrutacji prowadzonej przez Carpenter Consulting" :)
Pozdrawiam serdecznie!
Monika Ciesielska

Monika Ciesielska Managing Partner,
Carpenter Consulting
- IMSA Poland

Temat: RAPORT: Badanie Opinii Kandydatów

Tak, ale gdybyśmy to my przeprowadzili taką ankietę i wyniki wyszłyby na naszą korzyść, posądzono by nas o stronniczość, a pewnie w rezultacie również "ustawianie wyników".
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: RAPORT: Badanie Opinii Kandydatów

Chwali się Wam, że nie dało się Wam podpaść :) W razie czego - w przyszłości - służę pomocą - myślę, że bez problemu znajdziemy miejsca, gdzie pstryczek leży i czeka :) Trzeba tylko wiedzieć jak zadać pytanie, żeby dokopać się do pstryczków.
Przez 20 lat poznałam tylko jedną firmę, która nie miała żadnych :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 07.10.13 o godzinie 15:03
Maciej Wojewódka

Maciej Wojewódka analityk, manager,
badacz, organizator,
uhonorowany za kr...

Temat: RAPORT: Badanie Opinii Kandydatów

Ciekawy pomysł na PR dla Waszej firmy, Moniko :)

Nie znam Waszego rynku dlatego wierząc na słowo, że jako jako pierwsza headhunterska firma w Polsce, przeprowadziliście Badanie Opinii Kandydatów, gratuluję pierwszeństwa w tym względzie.

Jeśli uda się Wam efektywnie wykorzystać ten pomysł - moje gratulację będą podwójne.

Czy autor (autorka) tego pomysłu został/-a adekwatnie uhonorowana?Ten post został edytowany przez Autora dnia 07.10.13 o godzinie 16:37
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: RAPORT: Badanie Opinii Kandydatów

Najlepsze efekty ( i jeśli chodzi o jakość, pomiar i edukację) uzyskuje się, gdy branża się konsoliduje i robi tzw. badania syndykatowe. Większa próba, lepsze wskaźniki, diagnoza problemów... cóż... wiem, to nie jest proste :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 07.10.13 o godzinie 18:16
Robert Mikołajek

Robert Mikołajek Cieśla Budowlany

Temat: RAPORT: Badanie Opinii Kandydatów

Pochwalić trzeba za odwagę publikowania takiego zestawienia, jednak moim zdaniem nie jest to ankieta obiektywna, mówiąc kolokwialnie ze względu na asymetrię pozycji ankietera względem badanego.

A tak z innej beczki co wam jako firmie miało to dać lub dało?

Pozdrawiam
Cieśla z Krakowa
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: RAPORT: Badanie Opinii Kandydatów

Bada się satysfakcję Klienta, ale to było na tyle proste narzędzie, że raczej negatywów nie da się uzyskać. Ale od czegoś trzeba zacząć :)

Temat: RAPORT: Badanie Opinii Kandydatów

Monika C.:
Opublikowaliśmy wszystkie pytania i wszystkie odpowiedzi. Ale to mogliby potwierdzić respondenci, aby uwiarygodnić moja zapewnienie :)
Ani przez chwilę w mojej głowie nie zagościła taka myśl.
Zespół Carpenter naprawdę wzbudza zaufanie choćby tym pokazem z jabłkami (potem choćby piekło). :)

Nieopublikowanie części pytań i do nich odpowiedzi nie byłoby przecież nierzetelne. Chodzi o to, że informacje ujawnione są prawdziwe i nie wprowadzają w błąd.

konto usunięte

Temat: RAPORT: Badanie Opinii Kandydatów

Pytania i respondenci byli tak dobrani, że wynik nie mógł być inny. Z pewnością duży plus dla firmy za tego typu pomysł na PR.Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.10.13 o godzinie 10:05

konto usunięte

Temat: RAPORT: Badanie Opinii Kandydatów

Pani Moniko, w dobie przewagi podaży ( kandydatów ) nad popytem ( dostępną ilością satysfakcjonujących ofert pracy ) taka inicjatywa jest szczególnie cenna. To miłe, że interesuje Państwa nie tylko satysfakcja klienta zlecającego przeprowadzenie rekrutacji, ale także opinia kandydatów.
Z zainteresowaniem zapoznałam się z wynikami przeprowadzonej przez Państwa ankiety i nasunęły mi się następujące spostrzeżenia i sugestie :
-w pytaniu 9. „Czym nasza firma wyróżnia się na tle innych firm head hunterskich?” Jedna z możliwych do wyboru odpowiedzi nie pasuje do pozostałych ( jest od nich bardziej pojemna ) mam tu na myśli profesjonalizm. Na profesjonalizm składa się bowiem m.in. indywidualne podejście, rzetelność , szybkość i terminowość, rzeczowość, otwartość w komunikacji, dobry kontakt, udzielenie informacji zwrotnej i atmosfera - czyli prawie wszystkie pozostałe odpowiedzi. Tak więc z możliwych odpowiedzi na to pytanie wyłączyłabym profesjonalizm ( chyba, że było to pytanie otwarte a nie zaznaczanie gotowych odpowiedzi ). W ten sposób otrzymany obraz byłby bardziej klarowny i nośny informacyjnie. Dodałabym odrębne pytanie o ocenę stopnia profesjonalizmu.
-podobnie w pytaniu nr 7. „Jak oceniasz atmosferę rozmowy oraz sposób jej prowadzenia?” - także tutaj ( analogicznie jak w poprzednim przypadku ) rozmowa profesjonalna to rozmowa merytoryczna, wnikliwa i sympatyczna.
Pozdrawiam.



Wyślij zaproszenie do