Temat: WYSZUKIWARKI POŁĄCZEŃ
Wyszukiwarki połączeń będą wkrótce wiedziały kim jesteś
Jednym z potencjalnych skutków fenomenu dodatkowych korzyści będzie to, że w niedalekiej przyszłości zniknie zjawisko anonimowych zakupów. Jak twierdzi Robert Buckman, dyrektor ds. strategii dystrybucji w Amadeusie, podróżujący będą mieli cyfrowe osobowości, dzięki którym będą identyfikowani zanim zaczną wyszukiwać np. połączenia lotnicze.
Powiedzmy, że za pomocą Expedii szukasz połączenia z St. Louis do Nowego Jorku, jesteś członkiem programu partnerskiego American Airlines. ale w momencie gdy szukasz połączeń, jesteś anonimowy – tłumaczy Buckman.
Tymczasem linie lotnicze oferują wiele przywilejów dla swoich stałych klientów.
Myślę, że American chciały by móc powiedzieć: Poznaję cię i oto dla ciebie mamy bezpłatny przewóz bagażu. A może nie jesteś członkiem programu partnerskiego, ale dwukrotnie zgubiliśmy twoje walizki i w ramach przeprosin rezygnujemy z opłaty za nie – wyjaśnia Buckman.
Przewoźnicy będą mogli w czasie rzeczywistym “podglądać” szukających, dostarczać im inteligentnych wyników wyszukiwania.
Buckman zdaje sobie sprawę, że numer klienta nie będzie wystarczającym czynnikiem identyfikującym. Wielu podróżnych należy do różnych programów partnerskich, więc kiedy wyszukują np. połączenia za pomocą strony internetowej lub GDS-a ich agenta turystycznego, potrzebują czegoś dodatkowego, by dać się rozpoznać.
Amadeus pracuje nad rozwiązaniami, które pozwolą na rozwój standardów dystrybucji za pomocą wielu kanałów i, jak zapewnia Robert Buckman, efekty poznamy w przeciągu kilku tygodni. W pilotowym programie udział biorą czterej przewoźnicy na swoich rodzimych rynkach.
Źródło: Air Transport World