Tomasz W.

Tomasz W. Specjalista IT

Temat: Reklamacja/ Skarga

Szczęście w nieszczęściu. Lot Ryana został odwołany - wypełniłem formularz zwrotu ale... bilet powrotny był osobną rezerwacją. Co w takim przypadku - pasażerowie nie polecieli do UK i w tym momencie nie mogą przeciez skorzystać z biletów powrotnych! Czy z automatu powinni oddać kasę?

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Tomasz W.:
Szczęście w nieszczęściu. Lot Ryana został odwołany - wypełniłem formularz zwrotu ale... bilet powrotny był osobną rezerwacją. Co w takim przypadku - pasażerowie nie polecieli do UK i w tym momencie nie mogą przeciez skorzystać z biletów powrotnych! Czy z automatu powinni oddać kasę?

W tanich liniach zazwyczaj jeśli nie zawsze to są osobne bilety.
Nie sądzę, żeby w tej sytuacji przysługiwał zwrot za niewykorzystany powrót, który de facto nie przepada jeśli pasażer nie zgłosi się na lot tam.
Tomasz W.

Tomasz W. Specjalista IT

Temat: Reklamacja/ Skarga

Na razie wysłałem też reklamację dotyczącą choroby. Czekam na informacje. Najgorszy jest ten kontakt jedynie via 0703 :(
Tomasz W.

Tomasz W. Specjalista IT

Temat: Reklamacja/ Skarga

Po dosłaniu wypisu ze szpitala. Ryan odesłał informację, że zwracają kasę za obie rezerwację.
Aga Z.

Aga Z. N I nieruchomości

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam,
Mam pytanie, wczoraj miałam lecieć lotem Wizz, który został odwołany z powodu mgły na lotnisku. Za pomocą telecentrum przebukowałam lot na sobotę. Jednak w opcji wykupiłam gwarancję przylotu na czas. Czytam warunki ale też zastanawiam się czy mam podstawy do ubiegania się o wypłatę 100E na moje konto?
Macie może jakieś doświadczenia w tej materii?
pozdrawiam

Temat: Reklamacja/ Skarga

Aga Z.:
Witam,
Mam pytanie, wczoraj miałam lecieć lotem Wizz, który został odwołany z powodu mgły na lotnisku. Za pomocą telecentrum przebukowałam lot na sobotę. Jednak w opcji wykupiłam gwarancję przylotu na czas. Czytam warunki ale też zastanawiam się czy mam podstawy do ubiegania się o wypłatę 100E na moje konto?
Macie może jakieś doświadczenia w tej materii?
pozdrawiam
Aga - próbuj składać reklamację tak czy siak :)))
Aga Z.

Aga Z. N I nieruchomości

Temat: Reklamacja/ Skarga

Anna S.:
Witam,
Mam pytanie, wczoraj miałam lecieć lotem Wizz, który został odwołany z powodu mgły na lotnisku. Za pomocą telecentrum przebukowałam lot na sobotę. Jednak w opcji wykupiłam gwarancję przylotu na czas. Czytam warunki ale też zastanawiam się czy mam podstawy do ubiegania się o wypłatę 100E na moje konto?
Macie może jakieś doświadczenia w tej materii?
pozdrawiam
Aga - próbuj składać reklamację tak czy siak :)))
Tak sobie właśnie myślę...100 ojro piechotą nie chodzi ;-)

Temat: Reklamacja/ Skarga

Anna K.:
Marcin Zawojski:
Składałem reklamacje do linii tradycyjnych, a nawet pisałem prośbę o opinię do Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Tyle się mówiło swego czasu o prawach pasażera, przysługujących odszkodowaniach za spóźnienia i odwołane loty, a tak naprawdę wyegzekwowanie odszkodowania jest niezwykle trudne.
no nie....trzeba miec po prostu wiecej cierpliwosci!! niestety tak jest w Polsce...bo np. w USA skargi typu opoznienie, zaginiony, uszkodzony bagaz to formalnosc! skladasz skarge i otrzymujesz odszkodowanie!!
Jakiś czas temu ULC uświadomił mnie, że aby np. otrzymać odszkodowanie za opóźniony lot, to tak naprawdę trzeba zrezygnować z tego lotu, ewentualnie przerwać lot, jeśli był z przesiadką. Wówczas linia lotnicza zobowiązana jest na własny koszt przetransportować pasażera do portu wylotu (o ile podróż już się rozpoczęła) i wypłacić odszkodowanie zależne od czasu opóźnienia (min. 2 godz. dla lotów wewnątrz Europy).
moj Boze ...co za bzdrury!!!!!!!!!!!!!!
jak mozna otrzymac odszkodowanie z powodu opoznienia lotu gdy sie z niego zrezygnuje??? przeciez w tym wypadku wchodzi w gre odszkodowanie za odwolany lot!!!!!!!!
najwidoczniej nie czytacie wczesniejszych postow...to powtarzam:

1)w przypadku odwolania lotu --- uzyskujesz prawo do zwrotu ceny biletu lub innego połączenia. Prócz tego, uzyskujesz także prawo do odszkodowania za niemożność kontynuowania podróży chyba, że przewoźnik uprzedzi Cię o odwołaniu lotu odpowiednio wcześnie, informując jednocześnie o innych możliwościach podróży. Przez "odpowiednio wcześnie" rozumie się:

* dwa tygodnie przed odlotem; lub
* do 7 dni przed odlotem, jeśli zaproponuje w zamian rejs, rozpoczynający się nie wcześniej niż 2 godziny przed planowanym odlotem i docierający do celu nie później niż cztery godziny po zaplanowanym czasie przylotu; lub
* mniej niż 7 dni przed planowanym odlotem, jeśli zaproponuje w zamian rejs, rozpoczynający się nie wcześniej niż godzinę przed zaplanowanym odlotem, a kończący sie nie później niż dwie godziny po planowanym czasie przylotu.

2)Prawo do zwrotu ceny biletu lub innego połączenia

Jeśli Twój lot został odwołany możesz wybrać między innym rejsem w dniu wybranym przez Ciebie, w tym najbliższym możliwym rejsem, z uwzględnieniem dostępności wolnych miejsc, a zwrotem ceny biletu w ciągu 7 dni. Jeśli odwołany lot jest kolejnym etapem Twojego połączenia, a Ty decydujesz się na zwrot ceny biletu, masz prawo do bezpłatnego powrotu do portu, z którego się ono zaczynało.
Jeżeli nowe połączenie kończy się w innym porcie, ale obsługującym to samo miasto lub region, przysługuje Ci prawo do bezpłatnego transportu bądź to do portu wskazanego na bilecie, bądź do innego, uzgodnionego z przewoźnikiem, miejsca (np. do centrum miasta, co może być wygodniejsze i dla Ciebie, i dla przewoźnika).

3) Prawo do odszkodowania za niemożność kontynuowania podróży:

1. 250 euro w przypadku rejsów do 1 500 km (125 euro, jeśli przewoźnik zaproponuje inny rejs pozwalający dotrzeć do celu nie później niż dwie godziny niż wskazano na zakupionym bilecie);
2. 400 euro w przypadku rejsów wewnątrz UE powyżej 1 500 km i między 1 500 a 3 500 km w przypadku rejsów poza UE (200 euro, jeśli przewoźnik zaproponuje inny rejs pozwalający dotrzeć do celu nie później niż trzy godziny niż wskazano na zakupionym bilecie);
3. 600 euro dla pozostałych rejsów (300 euro, jeśli przewoźnik zaproponuje inny rejs pozwalający dotrzeć do celu nie później niż cztery godziny niż wskazano na zakupionym bilecie).

Odszkodowanie powinno zostać wypłacone gotówką, przelewem bankowym, bankowym transferem elektronicznym lub czekiem bankowym. Czeki podróżne i / lub inne formy wchodzą w grę tylko na podstawie pisemnej zgody pasażera.

4) jak najszybcej nalezy zlozyc PISEMNA skarge do linii lotniczych zadajac odszkodowania

5) po wyczerpaniu srodkow odwolawczych do linii, gdy odmowia Wam, zlozcie skarge do Komisji Ochrony Praw Pasazerow w Urzedzie Lotnictwa Cywilnego ...gotowe wnioski na http://ulc.gov.pl
Wyegzekwowanie odszkodowania za opóźniony lot nie jest możliwe, jeśli pasażer został przetransportowany do portu docelowego przez linię lotniczą, innymi słowy zakończył podróż objętą umową w ramach biletu lotniczego.
Jak mi się uda znaleźć, to wkleję na forum odpowiedź z ULC. Może niektórym z Was przyda się taka informacja.
polecam lekture mojego artykulu w Jurysta nr9/2007....przytaczam fragment dotyczacy opoznienia lotow:

Przewoźnik nie odpowiada za „normalne” opóźnienia lub też które nastąpiły z przyczyn niezawinionych przez niego (np. złe warunki atmosferyczne). Odpowiada on jedynie za tzw. „długie” opóźnienia , tzn.
· o 2 godziny lub więcej w przypadku rejsów do 1 500 km;
· o 3 godziny lub więcej w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 km i wszystkich innych lotów o długości między 1 500 a 3 500 km
· o 4 godziny lub więcej w przypadku wszystkich innych lotów (art.6 Rozporządzenia (WE) nr 261/2004)
Pasażer ma wówczas wybór pomiędzy alternatywnym rejsem i zwrotem kosztów za bilet. Tacy pasażerowie powinni zostać objęci opieką ze strony przewoźnika (otrzymać posiłki, napoje oraz, w razie konieczności, zakwaterowanie).

jak macie jakies pytania....zadawajcie!!!!!
witam mam pytanie moja mama dzis przyleciala lotem RYNAIR miala oplacane bilet i bagaz 10 kg przez internet .w czym problem ? a w tym ze pobrali jej oplate za bagaz 300zl bo dopatrzyli sie jakiesj skarbonki pódelka oczywiscie bagaz byl wymiarowy i nie przekraczal 10 kg moje pytanie czy to normalne jest tyle zaplacic i kiedy placila bo miala do zaplaty 284zl ale powiedzieli ze nie maja reszty wiec trzeba zaplacic 300zl dla mnie to jakis wał prosze o odpowiedz z gory dziekuje powrot ma tym samym lotem 25 maja

Temat: Reklamacja/ Skarga

witam mam pytanie moja mama dzis przyleciala lotem RYNAIR miala oplacane bilet i bagaz 10 kg przez internet .w czym problem ? a w tym ze pobrali jej oplate za bagaz 300zl bo dopatrzyli sie jakiesj skarbonki pódelka oczywiscie bagaz byl wymiarowy i nie przekraczal 10 kg moje pytanie czy to normalne jest tyle zaplacic i kiedy placila bo miala do zaplaty 284zl ale powiedzieli ze nie maja reszty wiec trzeba zaplacic 300zl dla mnie to jakis wał prosze o odpowiedz z gory dziekuje powrot ma tym samym lotem 25 maja

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Monika J.:
witam mam pytanie moja mama dzis przyleciala lotem RYNAIR miala oplacane bilet i bagaz 10 kg przez internet .w czym problem ? a w tym ze pobrali jej oplate za bagaz 300zl bo dopatrzyli sie jakiesj skarbonki pódelka oczywiscie bagaz byl wymiarowy i nie przekraczal 10 kg moje pytanie czy to normalne jest tyle zaplacic
Mama pewnie miała więcej niż 1szt bagażu albo ten co miała przekraczał wymiary. Niestety Ryanair jest bezlitosny jeśli o to chodzi i za nieuwagę się płaci. Torba jest 1cm dłuższa i nie mieści się do koszyczka - trzeba płacić.

To brutalne, ale dzięki takim ludziom jak Twoja mama inni mogą latać za grosze - na Maltę za 100zł, do Londynu za 50zł, itp. Ryanair zarabia najwięcej na bagażu, karach za brak odprawy online, karach za niewymiarowy bagaż, itp.
Anna Kruk-Ziemlicka

Anna Kruk-Ziemlicka Senior Product
Manager, Polpharma
Biuro Handlowe Sp. z
o.o.

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam
ja też mam prośbę o radę.
Zarezerwowałam lot do Oslo na 11.07 i zapłaciłam swoją kartą debetową. Po jakimś czasie dostałam maila, że "Your Ryanair Booking Has Been CANCELLED" bo jak twierdzili moja karta została odrzucona.
Weszłam ponownie na stronę Ryanair i ponownie zrobiłam rezerwacje - tym razem płacąc kartą kredytową. Następnie otrzymałam potwierdzenie tej rezerwacji na maila. I wydawało mi się, że już wszystko jest dobrze. Jakież jednak było moje zdziwienie, kiedy po kolejnej godzinie otrzymałam... ponowne potwierdzenie rezerwacji... tym razem zapłaconej z mojej karty debetowej (czyli tej, którą wcześniej odrzucili)... No i nie wiem co mam zrobić. W obu bankach potwierdzili mi ściągnięcie pieniędzy. Do Ryanair dodzwonić się nie sposób- ściągają 4 zł za minutę po to tylko żeby po 5 minutach trzymania "on hold" rozłączyć połączenie (już 3 razy!!). Co mogę teraz zrobić?

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Anna K.:
Co mogę teraz zrobić?
Bez problemu zwrócą Ci pieniądze za jedną z tych rezerwacji gdyż jest to "duplicate booking". Ale musisz to zgłosić na infolinii. Najlepiej dzwonić na brytyjską albo irlandzką infolinię ze Skype albo innego VoIP, wtedy płacimy tylko ~60gr/min.
Izabela Majewska

Izabela Majewska Technik budownictwa
ogólnego.; Archeolog
Architektury

Temat: Reklamacja/ Skarga

no nie tak znowu bez problemu, proces reklamacji ciągnie się do 60 dni. chodzi o Wizzaira w tym przypadku.

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam wszystkich. Moja sytuacja przedstawia się tak: wczoraj miałem lecieć do Polski z lotniska w Birmingham, linią Ryanair ale nie zostałem wpuszczony na pokład samolotu :/ otóż stałem w kolejce rozmawiając z moja narzeczoną i nie zauważyłem ze jest moja kolej do podejścia do kejdża i włożenia mojej podręcznej torby w celu sprawdzenia czy się tam zmieści. Osoba, która sprawdzała tę czynność i kartę pokładową krzyknęła w mojim kierunku z nie miłym akcentem zebym podszedl i wykonal ta czynnosc, jako że nie słyszalem dokladnie co krzyknela bo w tym czasie przecież odpowiadalem mojej Ani na jej pytanie z takim samym akcentem zapytalem tej kobiety "what?" po czym zaczelem wkladac torbe to tego kejdża mrucząc pod nosem i nie patrząc w jej kierunku slowo "kur..mać" momentalnie do mnie podbiegła i zapytala: "co ty powiedziałeś?", ja jej na to, ze nic a ta kobieta wpadla w histerie i zaczela na mnie sie wydzierać że ona rozumie polski i że ona jest pewna że ja powiedzialem to do niej(te słowo) poczym zaczela tlumaczyc swoim dwóm wspolpracowniką, ze ja ją wyzwalem od kobiet lekkich obyczajów. Zabrala moja karte pokladowa i powiedziala ze dzisiaj juz nie polece. Poprosilem o ich idane, numery referencyjne ale mi ich nie podali, wiec powiedzialem ze nie odejde z tad dopuki mi ich nie wydadza. Kiedy wszyscy juz wsiedli do samolotu ta kobieta podeszla do mnie i powiedziala ze jest tylko jedna szansa by poleciec tym samolotem, mianowicie chciala zebym ja przeprosil. Oczywiscie tego nie zrobilem, odpowiedzialem jej grzecznie ze tego nie zrobie bo nie bede przepraszal za cos czego nie zrobilem. Potem przyszla policja i pani z Ryanaira przekazala swoją historyjke a ja swoja. moi swiadkowie nie mogli tego potwierdzic bo byli juz w samolocie, ktory byl juz gotowy do startu. Poprosilem policje o numer zdarzenia po czym eskortowali mnie do wyjscia. Przed ta cala sytacja widzialem ta kobiete jak sprawdzala jedną pasazerke i byl tam jakis problem i nie mila sytuacja, sadze ze to mialo wplywa na moja sytacje i jej frustracja zostala przelana na mnie :/
Co proponujecie? Jak napisac skarge w moim przypadku. Jestem ich klietem od 7 lat i niigdy nie mialem takich problemow
Piotr M.

Piotr M. Lubię to, co robię.

Temat: Reklamacja/ Skarga

Jacek C.:
Witam wszystkich. Moja sytuacja przedstawia się tak: wczoraj miałem lecieć do Polski z lotniska w Birmingham, linią Ryanair ale nie zostałem wpuszczony na pokład samolotu :/ otóż stałem w kolejce rozmawiając z moja narzeczoną i nie zauważyłem ze jest moja kolej do podejścia do kejdża i włożenia mojej podręcznej torby w celu sprawdzenia czy się tam zmieści. Osoba, która sprawdzała tę czynność i kartę pokładową krzyknęła w mojim kierunku z nie miłym akcentem zebym podszedl i wykonal ta czynnosc, jako że nie słyszalem dokladnie co krzyknela bo w tym czasie przecież odpowiadalem mojej Ani na jej pytanie z takim samym akcentem zapytalem tej kobiety "what?" po czym zaczelem wkladac torbe to tego kejdża mrucząc pod nosem i nie patrząc w jej kierunku slowo "kur..mać" momentalnie do mnie podbiegła i zapytala: "co ty powiedziałeś?", ja jej na to, ze nic a ta kobieta wpadla w histerie i zaczela na mnie sie wydzierać że ona rozumie polski i że ona jest pewna że ja powiedzialem to do niej(te słowo) poczym zaczela tlumaczyc swoim dwóm wspolpracowniką, ze ja ją wyzwalem od kobiet lekkich obyczajów. Zabrala moja karte pokladowa i powiedziala ze dzisiaj juz nie polece. Poprosilem o ich idane, numery referencyjne ale mi ich nie podali, wiec powiedzialem ze nie odejde z tad dopuki mi ich nie wydadza. Kiedy wszyscy juz wsiedli do samolotu ta kobieta podeszla do mnie i powiedziala ze jest tylko jedna szansa by poleciec tym samolotem, mianowicie chciala zebym ja przeprosil. Oczywiscie tego nie zrobilem, odpowiedzialem jej grzecznie ze tego nie zrobie bo nie bede przepraszal za cos czego nie zrobilem. Potem przyszla policja i pani z Ryanaira przekazala swoją historyjke a ja swoja. moi swiadkowie nie mogli tego potwierdzic bo byli juz w samolocie, ktory byl juz gotowy do startu. Poprosilem policje o numer zdarzenia po czym eskortowali mnie do wyjscia. Przed ta cala sytacja widzialem ta kobiete jak sprawdzala jedną pasazerke i byl tam jakis problem i nie mila sytuacja, sadze ze to mialo wplywa na moja sytacje i jej frustracja zostala przelana na mnie :/
Co proponujecie? Jak napisac skarge w moim przypadku. Jestem ich klietem od 7 lat i niigdy nie mialem takich problemow

mam wrażenie, że lubisz się kopać z koniem.

W Twojej sytuacji polecałbym był lekturę dzieł Franza Kafki, zwłaszcza "Proces"

Od jego czasów nic się nie zmieniło, administracja może wszystko, Ty nic. No chyba, że chcesz do Strasburga, ale i tak wtedy tego dnia nie polecisz.

A tak serio, jeśli jest cipcia, która chce wykazać władzę, to możesz się kłócić, ale nie polecisz. Albo olać i lecieć. Pamiętaj Franz Kafka wiecznie żywy.

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

18th Sept 2013

Ryanair
Customer Service Department
PO Box 11451
Swords
Co Dublin
Ireland

Dear Sirs,

As a frequent flier of Ryanair Airlines, I am extremely disappointed at my most recent experience with your company.
I was due to board on a flight from Birmingham to Katowice on Monday 16th Sept 2013 with my fiance and my brother however one of the members of staff did not allow me through.
We were all queuing to board and waiting to place the luggage into the cage to check if it fits. I was having conversation with my fiance and didn't realize it was my turn. I was very rudeley interrupted and told what to do by one of he staff members. As I didn't catch everything she said i've answered "what?". She has with even more attitude asked me to place my luggage in te cage. I have done so and as taking my case out I swore in polish (I said "Kurwa mac" what means "for fuck sake") as I had fragile equipment and I struggled to get it out and didn't want to damage it. She has then attacked me saying "what did you just call me? I know what this means and you're not flying today". She has started shouting saying she knows polish. I was trying to explain to her that I haven't said anything offensive to her and I wasn't swearing at her but she wouldn't listen to me. Depending in what contects you use it it can mean various things. She has then said to the other two staff members that i've called "bitch" what wasn't true. My fiance speaks better english than me and was trying to explain to her what was said but she was arrogant and would even try to understand or listen. She then took my boarding card and went away. She them came back and said that if I appologise she will then decide if I can fly or not. I have explained that I would not appoligize for something I haven't done. She has then decided I wasn't getting on that plain. I have asked her and two other members of staff for their details as I wanted to make a complaint but was refused them. My fiance and brother were very upset and stressed with the whole situation but I have told them to go without me. After everyone left I have asked for the police to come. I have given my statement but all my witnesses to confirm what happend were already on a plain. She has then gave her statement. I was given reference number (log. 1468 16 Sep 2013) and escorted back to the main terminal. Before me there was another lady who had problem with her luggage and the staff were getting flustrated with her what I believe had impact on the whole situation.
I use Ryanair a lot and have never been treated so badly. I was not aggressive or drunk and definately not swore at anyone to have been refused to fly. I felt I was discriminated and treated unfairly. This has left my faimily distrought and ruined mine and their plans.
I believe Ryanair needs to take full responsibility for the inconvenience and expense I and my family suffered due to your staff incompetence.
I expect to be compensated in the form of refund and await your response within two weeks.
Sincerely,

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Pytanie: czy za opóźnienie w dostawie bagażu należy się jakieś odszkodowanie?

Pasażer leciał w piątek na trasie: Rumunia-De-PL, samolot z Rumunii wyleciał z opóźnieniem, więc spóźnił się na samolot z De do PL (całość podróży jedną linią na jednym bilecie), który i tak nie wyleciał.Został przebookowany na wieczorny lot tego samego dnia ale z powodu złej pogody lot został odwołany, pasażer noc spędził w hotelu i następnego dnia rano-sobota- do g.12 dotarł do PL.Bagaż rejestrowany z nim nie doleciał, nadal na niego czeka.
Studiuję rozporządzenie 261/2004 i konwencję montrealską ale nigdzie nie widzę, żeby było wprost, że należy się jakaś rekompensata za opóźnienie bagażu.Pasażer żadnych zakupów pierwszej potrzeby nie poczynił.

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam,
Chcialbym prosic o pomoc, rade, jak moge ubiegac sie o zwrot uzyskanych kosztow przez linie rayaner.
Zatem moja sprawa wyglada tak, ze odwolali mi lot z Krakowa do Dublina gdyz samolot nie mogl wyladowac bo byly zle warunki atmosferyczne wiec polecial do Warszawy z pasazerami z Irlandi tam ich zostawil, odczekal dwie godziny I ponownie wylecial do Krakowa, myslal ze wyladuje ale niestety mu sie to nie udalo I zawrocil pusty do Irlandii.
Obsluga lini rayaner na lotnisko kazala nam odebrac bagaze I udac sie do punktu obslugi klienta rayaner na lotnisku w celu przebukowania biletu. Po dotarciu do punktu obslugi okazalo sie ze jestem okolo setny w kolejce, wiec szybko myslac zadzwonilem do zony zeby weszla nastrone rayanera w zarzadzanie rezerwacja I zmienila m,i lot, ale gdy probowala sie zalogowac do zarzadzania rezerwacja automatycznie ja wyrzucalo, wiec postanowilismy ze kupi nowy bilet na nastepny dzien z Warszawy ( tylko taka byla opcja zeby wyleciec z polski na nastepny dzien) gdyz jak bym czekal w tej kolejce to napewno nie dostalbym na ten termin biletu (bo w Warszawie bylo dostepne tylko 10 miejsc) tylko na dalszy termin.
Czy moge ubiegac sie o zwrot pieniedzy za nowy bilet I za transport z Krakowa do Warszawy?
Dodam jeszcze ze stary bilet z Krakowa do Dublina kosztowal ,mnie okolo 50 euro a za nowy musialem dac 1100 zl
Prosze o jakiekolwiek podpowiedzi,
Dziekuje bardzo, pozdrawiam..

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Czy ktoś przerabiał temat pod tytułem:"reklamacja do Air Berlin"?

Pytam, bo reklamację wraz z kwitami przesłał do Ab mój agent, dostałam nawet zwrotkę od automatu, że nr nadali tej sprawie i cisza.
Czy mnie pamięć myli czy mają na to 30dni?
Reklamację składałam 18 grudnia, więc trochę czasu minęło.
Lot był najpierw opóźniony, potem odwołany, pasażer wrócił dzień później, nocował w hotelu wskazanym przez AB.Interesuje mnie zwort kosztów za noceg, za dojazd do hotelu i powrót oraz odszkodowanie za to, że bagaż dotarł 48h później niż pax po rebookingu na nowy lot.

Dzisiaj wysłałam drugiego maila i dostałam piękny tekst w języku...niemieckim, żeby skorzystać z ich formularza na stronie trzeba znać angielski....trochę nie bardzo rozumiem dlaczego ich strona nie jest do końca w języku polskim.I nie chodzi o to czy ja znam te języki czy nie, chodzi o zasadę: działają na terenie PL to niech się tym językiem posługują.

Poza tym nr polskiej infolinii podany na ich stronie zwyczajnie nie działa, czy naprawdę zostaje mi skarga do ULC żeby wywalczyć to co się należy?

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Jolanta I.:
Czy ktoś przerabiał temat pod tytułem:"reklamacja do Air Berlin"?


Po ponad 3 miesiącach dostałam odpowiedź mailem w stylu: "Bardzo przepraszamy, bla bla bla, jako rekompensatę przyznaliśmy 250€ w formie voucheru do wykorzystania przy kolejnym locie".

Ręce opadają do kostek ale źle trafili, sprawą zajmie się prawnik skoro nie można normalnie od nich wyegzekwować tego, co się klientowi należy.

Następna dyskusja:

Anulowanie lotu na fragment...




Wyślij zaproszenie do