Temat: uszkodzenie bagażu
Rafal K.:
Właśnie wróciłem do WAW liniami Nouvelair (lot czarterowy Monastir-Warszawa). Po odebraniu bagażu z taśmy, zgłosiłem uszkodzenie w biurze reklamacji na lotnisku (tym przy taśmach). Jednak muszę dodatkowo wysłać listem komplet dokumentów do Nouvelair na ich adres tunezyjski. Czy to normalne postępowanie, czy na lotnisku w WAW nie powinni dalej procesować tej reklamacji?
- każda rada mile widziana w kwestii praktycznych porad odnośnie załatwiania spraw związanych z uszkodzonym bagażem
pzdr.
R.
Za uszkodzenie bagażu odpowiada przewoźnik lotniczy, a nie firma obsługujacy punkt reklamacyjny.
Gdybyś leciał LOTem:
Reklamacje dotyczące odszkodowania z tytułu przewozu bagażu prosimy kierować na podany niżej adres lub numer faxu:
Polskie Linie Lotnicze S.A.
Sekcja Reklamacji i Odszkodowań Bagażowych
ul. 17 Stycznia 39
00-906 Warszawa
fax: + 48 22 606-62-91
Taka sama procedura dotyczy Nouvelair. Jeśli firma nie ma przedstawicielstwa w Polsce, należy wysłać komplet dokumentów do siedziby linii lotniczej:
- zgłoszenie reklamacji i opis uszkodzenia, wysokość roszczenia,
- bilet, karta pokładowa i przywieszka bagażowa,
- dowód zakupu, ew. wyciag z karty kredytowej, potwierdzający zakup i wartość torby,
- dokumentacja fotograficzna uszkodzenia,
wszystko na adres:
Nouvelair ,
Zone Touristique Dkhila 5065 Monastir - Tunisie
Ph: +216 73 520 600
Fax: +216 73 520 650
E-mail: info@nouvelair.com.tn
Można też zeskanować komplet i wysłać dodatkowo mailem.
Podejrzewam, że korespondencje z nimi trzeba prowadzić w wersji językowej francuskiej.
Obawawiam się, że proces może być czasochłonny, bo linie Nouvelair są w trakcie połączenia z Karthago Airlines.
Powodzenia;)
Ale, jeśli leciałeś z Biurem Podróży, być może BP jest pośrednikiem, tak jak w wypadku Exim Tours:
Bardzo ważna informacja dotycząca reklamacji bagażowych:
Reklamacje składane są / przysyłane u nas na adres centrali biura Exim Tours, 02-156, ul. Lechicka 23B, a zgodnie z wymogami linii lotniczej w przypadku reklamacji bagażu koniecznymi do załączenia pisma są:
1. PIR (oryginał)
2. przywieszka bagażowa (oryginał)
3. paszport - strona ze zdjęciem + pieczątka przekroczenia
granicy (skan lub kolorowe ksero)
4. trzecia część biletu (oryginał)
5. karta pokładowa (oryginał)
6. w przypadku zagubienia bagażu lista przedmiotów zawartych w
bagażu + orientacyjna wycena (w jęz. angielskim) (oryginał)
7. pismo z punktu napraw bagażu informujące o kosztach naprawy lub w przypadku niemożności jego naprawienia informacja, iż bagaż nie kwalifikuje się do naprawy ( w jez. angielskim). (oryginał)
Uprzejmie informujemy, iż bez kompletnej dokumentacji, żadna z linii lotniczych nie przyjmie reklamacji.
Adam C. edytował(a) ten post dnia 16.04.10 o godzinie 22:18