Gerard Wnorowski

Gerard Wnorowski IT Administrator

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

Damian D.:
Jutro ostatecznie chce podjąć decyzję.

W PaySquare zaproponowano mi takie stawki (0.69 zł visa) jak w eService + terminal 49,99 netto (tak samo jak eService) - z tym że nie jest to Verifone tylko Ingenico ict250 (nie wiem czy to lepiej czy gorzej).
Nie ma opłat groszowych jak w Polcard (7gr od transakcji oprócz prowizji %) - w przypadku sklepu (głównie art. spożywcze) jest to ważne, bo jest dużo transakcji a często nie są to wysokie kwoty.

Nie dodzwoniłem się to PayTel - jutro spróbuję, było zajęte kilkakrotnie.

W PaySquare rzeczywiście zaproponowano opłaty z dołu pod koniec miesiąca, dwa miesiące bez opłat (tylko same prowizje ze sprzedaży), nie przyjeżdża serwisant tylko samemu się instaluje urządzenie i info dostaje się przez telefon (szkolenie telefoniczne - co do tego mam obawy, ale może nieuzasadnione).

Wreszcie ktoś mi wytłumaczył jak działają doładowania (w paysquare) telefoniczne - nie trzeba mieć środków na koncie od razu przy każdym zakupie doładowania przez klienta. Opłata naliczana jest jako suma z całego tygodnia zakupionych doładowań, podobno przychodzi sms o kwocie, która zostanie pobrana z konta przykładowo kolejnego dnia od dostarczenia sms, czyli gdyby były braki na koncie (bo na przykład wszystko zostało wypłacone wcześniej z konta) to przynajmniej można odpowiednią kwotę szybciutko wpłacić, celem uniknięcia jakichś kar. Nie wiem czy tak to działa u wszystkich ....

Ciekawi mnie jeszcze ten PayTel - mam nadzieję, że się dodzwonię.

Pozdrawiam

Ps. Czy są jakieś korzyści z opłat za rachunki wykonywane przez klienta ? Jakieś prowizje tak jak przy doładowaniach ?
Poza tym - zobaczymy jak wpłyną opłaty za polecenie zapłaty w banku z przychodami ze sprzedaży doładowań - nie wiem czy to nie wyjdzie na 0 :)

Kolego nie wiem gdzie dzwoniłeś, ale na pewno nie do mnie, w każdej firmie jest podobnie jeżeli dzwonisz bezpośrednio do firmy, czy szukasz oferty na stronie, to nigdy jej nie uzyskasz, zawsze przekazywany jest kontakt do przedstawiciela. Ofertę jaką uzyskasz zależna jest od przedstawiciela, który ofertę przygotowuje, każdy z nas ma jakieś określone "widełki" więc nawet w tej samej firmie możesz uzyskać rożne oferty, nie wiem czy w ogóle o tym wiesz.

Jeżeli chcesz aby oferta dla Ciebie była najlepsza musisz podać trochę więcej informacji, a to już odbywa się zazwyczaj drogą mail 'ową, oczywiście możesz kontaktować się również telefonicznie, ale zawsze każdy chce mieć ofertę potwierdzone na piśmie i ja tak zawsze robię. Kontakt telefoniczny do mnie zawsze jest podany na przedstawianej ofercie, która przynajmniej z mojej strony jest wiążąca.

Mail do mnie: isknet@op.pl

Pozdrawiam Gerard z PayTel
Gerard Wnorowski

Gerard Wnorowski IT Administrator

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

Marcin P.:
Sprawdziłem oferty kazdej z nich, i powiem Ci tak ze 90% przedstawicieli tp zwykli oszuści.
Ukrywają opłaty, nie mówią wszystkiego, umowy przesyłają szczątkowe, itp.
a ty skoro jesteś taki och i ach przeslij mi swoje umowy i ofertę zabacze co piszesz a co jest napisane w umowie. Może przejdę do ciebie?

Z tymi oszustami to nieźle poleciałeś ;)

Podaj mi swojego mail 'a to wszystko Ci podeślę.

Pozdrawiam Gerard z PayTel
Marcin Pycha

Marcin Pycha Szef Działu
Sprzedaży, pycha

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

pychasklep@Interia.eu
Gerard Wnorowski

Gerard Wnorowski IT Administrator

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

Dawid B.:
Witam,

Generalnie gotówka stała się droższa i mniej wygodna niż terminal płatniczy więc pozostaje wybrać tylko centrum rozliczeniowe, które dobrze wykona swoją pracę.

Najlepiej takie z najmniejszą liczbą i wysokością opłat ale nie kosztem jakości sprzętu czy szybkości serwisu i tak się składa, że PaySquare ma właśnie taką ofertę na terminale.

Przytoczę znów kilka dobrych rad o - co pytać handlowców aby mieć świadomość dobrego wyboru?

1. Zapytaj o system naliczania opłat - kiedy powstaje naliczenie oraz jaki jest system rozliczeń.
- Czy koszty są naliczane od razu - cześć pazernych firm potrafi nawet naliczyć miesiąc w którym jest instalacja terminale ale są firmy, które dają zwolnienie z najmu na spory okres - u nas w PaySquare instalacja w maju spowoduje pierwsze naliczenie za sierpień ale płatne dopiero we wrześniu. Przez 4 miesiące JEDYNYM kosztem jest prowizja od transakcji o ile są oczywiście transakcje. Najprzyjaźniejszy Klientowi jest system naliczania "z dołu" czyli po przepracowanym miesiącu - dostarcz usługę i dopiero pobierz czynsz a nie najpierw czynsz a później usługa.

2. Zapytaj o system rozliczania najmu lub prowizji - najwygodniejszy system i dla Akceptanta i dla dostawcy terminala to kompensata czyli automatycznie pomniejszanie prowizji i najmu po wystawieniu FV. Jeden warunek by coś takiego mogło mieć miejsce to podpisanie umowy z centrum rozliczeniowym a nie z pośrednikiem. Wytłumaczę dlaczego - centrum rozliczeniowe takie jak PaySquare posiadające licencję ma dostęp do kwot z płatności i może je po prostu pobrać - pośrednik nie ma dostępu do pieniędzy z obrotu z kart więc nie ma takiej możliwości - podsunie np polecenie zapłaty do podpisania wraz z umową ale zaręczam, że polecenia zapłaty mogą generować dodatkowe koszty - często firmy te naliczają karę za niezrealizowane polecenie zapłaty np 10 czy 20 zł. Dopytaj pośrednika czy w przypadku braku realizacji polecenia zapłaty nie nalicza opłaty karnej a jak tak to ile taka opłata wynosi. Co więcej polecenie zapłaty jako usługa w banku może tez kosztować - są banki które pobierają 2 - 5 zł za taką usługę. Wniosek - unikać pośredników bo może to wygenerować dodatkowe koszty naliczane przez inne instytucje. Jak dobrze, że PaySquare nie jest pośrednikiem - jest taniej.

3. Zapytaj o to jakie koszty będą na pierwszej FV - czy poza czynszem zwanym najmem i prowizją od transakcji pojawią się jeszcze inne pozycje. Wymienię je:
- Opłata za gotowość do rozliczania - może wynosić np + 30 zł miesięcznie - bardzo podwyższa koszt najmu dla mniejszych firm
- Opłata aktywacyjna, szkoleniowa - najczęściej jednorazowa ale też warto sprawdzić jaka jest jej wysokość
- Opłata tzw "minimalna suma prowizji" - oznacza to, że w przypadku odprowadzenia prowizji na poziomie 10 zł miesięcznie centrum rozliczeniowe doliczy dodatkowe 20 zł bo minimalnie 30 zł trzeba odprowadzić w każdym miesiącu - niewygodny zapis dla mniejszych firm
- Opłata za certyfikat PCI - naliczana po 3 miesiącu więc warto zapytać też każdego jak będzie wyglądała np czwarta FV bo sprawdzenie trzech pierwszych może być mylne - to taka "opłata z opóźnionym zapłonem". Wynosi z tego co się orientuję około 8 - 20 zł zależnie od wyniku testu certyfikacyjnego. Nie dość że płatne to jeszcze wymaga od Akceptanta wykonania tej certyfikacji. Czasami dochodzi jeszcze opłata roczna za PCI - kolejne kilkadziesiąt zł.
- Opłata serwisowa - np 20 zł - (serwis i ich rodzaje opiszę oddzielnie niebawem) ale widziałem FV z pozycją opłata serwisowa oczywiście obowiązkowa oraz obowiązkowy przegląd oczywiście płatny np raz na rok
- Opłata za aplikację płatniczą - gdzieś to spotkałem sytuację gdzie aplikacja płatna jest oddzielnie. Terminal bez aplikacji jest jak komputer bez systemu operacyjnego - płacić dodatkowo za coś co i tak musi być zainstalowane na terminalu dodatkowo to moim zdaniem przesada.
- Opłata za LOGO na wydruku - np 1 zł dodatkowo mc. Dzisiejsze terminale to potrafią i płacić za to 12 zł rocznie to lekka przesada.
- Opłata za kartę SIM przy terminalu GPRS lub za łączność SSL przy terminalu internetowym - część z firm dodatkowo nalicza taka opłatę do najmu - kartę SIM jeszcze potrafię zrozumieć, choć prościej ująć ją w czynszu za to nie potrafię zrozumieć dlaczego jedna z firm nalicza dodatkowo opłatę za SSL - np 10 zł. Szyfrowanie to podstawa bezpieczeństwa i to jest norma. Nie powinno się naliczać opłat za coś co jest standardem i dotyczy bezpieczeństwa według mnie.

Jak wyżej opisałem same opłaty okołoczynszowe mogą wynieść nawet kilkadziesiąt zł w skali miesiąca.

I tutaj znów się uśmiechnę i napiszę z premedytacją - .jak dobrze, że takich opłat nie ma w PaySquare!

Zadzwoń, zamów, przetestuj bezpłatnie !

d.brzozowski@pay-square.pl

tel: 691 894 788

Witam,
Panie Dawidzie, bardzo obszernie się Pan rozpisuje na temat konkurencji z dużym naciskiem na "aby unikać pośredników bo może to wygenerować dodatkowe koszty naliczane przez inne instytucje", a czy na pewno umowy na doładowania podpisywane są z firmą PaySquare a nie z POŚREDNIKIEM ???

Jeżeli się mylę, to proszę mnie poprawić.

Pozdrawiam - Gerard z PayTel
Dawid Brzozowski

Dawid Brzozowski eCommerce Terminale
Płatnicze

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

@ Gerard

Atakowanie mnie czy innych handlowców nie przyniesie Panu nowych klientów - z przykrością przyznam, że nie traktuję PayTel jako konkurencji... Życzę wielu sukcesów i kolejnych 500 nowych klientów ale z czasem proszę rozważyć zmianę skrzynki z op.pl - niezbyt poważnie wygląda to u doświadczonego handlowca a tak się Pan przedstawia...

Podtrzymuję opinię o pośrednikach - w naszym przypadku na doładowania pre-paid aplikację dostarcza Euronet i umowę podpisuje się bezpośrednio z Euronet.

Kosztów dodatkowych nie ma bo mają bardzo dobre warunki na pre-paid już je przedstawiam konkretnie a nie "od":

- Aplikacja 0 zł
- Aktywacja i szkolenie 0 zł
- Kara za zerwanie umowy 0 zł
- Kara za monit przy braku płatności 0 zł
- Limity sprzedaży do wypracowania - brak
- Wszystkie wiodące sieci komórkowe w ofercie + VoIP + Paysafecard
- Wynagrodzenie na komórki i VoiP 5% - 8%
- Brak zagrożenia zmiany wynagrodzenia na niższe

Osobiście polecam dla branż spożywczych, saloników prasowych itp.

Terminal można zamienić w źródło dochodu, klienci doładowujący telefony kupują także towary więc same korzyści.

Po ofertę standardowo:

d.brzozowski@pay-square.pl

Tel: 691 894 788
Marcin Pycha

Marcin Pycha Szef Działu
Sprzedaży, pycha

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

Panie Dawidzie, proszę dopisać ze warunki upustu uzależnione są od obroty oraz to że wypowiedzieć umowę jest bardzo ciężko ze względu na zapisy.
Kiedyś to przerabiałem.
Gerard Wnorowski

Gerard Wnorowski IT Administrator

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

Dawid B.:
@ Gerard

Atakowanie mnie czy innych handlowców nie przyniesie Panu nowych klientów - z przykrością przyznam, że nie traktuję PayTel jako konkurencji... Życzę wielu sukcesów i kolejnych 500 nowych klientów ale z czasem proszę rozważyć zmianę skrzynki z op.pl - niezbyt poważnie wygląda to u doświadczonego handlowca a tak się Pan przedstawia...

Podtrzymuję opinię o pośrednikach - w naszym przypadku na doładowania pre-paid aplikację dostarcza Euronet i umowę podpisuje się bezpośrednio z Euronet.

Kosztów dodatkowych nie ma bo mają bardzo dobre warunki na pre-paid już je przedstawiam konkretnie a nie "od":

- Aplikacja 0 zł
- Aktywacja i szkolenie 0 zł
- Kara za zerwanie umowy 0 zł
- Kara za monit przy braku płatności 0 zł
- Limity sprzedaży do wypracowania - brak
- Wszystkie wiodące sieci komórkowe w ofercie + VoIP + Paysafecard
- Wynagrodzenie na komórki i VoiP 5% - 8%
- Brak zagrożenia zmiany wynagrodzenia na niższe

Osobiście polecam dla branż spożywczych, saloników prasowych itp.

Terminal można zamienić w źródło dochodu, klienci doładowujący telefony kupują także towary więc same korzyści.

Po ofertę standardowo:

d.brzozowski@pay-square.pl

Tel: 691 894 788

Panie Dawidzie

proszę nie pisać sformułowań, których sam Pan nie rozumie, tak jak :
Kosztów dodatkowych nie ma bo mają bardzo dobre warunki na pre-paid już je przedstawiam konkretnie a nie "od"
a za chwilę pisze Pan :
Wynagrodzenie na komórki i VoiP 5% - 8%
chyba, że nie zna Pan znaczenia przedstawianych zapisów.

W PayTel wynagrodzenie za doładowania wynosi 5,5% - 10,0% tak więc już na pierwszy rzut oka wygląda to lepiej i co ważne, że umowę na doładowania podpisuje się z TYM SAMYM OPERATOREM, a nie jak u konkurencji z POŚREDNIKIEM dla przykładu z firmą Euronet.

A co konkurencja może pisać jak nie może zaproponować lepszych warunków, że PayTel to żadna konkurencja, że przedstawiciel ma adres w domenie onet 'u, że przedstawiciel nie ma służbowego samochodu oklejonego reklamą itd.

Natomiast to my możemy powiedzieć jaka to dla nas konkurencja, która proponuje terminale prawie o 20 zł drożej, co z tego, że 2 miesiące daje gratis, przecież umowy nie zawiera na 3 miesiące, klient nie jest głupi; potrafi liczyć.

Pozdrawiam - Gerard z PayTel
Dawid Brzozowski

Dawid Brzozowski eCommerce Terminale
Płatnicze

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

@ Marcin

Nie mogę dopisać, że warunki upustu są zależne od obrotu na sprzedaży pre-paid bo bym skłamał.

Przykład: Sprzedaje Pan jedno doładowanie miesięcznie dajmy na to Orange za 100 zł i otrzymuje 5 zł rabatu czyli 5 %. W kolejnym miesiącu jest też tylko jedna sprzedaż i sytuacja jest identyczna 5%, wiem że trudno w to uwierzyć ale rozumiem, że w eService ma Pan szybką reakcję i obniżenie prowizji - tak tam jest niestety...

@ Gerard

Nie rozumiem tych tekstów o pośrednictwie, PayTel sprzedaje doładowania na własnej aplikacji i Euronet robi to samo też na własnej aplikacji. Różnica jest taka że mój klient PaySquare otrzyma lepszy terminal bo serii 250 Ingenico - seria 220 oferowana przez PayTel to uboższa, tańsza wersja - my nie oszczędzamy na jakości po prostu.
Osobiście wolę lepszą jakość a nie taniość bo tanio autostrady w Polsce budowano z opłakanym skutkiem...

Co do upustów u mnie - napiszę dokładnie Orange, Plus, Paly, T-mobile itp 5% teletanio, telegrosik, itp - 8 %

W Pana 10% na pre- paid bez limitów w PayTel wierzę tak jak w 500 terminali...

Ale gdyby nawet to była prawda - znów zmartwię - ponad 1200 terminali płatniczych Dawid osobiście dostarczył polskim Klientom i liczba ta rośnie.

Konkrety Panie i Panowie - szanować każdego Klienta i małego i dużego to jest droga do rozwoju a nie niska jakość, niska cena i mail na onecie.

Pozdrawiam i dobrych wyników życzę - Dawid - PaySquare
Łukasz Kasprzak

Łukasz Kasprzak Właściciel firmy,
poszukiwacz dobrych
jakościowo,
niespot...

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

Witam ponownie :)

Mam pytanie z innej beczki.

Chodzi mi o integrację terminala płatniczego z systemem sprzedażowym (Subiekt sprint 2).

W moim przypadku chcę by to wyglądało tak:
1. Skanowanie produktów
2. Wybór płatności kartą
3. System wysyła żądanie do terminala z kwotą
4. Na terminalu klient wkłada kartę, lub płaci bezstykowo
5. Terminal zgłasza systemowi potwierdzenie transakcji,
5. Drukowane jest potwierdzenie i paragon z drukarki fiskalnej
6. Otwiera się szuflada.

Moje pytania:
1. Czy każdy terminal można tak dostosować ?
2. Jak wygląda w praktyce takie połączenie terminal-->system sprzedaży ?

Pozdrawiam.
Gerard Wnorowski

Gerard Wnorowski IT Administrator

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

Dawid B.:
@ Marcin

Nie mogę dopisać, że warunki upustu są zależne od obrotu na sprzedaży pre-paid bo bym skłamał.

Przykład: Sprzedaje Pan jedno doładowanie miesięcznie dajmy na to Orange za 100 zł i otrzymuje 5 zł rabatu czyli 5 %. W kolejnym miesiącu jest też tylko jedna sprzedaż i sytuacja jest identyczna 5%, wiem że trudno w to uwierzyć ale rozumiem, że w eService ma Pan szybką reakcję i obniżenie prowizji - tak tam jest niestety...

@ Gerard

Nie rozumiem tych tekstów o pośrednictwie, PayTel sprzedaje doładowania na własnej aplikacji i Euronet robi to samo też na własnej aplikacji. Różnica jest taka że mój klient PaySquare otrzyma lepszy terminal bo serii 250 Ingenico - seria 220 oferowana przez PayTel to uboższa, tańsza wersja - my nie oszczędzamy na jakości po prostu.
Osobiście wolę lepszą jakość a nie taniość bo tanio autostrady w Polsce budowano z opłakanym skutkiem...

Co do upustów u mnie - napiszę dokładnie Orange, Plus, Paly, T-mobile itp 5% teletanio, telegrosik, itp - 8 %

W Pana 10% na pre- paid bez limitów w PayTel wierzę tak jak w 500 terminali...

Ale gdyby nawet to była prawda - znów zmartwię - ponad 1200 terminali płatniczych Dawid osobiście dostarczył polskim Klientom i liczba ta rośnie.

Konkrety Panie i Panowie - szanować każdego Klienta i małego i dużego to jest droga do rozwoju a nie niska jakość, niska cena i mail na onecie.

Pozdrawiam i dobrych wyników życzę - Dawid - PaySquare

Panie Dawidzie

oprócz tego, że ma Pan trudności ze zrozumieniem, to oprócz tego nie ma Pan pojęcia o różnicy pomiędzy terminalami ICT-220 i ICT-250, proszę zapoznać się ze specyfikacją techniczną i podać wtedy jakie są różnice pomiędzy terminalami oprócz kolorowego wyświetlacza ekranu, natomiast zapomniał Pan napisać, że PayTel w swojej ofercie ma również terminale IWL-250, gdzie różnic pomiędzy terminalem ICT-250 jest więcej oczywiście na korzyść IWL-250. Każdy klient otrzymuje FABRYCZNIE NOWE terminale, tak więc na pewno nie chodzi tutaj o jakiekolwiek oszczędności z naszej strony,
Stare terminale to są VeriFone Vx510 lub Vx520, których już od ponad roku nie instalujemy !!!
Spotkałem się już z różnymi komentarzami konkurencji dot. terminali, że podobno PayTel proponuje tak niskie stawki za najem terminali, ponieważ zakupił całą partię produkcji z Chin, że są to terminale które wyglądają tak samo, ale dużo gorszej jakości z którymi są tylko same problemy.

Panie Dawidzie mogę Pana zapewnić i wszystkich "forowiczów", że terminale są zakupywane z tych samych źródeł i szukanie tutaj "drugiego dna" pozbawione jest sensu.

W PayTel doładowania do telefonów nie musimy traktować jako usługa "extra" u nas jest to "towar komplementarny" który każdy klient może otrzymać jeśli tylko potwierdzi, że chce, natomiast podane stawki są jak najbardziej prawdziwe, przecież u nas klient dostaje tę usługę BEZ POŚREDNIKÓW, więc chyba jest to normalne, że stawki mogą być wyższe, a u Pana Panie Dawidzie zarabia na sprzedaży doładowań nie tylko Euronet, ale także PaySquare.

Co do ilości wdrożeń, to tylko szkoda mi tych Pana klientów, że wybierając Pana ofertę zostali narażeni na ponoszenie dużo wyższych kosztów de facto za taką samą usługę, ponieważ w PayTel na takich samych zasadach rozlicza mBank.

Natomiast, jeżeli chodzi o mojego maila to uważam, że to jest zwykłe czepialstwo, jak już nie ma argumentów, równie dobrze można pisać, że nie wybieram oferty PayTel, ponieważ logo mi się nie podoba, natomiast na szczęście klienci podchodzą rozsądnie, bez emocji i wybierają ofertę lepszą tzn. jeżeli usługi świadczone są na takim samym poziomie to wybierają ofertę TAŃSZĄ !!!

Mail: isknet@op.pl

Kom: 605 325 020

Pozdrawiam - Gerard z PayTel
Damian Dobosz

Damian Dobosz Kancelaria Adwokacka
Adwokat Damian
Dobosz

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

Pytanko: Czy normą jest, że w PaySquare dają terminal bez pinpad'a ?
Dawid Brzozowski

Dawid Brzozowski eCommerce Terminale
Płatnicze

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

@ Damian

Normą w PaySquare jest słuchanie Klienta i dobranie modelu według jego potrzeb. Tak więc każdy terminal ma pinpad, bo inaczej nie dało by się wprowadzić PINu ale nie każdy ma zewnętrzny pinpad. Np model przenośny IWL250 z samej zasady nie ma zewnętrznego pinpada tylko wbudowany. Model ICT 250 ma tak samo i świetnie się sprawdza w sytuacji braku miejsca na ladzie (kto ma go za dużo :-). Jest też model ICT220 który ma dodatkowy pinpad zewnętrzny z wbudowanym czytnikiem kart zbliżeniowych. Taki model świetnie sprawdzi się w aptece, tam gdzie jest wysoka lub szeroka lada i miejscach gdzie jest sporo miejsca i ułatwia to wprowadzanie kodu PIN przez klienta.

Pozdrawiam - Dawid - PaySquareTen post został edytowany przez Autora dnia 22.02.17 o godzinie 12:26
Marcin Pycha

Marcin Pycha Szef Działu
Sprzedaży, pycha

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

Proszę napisać wprost że cena pin pada to 60% ceny samrgo terminala, wiec zeby zarobić więcej dają klientowi bez pin pada.

konto usunięte

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

Łukasz K.:

Chodzi mi o integrację terminala płatniczego z systemem sprzedażowym (Subiekt sprint 2).

[...]

Moje pytania:
1. Czy każdy terminal można tak dostosować ?
2. Jak wygląda w praktyce takie połączenie terminal-->system sprzedaży ?

Tryb współpracy z systemem (nazwijmy go "kasowym") jest dostępny pewnie w większości terminali na rynku - prawdę mówiąc to kwestia aplikacji. Może w przypadku terminali przenośnych ("hand-held") będzie to trochę trudniejsze bo mają zazwyczaj mało interfejsów, a tradycyjnie terminale z takim systemem łączy się poprzez RS232 (ale USB też wchodzi w grę).
Co do aplikacji na terminalach... różne są - standardu protokołu komunikacyjnego nie ma (przynajmniej nie u nas).

Przy okazji przeglądając dyskusję z ostatnich dni/tygodni:
- drukowanie logo - od wielu lat nie jest to problem (kiedyś był problem gdy chciało się mieć więcej niż jedno, albo gdy się chciało drukować np. kody kreskowe - tyle że to dawne czasy)
Damian Dobosz

Damian Dobosz Kancelaria Adwokacka
Adwokat Damian
Dobosz

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

W e-service zaproponowano ostatnio takie warunki:

Karty VISA wydane w Polsce 0.62% Brak opłat płaskich
Karty MasterCard wydane w Polsce 0.72% Brak opłat płaskich
Płatności mobilne Blik 0.39% Brak opłat płaskich

Karty zagraniczne realizowane w funkcji DCC – prowizja 0%, bez żadnych opłat płaskich
Karty zagraniczne bez funkcji DCC – doliczany 1%

najem terminala stacjonarnego o łączu SSL (Internet) -€“ 35 zł netto

najem terminala stacjonarnego o łączu GPRS (GPRS) -€“ 39 zł netto / cena zawiera koszty karty SIM i połączeń/

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

szczerze odradzam korzystanie z terminali First Data (Polcard) z powodu ich podejścia do klienta. Ich taktyka na "przetrzymanie" nie jest uczciwa. Najsmutniejsze jest to, że pomimo stworzenia nowych korzystniejszych warunków dla klientów, starych klientów o tym nie informują pozostawiając ich prowizje na poziomie 2x, a nawet 3x tego co jest dostępne na rynku. Wszystko póki klient nie zauważy. A jak zauważy- to oczywiście ewentualna zmiana/ wypowiedzenie umowy TYLKO osobiście (w Warszawie) lub listem POLECONYM.

Drodzy Państwo, czy zgodne z prawem jest wymaganie w regulaminie, aby wypowiedzenie umowy, aby było skuteczne wysyłać listem poleconym, lub osobiście jechać do siedziby? Przecież umowę tego typu można wypowiedzieć w każdej formie, prawda? Pomijam fakt, że takie zapisy nie świadczą o uczciwej firmie.

A może ja się mylę? Jak u Państwa wygląda procedura wypowiedzenia umowy?
Marcin Pycha

Marcin Pycha Szef Działu
Sprzedaży, pycha

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

Pani Grażyna, wypowiedzenie umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem niwaznosvi.
fdp można wysłać pocztą lub dostarczyć osobiście, tak stanowi zapis w umowie.
Proszę naklepiej wysłać pocztą za potwierdzeniem odbioru, regula jest że fdp nie odbiera takich listów w pierwszym terminie tylko po to żeby naliczyć opłatę za terminal za kolejny miesiąc.
Gerard Wnorowski

Gerard Wnorowski IT Administrator

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

Dawid B.:
@ Damian

Normą w PaySquare jest słuchanie Klienta i dobranie modelu według jego potrzeb. Tak więc każdy terminal ma pinpad, bo inaczej nie dało by się wprowadzić PINu ale nie każdy ma zewnętrzny pinpad. Np model przenośny IWL250 z samej zasady nie ma zewnętrznego pinpada tylko wbudowany. Model ICT 250 ma tak samo i świetnie się sprawdza w sytuacji braku miejsca na ladzie (kto ma go za dużo :-). Jest też model ICT220 który ma dodatkowy pinpad zewnętrzny z wbudowanym czytnikiem kart zbliżeniowych. Taki model świetnie sprawdzi się w aptece, tam gdzie jest wysoka lub szeroka lada i miejscach gdzie jest sporo miejsca i ułatwia to wprowadzanie kodu PIN przez klienta.

@ Gerard ( będzie dłużej)

Pokażę różnicę Klientom w ofercie których Pan Gerard z PayTel nie widzi, opieram się na warunkach i umowie więc wszystko jestem w stanie zacytować i udowodnić:

Umowa nawet na 36 miesięcy (by uzyskać ceny podane przez handlowca PayTel) wiąże się z tym by pamiętać, że jak się nie wypowie na końcu (przegapi) 36 miesiąca takiej umowy automatycznie przedłuża się ona na taki sam okres czyli następne 36 miesięcy ! – u mnie w PaySquare 3 miesiące wypowiedzenia i można bezkosztowo zakończyć taka umowę.

Koszty zerwania umowy w trakcie jej trwania – w PayTel 0,5% obrotu średniego liczonego na każdy miesiąc na który byłaby jeszcze umowa czyli zakładając obrót 10 000 zł / mc w PayTel zerwanie umowy w 1 miesiącu przy umowie na 36 m = 1750 zł kary. U mnie jest okres testowy 30 dni i koszt = 0 zł – w drugim miesiącu u Gerarda 1700 zł u Dawida 500 zł. Dalej nie widać różnicy? Przy zakończeniu działalności u mnie Klient nic nie płaci a w PayTel nie widzę takiego przyjaznego zapisu w warunkach, więc płaci proporcjonalnie do miesięcy pozostałych do końca umowy.

Sposób rozliczenia: w PayTel obowiązkowe bankowe polecenie zapłaty bo umowa jest 3-stronna – Akceptant – mBank – PayTel, u mnie jedna umowa 2-stronna Akceptant – PaySquare i wygodny system kompensaty z obrotu z terminala. Jakie koszty mogą wystąpić przez polecenie zapłaty? Już podaję: koszt samego polecania w banku – np. 5 zł, koszt niezrealizowanego polecania w PayTel 10 zł opłaty windykacyjnej + 30 zł opłaty manipulacyjnej – eeee cztery dychy dodatkowo co to jest...

Dodatkowe usługi na terminalu – zacytuję zapis z warunków PayTel - “ 5 Obowiązki najemcy pkt. B) Najemca zobowiązuje się do rozszerzenia funkcjonalności Urządzenia w oparciu o co najmniej jedną usługę na podstawie odrębnej umowy z Wynajmującym lub dostawcą wskazanym przez Wynajmującego.” U Dawida w PaySquare nie ma przymuszania, wskazywania i podpisywania obowiązkowo jakichkolwiek umów na jakiekolwiek usługi – jak w ogóle można coś takiego zapisać w umowie?!?

System pobierania opłat – w PayTel oczywiście z góry a za pierwszy miesiąc, w którym jest instalacja nawet za ilość dni która pozostała do końca miesiąca. Sytuacja gdzie Klient instaluje terminal w czerwcu spowoduje naliczenie FV za końcówkę czerwca, lipiec, sierpień, wrzesień itd. a u mnie w PaySquare czerwiec 0 zł, lipiec 0 zł, sierpień 0 zł, wrzesień pierwsze naliczenie, ale płatne dopiero w październiku. Gdy PaySquare wygeneruje pierwszą FV za najem, Klient PayTel będzie miał już ich sztuk trzy.

Ocenę standardowo pozostawiam Klientom – czytać warunki umów bo naszpikowane są one ukrytymi opłatami dodatkowymi lub drakońskimi karami za zerwanie umowy.

Pozdrawiam - Dawid - PaySquare

Panie Dawidzie
tyle Pan napisał, że muszę się do tego ustosunkować.

Przede wszystkim z umów nie robimy tajemnic, jak widać udostępniamy je na każde życzenie klienta. Umowy podpisujemy na różny okres i doceniamy to jak klient umowę podpisuje na dłużej, staramy się w sposób realny wyliczać amortyzację, a nie tak jak to robi konkurencja. Dla przykładu w takiej samej umowie jaką Pan podpisuje opłata za terminal w PayTel wynosi tylko 4 zł więcej to jest 37,- zł a nie 49,- zł !!!. Co do miesięcy bez opłat, u Pana są 3 miesiące - nie mylić z gratisem, ponieważ porównać należy cały okres obowiązywania umowy tj. 24 m-ce. w PayTel opłata wyniesie 37 x 24 = 888,- zł, w PaySquare 3 x 0 + 21 x 49 = 1.029,- zł !!! Trzy miesiące bez opłaty, a mimo wszystko o 141 zł więcej, czyli, ja nie wiem w którym momencie klientowi to się opłaca !!!
W PayTel instalacja i szkolenie wliczona jest w cenę w PaySquare klient musi za tę przyjemność zapłacić EXTRA 90,- zł,. Czyli już na tym etapie taka sama oferta PayTel obejmująca ten sam zakres jest o 231,- zł TAŃSZA.

Sprawdziłem, że jesteśmy jedyną firmą, która stosuje ten sam zapis zarówno w umowach z mBank i Pekao S.A., który mówi, że w przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy klient zapłaci 0,5 % od średniego obrotu na kartach za każdy miesiąc pozostający do końca obowiązywania umowy. Uważam, że jest to uczciwy zapis, który znalazł już zastosowanie w innych dziedzinach (Telekomunikacja, Telewizja) i się sprawdził.

Dla przykładu: klient ma mały punkt i nie wie jaki będzie miał obrót na kartach. Taka umowa w żaden sposób klienta nie blokuje jeżeli z powodu małego obrotu będzie chciał zrezygnować, ponieważ od obrotu 1.000,- zł 0,5% to tylko 5,- zł. Jeżeli będzie chciał zrezygnować na pół roku przed końcem umowy to zapłaci 60,- zł, w PaySquare 500,- zł. WIDAĆ RÓŻNICE ???

Natomiast o klienta, który wykonuje obroty powyżej 10.000,- zł każdy zawalczy i każda firma będzie starała się takiego klienta zatrzymać u siebie. Zapis ten nie służy po to aby klienta jak najdłużej przetrzymać na wysokich stawkach, tylko dać możliwość rezygnacji w sytuacji, gdy klient tych obrotów nie wykonuje.

Nie ma sensu utrzymywać klienta na wysokich stawkach przez cały okres obowiązywania umowy, ponieważ taki klient będzie tylko czekał na ten moment, kiedy będzie mógł "rzucić" wypowiedzenie, a zatrzymanie takiego klienta, który tak by został potraktowany, na pewno łatwe nie jest, nawet jeżeli zaproponuje się takiemu klientowi warunki takie same jakie daje konkurencja.
PayTel do takich sytuacji nie dopuszczamy, staramy się, oczywiście w miarę naszych możliwości obniżać prowizję w trakcie obowiązywania umowy, u nas klient nie musi czekać do końca, aby otrzymać propozycję niższych stawek.

Co do polecenia zapłaty w większości firm jest to w standardzie, dla przykładu jak rozliczyć zwrot na kartę w sklepie jubilerskim, w którym dziennie pojawiają się pojedyncze transakcje operator musi mieć "furtkę" jeżeli w dany dzień np. klient zwróci kolię za 2.500,- zł, ciekawe co robi PaySquare; klientowi zwraca "swoje" środki i czeka na środki jubilera, który przyjmie płatność ???

W tym, że umowa uwzględnia w umowie bank, ja nie widzę niczego dziwnego, na końcu umowy podpisują się tylko 2 strony, ponieważ PayTel ma wszelkie pełnomocnictwa mBank.

Natomiast na prawdę nie wiem co autor miał na myśli w zapisie, że: "Najemca zobowiązuje się do rozszerzenia funkcjonalności Urządzenia w oparciu o co najmniej jedną usługę na podstawie odrębnej umowy z Wynajmujący itd." tyle lat pracuję i nie zauważyłem, żeby ten zapis w jakkolwiek był przestrzegany, doładowania do telefonu klient otrzymuje wtedy, kiedy wyrazi taką wolę, a nie na odwrót. Tak więc w tym zapisie jest jakieś "nie halo".

A propos dodatkowej umowy, jeżeli nawet jest zawierana, to jest zawierana z firmą PayTel nie z POŚREDNIKIEM i nie generuje ŻADNYCH DODATKOWYCH KOSZTÓW, nawet jeżeli klient z tej aplikacji w ogóle nie korzysta.

Co do umów z PaySquare czy też są tak ogólnie dostępne ???

Czy pisał Pan kiedyś, że w sytuacji jakiegoś konfliktu "nie daj Boże' firma podlega rozpatrywaniu wg zapisów PRAWA HOLENDERSKIEGO uważam, że jest to ważna informacja, którą klient powinien wiedzieć.

Myślę, że pokrótce opisałem istotne różnice, które mimo wszystko wskazują, że jednak propozycja PayTel jest zdecydowanie lepsza, z resztą klienci ocenią to sami :)

Mail: isknet@op.pl

Kom: 605 325 020

Pozdrawiam - Gerard z PayTel
Gerard Wnorowski

Gerard Wnorowski IT Administrator

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

Damian D.:
W e-service zaproponowano ostatnio takie warunki:

Karty VISA wydane w Polsce 0.62% Brak opłat płaskich
Karty MasterCard wydane w Polsce 0.72% Brak opłat płaskich
Płatności mobilne Blik 0.39% Brak opłat płaskich

Karty zagraniczne realizowane w funkcji DCC – prowizja 0%, bez żadnych opłat płaskich
Karty zagraniczne bez funkcji DCC – doliczany 1%

najem terminala stacjonarnego o łączu SSL (Internet) -€“ 35 zł netto

najem terminala stacjonarnego o łączu GPRS (GPRS) -€“ 39 zł netto / cena zawiera koszty karty SIM i połączeń/

Witam

przedstawione warunki prowizyjne są tylko przeciętne, pytanie dodatkowe:

Jakiego typu terminali dotyczy oferta najmu ? Czy są to terminale nowe INGENICO czy stare VeriFone ?

Pozdrawiam - Gerard z Paytel
Marcin Pycha

Marcin Pycha Szef Działu
Sprzedaży, pycha

Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY

Jakie ma znaczenie jaki terminal, chyba ważne żeby byl nizawodny, działał bez problemu.
Mam verifon 520 i nie ma problemu, z ingenico bywa różnie, chinski badziewie.



Wyślij zaproszenie do