Temat: Proszę o pomoc w sprawdzaniu LM
1. "In reply", a nie "replay". Odpowiadamy na ofertę, a nie powtarzamy akcję;
2. Powinno być "I am applying for position of STANOWISKO". Po tym postawiłbym kropkę;
3. Zamiast "I would like to add" lepiej powiedzieć "I would like to say". Add oznacza dodać jeszcze coś, a przecież list dopiero się zaczął;
4. Zamiast "which lead to getting" wystarczy "to get";
5. W kolejnym akapicie wystarczy czas Simple Past, i koniecznie przyimek, czyli "I graduated from";
6. Według mnie powinno być tak: "...from AGH University of Science and Technology, Mechanical Engineering and Robotics, Mechanical Engineering Faculty, II degree full-time studies, and I have obtained Master of Science degree."
7. Kolejny akapit:
During my studies I have acquired basic knowledge about design of machines, their exploitation and how particular parts are produced. I have also learned to operate programs to create the 2D drawings (AutoCad) and 3D drawings (Inventor, SolidWorks, CATIA). Currently I’m developing my knowledge about CATIA software.
8. Kolejny akapit:
During my studies I had two courses of practical training. The first of them I had in Petroleum Equipment company "Naftomet sp. z.o.o." in Krosno, where I learned basic information about parts produced in the company. The second one I had in Stalowa Wola Steelworks, where I have learned information about construction and functioning of powertrain system in TD-40E bulldozer, which I wrote my thesis about.
9. Ostatni akapit:
I was working in two companies so far, first for Delphi Poland S.A. in Krosno, where I was working as operator on the assembly line, where I had learned in practice how the dumpers are produced and tested. Second place where I was working was construction company "Hajek & Schöftner" in Austria. I was working there as handworker. In this job I have learned some manual skills, and I have improved my language skills.
I am very ambitious person who strives for continuous improvement of my skills. I treat each task with full commitment and responsibility. I always learn on my and other people's mistakes.
Ogólnie o tekście: zwróć uwagę na detale. Unikaj stosowania różnych czasów w jednym zdaniu. Długie zdania źle się czyta, czasem warto rozbić je na krótsze. Pamiętaj, że w języku angielskim są sztywne wyrażenia przyimkowe, bardzo schematyczne, na przykład "I'm applying TO your company FOR the position OF...", i wiele innych. Nie ma reguły, trzeba je wkuwać na pamięć. Bardzo istotne podczas pisania jest unikanie literówek, bo ich obecność świadczy o braku sprawdzenia tekstu przez autora, a to oznacza albo skopiowanie tekstu od kolegi, albo zwykłą niedbałość z Twojej strony. W każdym edytorze tekstów jest moduł sprawdzania pisowni, jedno kliknięcie i wiesz wszystko. To będzie dowód szacunku, jaki okazujesz potencjalnemu przyszłemu pracodawcy. Poza tym jest OK,
Teraz o formie: mam wrażenie, że wymieszałeś tu list motywacyjny z CV. Pamiętaj że list motywacyjny musi być przede wszystkim ciekawy. Historię zatrudnienia umieszcza się w CV, to są fakty z Twojej przeszłości. List motywacyjny to sposób, żeby komuś tę historię skutecznie sprzedać. Zapewne wiesz, że w CV bardzo ważnym punktem jest znajomość języków obcych, określona w kategoriach czytanie - mowa - pisanie w skali 1-5, gdzie 1 to znajomość biegła, a 5 - podstawowa. Prawo jazdy zawsze jest dodatkowym atutem.
Standardowo, nawet najlepsze CV bez dobrego listu motywacyjnego ląduje natychmiast w koszu. List motywacyjny ma powiedzieć szefom firmy, ze to właśnie TY powinieneś dostać konkretne stanowisko, a nie kto inny. Powinieneś w liście więcej pisać o sobie, o swoich mocnych stronach, na których można polegać, które będą w firmie przydatne. Pożądane są umiejętności pracy w warunkach stresu i umiejętność nawiązywania kontaktów interpersonalnych.
I ostatnia ważna kwestia - zainteresowania. Kto ich nie ma, ten jest po prostu nudny, a praca z nudnymi ludźmi to koszmar. Nie ma się co wstydzić nawet najbardziej szalonego hobby, nigdy nie wiadomo, co po godzinach robi Twój szef!
Powodzenia!