konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Marcin W.:
Kupiłem bilety lotnicze (2 osoby) poprzez stronę Ryanair, dostałem potwierdzenie rezerwacji na adres email, a pieniądze za przelot zostały pobrane z mojej karty kredytowej (ok 250zł).
Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. W mailu masz 6-znakowy kod rezerwacji i wszystkie dane lotu?

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Tomasz K.:
Marcin W.:
Kupiłem bilety lotnicze (2 osoby) poprzez stronę Ryanair, dostałem potwierdzenie rezerwacji na adres email, a pieniądze za przelot zostały pobrane z mojej karty kredytowej (ok 250zł).
Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. W mailu masz 6-znakowy kod rezerwacji i wszystkie dane lotu?
Ciężko jest uwierzyć, ale przecież rezerwacja mogła zostać wstawiona przez system na tzw. TL (time limit) i wygasnąć np. po 72 godzinach w przypadku, kiedy nie została zaksięgowana wpłata na konto Ryana.
Wówczas mogło zdarzyć się tak, że w dniu, w którym Marcin kupował bilety rezerwacja istniała, natomiast po 3-4 dniach (w przypadku stwierdzenia braku wpłaty) nie było żadnego śladu. Być może ta kwota "wisi" na koncie jako zamrożona i zostanie zwolniona (przejdzie jako dostępne środki) po pewnym czasie. To jednak tylko moja hipoteza.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 08.11.10 o godzinie 21:29

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Kamil Newczyński:
Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. W mailu masz 6-znakowy kod rezerwacji i wszystkie dane lotu?
Ciężko jest uwierzyć, ale przecież rezerwacja mogła zostać wstawiona przez system na tzw. TL (time limit) i wygasnąć np. po 72 godzinach w przypadku, kiedy nie została zaksięgowana wpłata na konto Ryana.
Ryan nie stosuje czegoś takiego. Jest autoryzacja, jest potwierdzenie. Nie ma autoryzacji - wyskakuje błąd, ewentualnie rezerwacja ze statusem NIEPOTWIERDZONE która i tak zawsze znika z systemu po kilku minutach.

Co mi przychodzi na myśl, to zakup u jakiegoś pośrednika typu eSky, Aero.pl, itp. Marcin dostał potwierdzenie od nich, ale nie od Ryanaira.

Marcin, więc jak było?
Dawid Dyczkowski

Dawid Dyczkowski pracownik magazynu

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam. Mam pytanie po pani Anny Konert.
Sprawa jest nastepująca. Moja zona z 14 miesieczna córka miala leciec dzis z Polski do Anglii lecz nie poleciala. Wyjechala z domu odpowiednio wczesnie (tak sie zdawalo) ale niestety warunki na drodze, i panujace korki spowodowaly ze wpadla na lotnisko w ostatniej chwili. przeszla kontrole jako ostatnia osoba i niestety przewoźnik (RAYNAIR) zamklal drzwi samolotu jej przed jej wejsciem na poklad. Czy nie mogli poczekac 5-ciu minut skoro wszyscy wiedzieli ze jeszcze jedna osoba z malym dzieckiem jest do zabrania. a poza tym oni tez wiedzieli jakie sa warunki na drodze i mogli wziac to pod uwage. Pani Aniu, co moge zrobic w tej sytuacji? Kto mi odda koszty poniesione niepotrzebnie bo ktos nie mogl poczekac paru minut na osobe ktora byla juz po kontroli.....Dawid Dyczkowski edytował(a) ten post dnia 15.12.10 o godzinie 15:05

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Dawid Dyczkowski:
Witam. Mam pytanie po pani Anny Konert.

Warunki przewozu, które zawarłeś z przewoźnikiem, mówią jasno. Jeśli pasażer nie stawi się w wyznaczonym przez przewoźnika czasie i miejscu, nie ponosi z tego tytułu żadnej odpowiedzialności. Roszczenia z tytułu, że "przewoźnik nie zaczekał na spóźnialskich, bo warunki atmosferyczne były złe" są absurdalnie śmieszne.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 15.12.10 o godzinie 15:51

Temat: Reklamacja/ Skarga

Ciekawe czy ta Pani chciałaby ponieść opłaty za dłuższy postój samolotu na lotnisku.
Anna K.

Anna K. Doktor Nauk Prawnych
/ Prawnik/ Kierownik
Studiów Podyplo...

Temat: Reklamacja/ Skarga

Dawid Dyczkowski:
Witam. Mam pytanie po pani Anny Konert.

witam,
No niestety przepisy tu są jasne: przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności gdy pasażer stawił się do odprawy "po czasie"..Przyczyna spóźnienia nie ma tu żadnego znaczenia....
Proponuję mimo wszytsko napisać do przewoźnika i przedstawić dokładnie sytuację, jakia miała miejsce. Wszystko zależy od przewoźnika...widzę natomiast że był to Ryanair...zatem małe szanse...
pozdr
Daniel Mroczka

Daniel Mroczka Experienced Java
Developer

Temat: Reklamacja/ Skarga

Dawid Dyczkowski:
Kto mi odda koszty poniesione niepotrzebnie bo ktos nie mogl poczekac paru minut na osobe ktora byla juz po kontroli.....

Szczerze współczuje ale: "Pasażer powinien stawić się przed wejściem na pokład co najmniej 30 minut przed zaplanowanym odlotem." to tyle w tym temacie. Nie można mieć pretensji do przewoźnika, że odleciał punktualnie...

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Anna K.:
Dawid Dyczkowski:
Witam. Mam pytanie po pani Anny Konert.

witam,
No niestety przepisy tu są jasne: przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności gdy pasażer stawił się do odprawy "po czasie"..Przyczyna spóźnienia nie ma tu żadnego znaczenia....
Proponuję mimo wszytsko napisać do przewoźnika i przedstawić dokładnie sytuację, jakia miała miejsce. Wszystko zależy od przewoźnika...widzę natomiast że był to Ryanair...zatem małe szanse...
pozdr
eee tam, po co zajmować pracownikom Ryana czas czymś, co z góry zdane jest na niepowodzenie, tym samym opóźniając roszczenia, które mają większe szanse na pozytywne rozpatrzenie.

Oczywiście znajdą się też i tacy, którzy wyślą dla zasady - "nikt mi nie broni, co mi szkodzi, nic nie tracę". Faktycznie, ten ktoś nic nie traci. Tracą jednak Ci, których roszczenia mają solidne podstawy.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 15.12.10 o godzinie 22:39
Marcin W.

Marcin W. Maszyny i urządzenia
budowlane

Temat: Reklamacja/ Skarga

Tomasz K.:
Marcin W.:
Kupiłem bilety lotnicze (2 osoby) poprzez stronę Ryanair, dostałem potwierdzenie rezerwacji na adres email, a pieniądze za przelot zostały pobrane z mojej karty kredytowej (ok 250zł).
Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. W mailu masz 6-znakowy kod rezerwacji i wszystkie dane lotu?

też nie wierzyłem, kiedy okazało się że rezerwacja z maila nie istnieje.
poniżej to co otrzymałem w mailu:

"DZIĘKUJEMY ZA DOKONANIE REZERWACJI Z RYANAIR

Prosimy nie odpowiadać na poniższy e-mail.

NUMER POTWIERDZENIA REZERWACJI: LEC2KA

ABY ODBYĆ PODRÓŻ MUSZĄ PAŃSTWO DOKONAĆ ODPRAWY ONLINE I PRZEDSTAWIĆ WYDRUKOWANĄ KARTĘ(Y)POKŁADOWĄ(E) SŁUŻBOM KONTROLI NA LOTNISKU WRAZ Z WAŻNYM DOKUMENTEM PODRÓŻNYM. PASAŻEROWIE, KTÓRZY POJAWIĄ SIĘ BEZ KARTY POKŁADOWEJ, BĘDĄ MUSIELI UIŚCIĆ KARĘ ZA PONOWNE WYDRUKOWANIE KARTY POKŁADOWEJ W WYSOKOŚCI EURO40/GBP40. (Każda karta pokładowa musi być wydrukowana na oddzielnym papierze formatu A4).

Odprawy online można dokonać w okresie od 15 dni do 4 godzin przed zaplanowaną datą odlotu.

POTWIERDZENIE REZERWACJI – Wszystkie godziny lotu/ów podane są w czasie lokalnym.

WYLOT

z Katowice (KTW) do Londyn (Stansted) (STN)
Thu, 07Oct10 lot FR8169 wylot KTW o 20:25 i przylot STN o 21:45

PASAŻEROWIE

1. MR MARCIN WAWRZEń ADT 2. MR ŁUKASZ XXXXX ADT

SZCZEGÓŁY PŁATNOŚCI

*******173.40 PLN Cena początkowa

*********0.00 PLN Podatki i opłaty

********42.00 PLN Opłata: Opłata za odprawę online

********42.00 PLN Opłata: Opłata administracyjna

*******257.40 PLN Cena całkowita (...)"

niżej same bzdury.

Telefon do Ryanair nie wyjaśnił niczego, facet stwierdził że nie ma takiej i koniec tematu było.

przypomina mi się sytuacja z misia:
http://www.youtube.com/watch?v=2zJFhdZ6Ox4 :)

W tej chwili otrzymałem od mBanku (po 3 miesiącach i 2 reklamacjach) potwierdzenie obciążenia mojego rachunku.

Mam wreszcie podstawy aby napisać do Ryanair. Niestety potwierdzeni bank wydał w jęz. polskim i nie wiem czy tłumaczyć to na angielski czy wysłać w oryginale.
Reklamacje muszę przesłać faxem w jęz angielskim, innej formy kontaktu w taki wypadku Ryanair nie przewiduje.
Tomasz K.:

Co mi przychodzi na myśl, to zakup u jakiegoś pośrednika typu eSky, Aero.pl, itp. Marcin dostał potwierdzenie od nich, ale nie od Ryanaira.

Marcin, więc jak było?

rezerwacji dokonywałem na stronie Ryanair (nie na żadnej podróbce), robiłem to wielokrotnie i pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją.Marcin W. edytował(a) ten post dnia 16.12.10 o godzinie 12:23
Przemek Jałocha

Przemek Jałocha Head of Research /
Consultant, PSI
Polska | Glasford
Int...

Temat: Reklamacja/ Skarga

Tomasz K.:
Kamil Newczyński:
Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. W mailu masz 6-znakowy kod rezerwacji i wszystkie dane lotu?
Ciężko jest uwierzyć, ale przecież rezerwacja mogła zostać wstawiona przez system na tzw. TL (time limit) i wygasnąć np. po 72 godzinach w przypadku, kiedy nie została zaksięgowana wpłata na konto Ryana.
Ryan nie stosuje czegoś takiego. Jest autoryzacja, jest potwierdzenie. Nie ma autoryzacji - wyskakuje błąd, ewentualnie rezerwacja ze statusem NIEPOTWIERDZONE która i tak zawsze znika z systemu po kilku minutach.

Co mi przychodzi na myśl, to zakup u jakiegoś pośrednika typu eSky, Aero.pl, itp. Marcin dostał potwierdzenie od nich, ale nie od Ryanaira.

Marcin, więc jak było?

Rezerwowałem na ich stronie bilety w tym tygodniu, podczas autoryzacji wyskoczył błąd a potwierdzenie rezerwacji przyszło kulturalnie mailem...
Dawid Dyczkowski

Dawid Dyczkowski pracownik magazynu

Temat: Reklamacja/ Skarga

Kamil Newczyński:

Warunki przewozu, które zawarłeś z przewoźnikiem, mówią jasno. Jeśli pasażer nie stawi się w wyznaczonym przez przewoźnika czasie i miejscu, nie ponosi z tego tytułu żadnej odpowiedzialności. Roszczenia z tytułu, że "przewoźnik nie zaczekał na spóźnialskich, bo warunki atmosferyczne były złe" są absurdalnie śmieszne.

Wszystko sie zgadza, ale tak sie sklada ze tego dnia wjazd i wyjazd z wroclawia byl zablokowany a moja zona przeszla juz odprawe. zostalo jej wsiasc do samolotu. Powinni wpuscic osobe ktora juz przeszla odprawe. Badzmy ludzmi... Skoro odwolywanie lotow przez warunki atmosferyczne jest ok to dotarcie na ostatnia chwile tez przez warunki atmosferyczne juz nie jest ok??? HALO...
rozumiem jakby nie przeszla odprawy na lotnisku, ale jej zostalo tylko wsiasc do samolotu. i do tego z malym dzieckiem....Dawid Dyczkowski edytował(a) ten post dnia 16.12.10 o godzinie 19:51

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Dawid Dyczkowski:

Wszystko sie zgadza, ale tak sie sklada ze tego dnia wjazd i wyjazd z wroclawia byl zablokowany a moja zona przeszla juz odprawe. zostalo jej wsiasc do samolotu. Powinni wpuscic osobe ktora juz przeszla odprawe. Badzmy ludzmi... Skoro odwolywanie lotow przez warunki atmosferyczne jest ok to dotarcie na ostatnia chwile tez przez warunki atmosferyczne juz nie jest ok??? HALO...
rozumiem jakby nie przeszla odprawy na lotnisku, ale jej zostalo tylko wsiasc do samolotu. i do tego z malym dzieckiem....

Mieszasz dwie różne sprawy. Loty odwoływane ze względu na złe warunki atmosferyczne są de facto dbaniem o bezpieczeństwo pasażerów. Żaden pilot, żaden kontroler lotów nie da 'zielonego światła', jeśli pogoda nie sprzyja bezpiecznym lądowaniom czy startom. Tyle w kwestii twoich argumentów, że coś jest "ok", a już zupełnie coś innego jest "nie ok".

Po drugie: co ma odprawa (jej przejście bądź nie) do stawienia się na pokład? Nie ma nic, bo ja równie dobrze mogę się odprawić 3 godziny wcześniej, a i tak spóźnić do bramki.

I na koniec najważniejszy, zgodnie z twoimi przekonaniami, czyli ludzki argument: dlaczego jeden spóźnialski (a przecież pogoda dla wszystkich w tym czasie była jednakowa), ma być przyczyną niezadowolenia pozostałych pasażerów? Dlaczego inni, będąc punktualnie, mają być za to karani? Przecież to też jest nieludzkie.

Mam trochę wrażenie, że odbierasz tą sytuację, jak złą wolę przewoźnika, a przecież on wywiązuje się tylko ze swoich postanowień, zawartych w umowie z klientami i czy to jest wg Ciebie ludzkie czy nie, wg mnie nie ma w tym nic dziwnego. A jeśli bardzo zależy Ci, aby samolot startował o czasie przez Ciebie wybranym, to słyszałem że rynek private jet'ów miewa się w Polsce coraz lepiej.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 16.12.10 o godzinie 21:59
Marcin W.

Marcin W. Maszyny i urządzenia
budowlane

Temat: Reklamacja/ Skarga

Przemysław Jałocha:
Rezerwowałem na ich stronie bilety w tym tygodniu, podczas autoryzacji wyskoczył błąd a potwierdzenie rezerwacji przyszło kulturalnie mailem...

Możesz mieć podobny problem do mojego. Jak najszybciej zrób odprawę online. Jeżeli to taka sytuacja jak u mnie to podczas odprawy online wyskoczy błąd - Nie ma takiej rezerwacji.

Podejrzewam, że dzwoniąc do wtedy do Ryanair dowiesz się, że nie ma takiej rezerwacji w systemie, i zostaniesz poproszony o przesłanie faxem opisu sytuacji oraz potwierdzenia zapłaty. W moim przypadku, mBank kazał czekać na potwierdzenie 5 dni roboczych. Wylot miałem 3 dni później... kupiłem nowe bilety a pieniędzy za stare jak nie było tak nie ma.
Przemek Jałocha

Przemek Jałocha Head of Research /
Consultant, PSI
Polska | Glasford
Int...

Temat: Reklamacja/ Skarga

Marcin W.:
Przemysław Jałocha:
Rezerwowałem na ich stronie bilety w tym tygodniu, podczas autoryzacji wyskoczył błąd a potwierdzenie rezerwacji przyszło kulturalnie mailem...

Możesz mieć podobny problem do mojego. Jak najszybciej zrób odprawę online. Jeżeli to taka sytuacja jak u mnie to podczas odprawy online wyskoczy błąd - Nie ma takiej rezerwacji.

Podejrzewam, że dzwoniąc do wtedy do Ryanair dowiesz się, że nie ma takiej rezerwacji w systemie, i zostaniesz poproszony o przesłanie faxem opisu sytuacji oraz potwierdzenia zapłaty. W moim przypadku, mBank kazał czekać na potwierdzenie 5 dni roboczych. Wylot miałem 3 dni później... kupiłem nowe bilety a pieniędzy za stare jak nie było tak nie ma.

Wydaje mi się, że jest wszystko ok. Mogę bez problemu wejść w swoją rezerwację na stronie przewoźnika:)
Maksymilian D.

Maksymilian D. Product Manager,
Alior Bank

Temat: Reklamacja/ Skarga

Marcin W.:
W tej chwili otrzymałem od mBanku (po 3 miesiącach i 2 reklamacjach) potwierdzenie obciążenia mojego rachunku.

Mam wreszcie podstawy aby napisać do Ryanair. Niestety potwierdzeni bank wydał w jęz. polskim i nie wiem czy tłumaczyć to na angielski czy wysłać w oryginale.
Reklamacje muszę przesłać faxem w jęz angielskim, innej formy kontaktu w taki wypadku Ryanair nie przewiduje.

Jeśli płatność dokonana została kartą to najprościej skorzystać z dobrodziejstw chargeback'u. Wystarczy złożyć poprzez mSznurek reklamację na obciążenie rachunku, wtedy to Ryanair będzie musiał udowodnić, że usługa za którą zapłaciłeś została wykonana.

Można również złożyć skagę do ECK: http://www.konsument.gov.pl/
Wystarczy wypełnić prosty formularz PDF, resztę profesjonalnie załatwiają konsultanci.
Pawel Wooch

Pawel Wooch produkcja, Mellor
electrics

Temat: Reklamacja/ Skarga

witam wszystkich mam maly problem i nie wiem jak sie za to zabrac wiec prosze was o pomoc.Sprawa wyglada nastepujaco. 31.12.2010 (piAtek) mielismy miec lot z Liverpoolu do Wrocławia, odlot planowany byl na 6.30 rano, na lotnisku bylismy o godz. 5.40 a bramki do odprawy (check in) zostały otwarte dopiero o godz.5.45, wiec ogolnie bylismy na czas tyle tylko, że lotów ryanair było kilka a kolejka zrobiła sie straszna. Staliśmy w kolejce ponad pół godziny po odprawie bagażu odrazu udalimy sie do kolejnej odprawy-sprawdzania bagażu podręcznego, ale kolejka była jeszcze większa wiec musieliśmy czekać nawet gdy zaczeli mowić przez głośniki ze samolot do wrocławia zaraz odleci nikt nie chciał nas przepuścić obsługa na lotnisku zachowywała się wulgarnie inni pasażerowie (anglicy) wyzywali nas poprostu horror kiedy przeszlismy tą odprawe pobiegliśmy do bramek ryanair ale oznajmiono nam ze samolt odleciał powiedziano nam, że zaraz bedziemy rozmawiać z menagerem poczym odprowadzono nas do hali przylotów pokazano nam nasze bagaże i wyjście. Dodam tylko, że z tego lotu zostało nas około 30 osób, w praktycznie tym samym czasie był lot do Krakowa (też ryanair)z którego zostało też około 30 osób. po wszystkim poszliśmy do biura lini które znajduje sie na lotnisku i tam powiedziano nam na początku że to nasza wina bo za puzno przyjechaliśmy, a puzniej że to wina lotniska i nic cie mogą z tym zrobić. Zaproponowali nam zmiane lotu na niedziele 02.01.2011 za dodatkową opłatą 100 funtów od osoby, wiec stwierdziliśmy ze kupimy nowe bilety taniej. Kupiliśmy nowe bilety za 190 funtów (2 osoby) czy moge starać sie o jakieś odszkodowanie ponieważ byliśmy na lotnisku wczesniej poprostu za puzno otworzyli bramki i było za dużo osób. Prosze o pomoc z góry dziekuje.

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam.

Mam problem - przybliżę nieco szczegóły. W lutym br. miałam lot Ryanair'em z Krakowa do Fezu/Maroko z przesiadką w Duesseldorf-Weeze (różnica pomiędzy lotami w Niemczech trochę ponad 1,5 godziny).

Już w Krakowie czekaliśmy (w 2 osoby) na samolot ok. 3 godzin - nie wystartował on z lotniska w Niemczech. W Weeze dowiedzieliśmy się, że lotnisko było zamknięte z powodu jednej pasażerki, która wbiegła za bramki bez odprawy - i przez długi czas jej szukali, żadne wyloty w tym czasie się nie odbyły.

W ten sposób spóźniliśmy się na lot do Fezu, a kolejne połączenie do "miejsca przeznaczenia" było 2 dni później (ponieśliśmy dodatkowe koszta) - a bilety w oszołamiającej cenie, 10x droższe od tych kupionych wcześniej.

Co robić? Jak napisać reklamację, skargę, prośbę o zwrot kosztów? Będę wdzięczna za wszelką pomoc! Z góry dziękuję).

konto usunięte

Temat: Reklamacja/ Skarga

Agata Pacevicz:
Witam.

Mam problem - przybliżę nieco szczegóły. W lutym br. miałam lot Ryanair'em z Krakowa do Fezu/Maroko z przesiadką w Duesseldorf-Weeze (różnica pomiędzy lotami w Niemczech trochę ponad 1,5 godziny).

Już w Krakowie czekaliśmy (w 2 osoby) na samolot ok. 3 godzin - nie wystartował on z lotniska w Niemczech. W Weeze dowiedzieliśmy się, że lotnisko było zamknięte z powodu jednej pasażerki, która wbiegła za bramki bez odprawy - i przez długi czas jej szukali, żadne wyloty w tym czasie się nie odbyły.

W ten sposób spóźniliśmy się na lot do Fezu, a kolejne połączenie do "miejsca przeznaczenia" było 2 dni później (ponieśliśmy dodatkowe koszta) - a bilety w oszołamiającej cenie, 10x droższe od tych kupionych wcześniej.

Co robić? Jak napisać reklamację, skargę, prośbę o zwrot kosztów? Będę wdzięczna za wszelką pomoc! Z góry dziękuję).


Żartujesz?? Sorry, ale jak sobie kupujesz bilety łączone z BARDZO KRÓTKIM czasem na przesiadkę rzędu 1,5h to niestety ale obawiam się, że żadne Twoje skargi czy żale nie odniosą efektu.
Co najwyżej możesz podać ową niesforną pasażęrkę do sądu z powództw cywilnego.
Magdalena Kotarska

Magdalena Kotarska Kierownik
Administracji

Temat: Reklamacja/ Skarga

Witam mam pytanie i prośbę o pomoc, ponieważ miałam zarezerwowany bilet z Włoch do Krakowa w Ryanair i dalej z Krakowa do Warszawy w Lot. Tak się zdarzyło że lot z Włoch został opóźniony o prawie 6 godzin, i zamiast wylecieć o 16,20 z Włoch to dopiero doszło to do skutku o godzinie 21.30 i oczywiście nie zdążyłam na przesiadkę w Krakowie do Warszawy. We Włoszech Ryanair wpuścił pasażerów na pokład już koło 20.30 więc prawie godzine siedzieliśmy w samolocie czekając na start. Czy mogę ubiegać się o zwrot kosztów od Ryanair-a za ten lot na który nie zdążyłam przez ich opóźnienie? Opóźnienie tłumaczyli złymi warunkami pogodowymi, fakt że akurat od 3 dni padał śnieg i loty byly odwolywane we Wloszech, ale część samolotów odlatywała. Czas między planowanym przylotem z Włoch do Krakowa a lotem z Krakowa do Warszawy to okolo 3 godziny.
Czy ktoś może mi pomóc napisać takie pismo i podać jakie dokładnie dokumenty muszę dołączyć?
Ewentualnie wystarczy mi jakiś namiar na wzór takiego pisma.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.Magdalena Kotarska edytował(a) ten post dnia 18.02.12 o godzinie 22:07

Następna dyskusja:

Anulowanie lotu na fragment...




Wyślij zaproszenie do