Temat: TOP KAWAŁY
Osiem Praw Szanownego Klienta
- Klientowi nigdy nie przyjdzie na myśl, ile kosztuje projekt, tylko ile można na tym projekcie zaoszczędzić.
- Jeżeli udało Ci się wprowadzić w programie wymagane przez klienta poprawki, wtedy on z nich zrezygnuje.
- Żaden klient nie wie, czego właściwie chce.
- Każdy klient wie dokładnie, czego nie chce.
- Żaden klient nie chce tego, co masz już gotowe.
- Nie wie także, co chciałby mieć zamiast tego.
- Klient, który najmniej płaci, marudzi najwięcej.
- Klient żąda większych zmian dokładnie wtedy, kiedy produkt jest już gotowy.
Masochistyczne skłonności nie są wprawdzie warunkiem koniecznym do pracy w systemie operacyjnym Windows. Są jednak bardzo pomocne.
Każdy program w Windows pracuje poprawnie do momentu niczym nieuzasadnionej utraty danych.
Interaktywne, multimedialne aplikacje DOS'a "zawieszają się" same, podczas gdy interaktywne, multimedialne aplikacje Windows zawieszają się natychmiast po dowolnej ingerencji użytkownika.
Jedyną metodą obsługi plotera i drukarki w Windows jest drukowanie krzywych i plotowanie tekstów.
Podstawowe Prawdy Informatyki:
- Komputer służy człowiekowi.
- Ziemia jest płaska.
- Dla komputera nie ma rzeczy nie do pomyślenia, a tym bardziej nie ma rzeczy
niemożliwych - z wyjątkiem tych, których od niego wymagamy.
- W świecie komputerowego przetwarzania danych żadna awaria się nie kończy,
ponieważ przechodzi zawsze w następną.
- Awaria komputera wyczekuje cierpliwie na najbardziej niedogodny moment, aby bezlitośnie zaatakować.
- W pracy z komputerem opieranie się na jakichkolwiek zasadach jest błędem.
- Nie unikniesz nigdy dużej awarii, jeśli spowodujesz małą - w najlepszym wypadku mała awaria pozostanie mała, stając się z czasem coraz bardziej uciążliwą.
- Nikt nie jest w stanie przewidzieć wszystkich możliwych awarii - możesz być jednak pewien, że każdą z osobna odczujesz na własnej skórze.
- Wnioski: - Drobne awarie nie istnieją. Jeżeli miała jednak miejsce drobna awaria, oznacza to, że nie poznałeś jeszcze jej rzeczywistych rozmiarów.