Temat: Płatność kartą - którą ofertę wybrać? OPINIE i PORADY
Dawid B.:
@ Damian
Normą w PaySquare jest słuchanie Klienta i dobranie modelu według jego potrzeb. Tak więc każdy terminal ma pinpad, bo inaczej nie dało by się wprowadzić PINu ale nie każdy ma zewnętrzny pinpad. Np model przenośny IWL250 z samej zasady nie ma zewnętrznego pinpada tylko wbudowany. Model ICT 250 ma tak samo i świetnie się sprawdza w sytuacji braku miejsca na ladzie (kto ma go za dużo :-). Jest też model ICT220 który ma dodatkowy pinpad zewnętrzny z wbudowanym czytnikiem kart zbliżeniowych. Taki model świetnie sprawdzi się w aptece, tam gdzie jest wysoka lub szeroka lada i miejscach gdzie jest sporo miejsca i ułatwia to wprowadzanie kodu PIN przez klienta.
@ Gerard ( będzie dłużej)
Pokażę różnicę Klientom w ofercie których Pan Gerard z PayTel nie widzi, opieram się na warunkach i umowie więc wszystko jestem w stanie zacytować i udowodnić:
Umowa nawet na 36 miesięcy (by uzyskać ceny podane przez handlowca PayTel) wiąże się z tym by pamiętać, że jak się nie wypowie na końcu (przegapi) 36 miesiąca takiej umowy automatycznie przedłuża się ona na taki sam okres czyli następne 36 miesięcy ! – u mnie w PaySquare 3 miesiące wypowiedzenia i można bezkosztowo zakończyć taka umowę.
Koszty zerwania umowy w trakcie jej trwania – w PayTel 0,5% obrotu średniego liczonego na każdy miesiąc na który byłaby jeszcze umowa czyli zakładając obrót 10 000 zł / mc w PayTel zerwanie umowy w 1 miesiącu przy umowie na 36 m = 1750 zł kary. U mnie jest okres testowy 30 dni i koszt = 0 zł – w drugim miesiącu u Gerarda 1700 zł u Dawida 500 zł. Dalej nie widać różnicy? Przy zakończeniu działalności u mnie Klient nic nie płaci a w PayTel nie widzę takiego przyjaznego zapisu w warunkach, więc płaci proporcjonalnie do miesięcy pozostałych do końca umowy.
Sposób rozliczenia: w PayTel obowiązkowe bankowe polecenie zapłaty bo umowa jest 3-stronna – Akceptant – mBank – PayTel, u mnie jedna umowa 2-stronna Akceptant – PaySquare i wygodny system kompensaty z obrotu z terminala. Jakie koszty mogą wystąpić przez polecenie zapłaty? Już podaję: koszt samego polecania w banku – np. 5 zł, koszt niezrealizowanego polecania w PayTel 10 zł opłaty windykacyjnej + 30 zł opłaty manipulacyjnej – eeee cztery dychy dodatkowo co to jest...
Dodatkowe usługi na terminalu – zacytuję zapis z warunków PayTel - “ 5 Obowiązki najemcy pkt. B) Najemca zobowiązuje się do rozszerzenia funkcjonalności Urządzenia w oparciu o co najmniej jedną usługę na podstawie odrębnej umowy z Wynajmującym lub dostawcą wskazanym przez Wynajmującego.” U Dawida w PaySquare nie ma przymuszania, wskazywania i podpisywania obowiązkowo jakichkolwiek umów na jakiekolwiek usługi – jak w ogóle można coś takiego zapisać w umowie?!?
System pobierania opłat – w PayTel oczywiście z góry a za pierwszy miesiąc, w którym jest instalacja nawet za ilość dni która pozostała do końca miesiąca. Sytuacja gdzie Klient instaluje terminal w czerwcu spowoduje naliczenie FV za końcówkę czerwca, lipiec, sierpień, wrzesień itd. a u mnie w PaySquare czerwiec 0 zł, lipiec 0 zł, sierpień 0 zł, wrzesień pierwsze naliczenie, ale płatne dopiero w październiku. Gdy PaySquare wygeneruje pierwszą FV za najem, Klient PayTel będzie miał już ich sztuk trzy.
Ocenę standardowo pozostawiam Klientom – czytać warunki umów bo naszpikowane są one ukrytymi opłatami dodatkowymi lub drakońskimi karami za zerwanie umowy.
Pozdrawiam - Dawid - PaySquare
Panie Dawidzie
tyle Pan napisał, że muszę się do tego ustosunkować.
Przede wszystkim z umów nie robimy tajemnic, jak widać udostępniamy je na każde życzenie klienta. Umowy podpisujemy na różny okres i doceniamy to jak klient umowę podpisuje na dłużej, staramy się w sposób realny wyliczać amortyzację, a nie tak jak to robi konkurencja. Dla przykładu w takiej samej umowie jaką Pan podpisuje opłata za terminal w
PayTel wynosi tylko 4 zł więcej to jest
37,- zł a nie 49,- zł !!!. Co do miesięcy bez opłat, u Pana są 3 miesiące - nie mylić z gratisem, ponieważ porównać należy cały okres obowiązywania umowy tj.
24 m-ce. w
PayTel opłata wyniesie 37 x 24 =
888,- zł, w
PaySquare 3 x 0 + 21 x 49 =
1.029,- zł !!! Trzy miesiące bez opłaty, a mimo wszystko
o 141 zł więcej, czyli, ja nie wiem w którym momencie klientowi to się opłaca !!!
W PayTel instalacja i szkolenie wliczona jest w cenę w PaySquare klient musi za tę przyjemność zapłacić EXTRA 90,- zł,. Czyli już na tym etapie
taka sama oferta PayTel obejmująca ten sam zakres jest o 231,- zł TAŃSZA.
Sprawdziłem, że jesteśmy jedyną firmą, która stosuje ten sam zapis zarówno w umowach z mBank i Pekao S.A., który mówi, że w przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy klient zapłaci 0,5 % od średniego obrotu na kartach za każdy miesiąc pozostający do końca obowiązywania umowy. Uważam, że jest to uczciwy zapis, który znalazł już zastosowanie w innych dziedzinach (Telekomunikacja, Telewizja) i się sprawdził.
Dla przykładu: klient ma mały punkt i nie wie jaki będzie miał obrót na kartach. Taka umowa w żaden sposób klienta nie blokuje jeżeli z powodu małego obrotu będzie chciał zrezygnować, ponieważ od obrotu 1.000,- zł 0,5% to tylko 5,- zł. Jeżeli będzie chciał zrezygnować na pół roku przed końcem umowy to zapłaci
60,- zł,
w PaySquare 500,- zł. WIDAĆ RÓŻNICE ???
Natomiast o klienta, który wykonuje obroty powyżej 10.000,- zł każdy zawalczy i każda firma będzie starała się takiego klienta zatrzymać u siebie. Zapis ten nie służy po to aby klienta jak najdłużej przetrzymać na wysokich stawkach, tylko dać możliwość rezygnacji w sytuacji, gdy klient tych obrotów nie wykonuje.
Nie ma sensu utrzymywać klienta na wysokich stawkach przez cały okres obowiązywania umowy, ponieważ taki klient będzie tylko czekał na ten moment, kiedy będzie mógł "rzucić" wypowiedzenie, a zatrzymanie takiego klienta, który tak by został potraktowany, na pewno łatwe nie jest, nawet jeżeli zaproponuje się takiemu klientowi warunki takie same jakie daje konkurencja.
PayTel do takich sytuacji nie dopuszczamy, staramy się, oczywiście w miarę naszych możliwości obniżać prowizję w trakcie obowiązywania umowy, u nas klient nie musi czekać do końca, aby otrzymać propozycję niższych stawek.
Co do polecenia zapłaty w większości firm jest to w standardzie, dla przykładu jak rozliczyć zwrot na kartę w sklepie jubilerskim, w którym dziennie pojawiają się pojedyncze transakcje operator musi mieć "furtkę" jeżeli w dany dzień np. klient zwróci kolię za 2.500,- zł, ciekawe co robi PaySquare; klientowi zwraca "swoje" środki i czeka na środki jubilera, który przyjmie płatność ???
W tym, że umowa uwzględnia w umowie bank, ja nie widzę niczego dziwnego, na końcu umowy podpisują się tylko 2 strony, ponieważ
PayTel ma wszelkie pełnomocnictwa
mBank.
Natomiast na prawdę nie wiem co autor miał na myśli w zapisie, że: "Najemca zobowiązuje się do rozszerzenia funkcjonalności Urządzenia w oparciu o co najmniej jedną usługę na podstawie odrębnej umowy z Wynajmujący itd." tyle lat pracuję i nie zauważyłem, żeby ten zapis w jakkolwiek był przestrzegany, doładowania do telefonu klient otrzymuje wtedy, kiedy wyrazi taką wolę, a nie na odwrót. Tak więc w tym zapisie jest jakieś "nie halo".
A propos dodatkowej umowy, jeżeli nawet jest zawierana, to jest zawierana z firmą PayTel nie z POŚREDNIKIEM i nie generuje ŻADNYCH DODATKOWYCH KOSZTÓW, nawet jeżeli klient z tej aplikacji w ogóle nie korzysta.
Co do umów z PaySquare czy też są tak ogólnie dostępne ???
Czy pisał Pan kiedyś, że w sytuacji jakiegoś konfliktu "nie daj Boże' firma podlega rozpatrywaniu wg zapisów
PRAWA HOLENDERSKIEGO uważam, że jest to ważna informacja, którą klient powinien wiedzieć.
Myślę, że pokrótce opisałem istotne różnice, które mimo wszystko wskazują, że jednak propozycja PayTel jest zdecydowanie lepsza, z resztą klienci ocenią to sami :)
Mail:
isknet@op.pl
Kom: 605 325 020
Pozdrawiam - Gerard z PayTel