Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT
Kamil Newczyński:
>
Pan Zbigniew Sobka proponuje Ci układ, który de facto nazywa się "duży upust przy zakupie biletów grupowych" (za pewne hurtem, więcej niż 9 na raz). Fakt, jest taniej, bo tu działa ekonomiczna zasada kosztu jednostkowego. Przy biletach grupowych tzw. "name change" jest możliwy bez dodatkowych opłat i to Pan Zbigniew również próbował zasugerować.
Problem polega właśnie na tym, że każdy taki sprzedawca dostaje 0,5-0,7% od podstawy taryfy, więc w drugim dniu działania poszedłby z walizkami, gdyby nie złodziejskie 'transaction fee' sięgające w niektórych przypadkach nawet 120-150 zł. Dziwić się nie można, wszak za pośrednictwo trzeba płacić, czasem słono.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 22.12.10 o godzinie 00:18
Odniosę sie to postu pana Kamila,
Myli sie Pan w dwoch kwestiach a byc moze slaba znajomosc materii:
- commision - w wiekszosci linii lotniczych wynosi 0,1% a nawet w przypadku rezerwacji grupowych 0% od taryfy netto, czyli jesli bilet do USA to koszt 2000 pln to 1000 pln stanowia taxy od ktorych nie ma commision od linii, zatem prowizja od linii - a mamy na forum rowniez ekonomistow jest beznadziejnie niska
dlatego tez doliczane sa oplaty za wystawienie biletów zwane transaction fee w wysokosci roznych, nasz serwis ma te oplaty umiarkowane 55 tanie linie,60 krajowki ,80 wewnatrz kontytnetu , interkontynentalne 110 pln
Serwisy w przeciwieństwie do stron www. danej linii oferują w zasadzie wszystkie linie oraz jak w naszym przypadku mieszamy wyloty tanimi a powroty regularnymi i vicewersa - chodzi o najnizsza cene,
ponadto utrzymanie serwisu jego marketing itd..... slowo "zlodziejskie" jest tutaj nie na miejscu zeby nie powiedziec mocniej,
- rezerwacja grupowa - i tu Panie "expercie" surprise,
linie lotnicze bardzo rzadko, w moim zyciu zawodowym tylko IBERIA, dala nizsze stawki niz oferty indywidualne czyli do 9 osob.
linie nie oferuja stawek grupowych w cenach "hurtowych" czyli nizszych niz sprawdzamy na tej trasie miejsca dla 2-3-4 osob,
linie lotnicze maja okreslona polityke grupowa - jesli grupa 50 osob w smolocie ktory ma 100 miejsc - chce leciec razem, miec dogodne warunki rezerwacji i zmian oraz dokonywac oplat w terminach odroczonych i generalnie mniejsze restrykcje, to musi zaplacic wiecej niz - zlozmy 4 osobowa rodzina Kowalskich,
Wynika to z prostej logiki, linii nie oplaca sie sprzedac polowy samolotu w cenie zalozmy 1000 pln za osobe do Madrytu - bo zarobi tylko 50 tys. pln a koszt przelotu 100 osobowej maszyny waha sie w granicach od 100 tys . EUR
Zatem linia musi wyciagnac srednia i tak wyceniaja osobo-miejsce w taryfie grupowej,
To nie linia autokarowa, zeby sprzedaz byla hutrowa, bo jedzie jedne autokar a za nim jeszcze 2 lub 3 , samolot leci jeden w danej dacie na danej trasie,
Linia moze podmienic samolot na wiekszy ale to spowoduje tez wieksze koszty obslugi takiej maszyny i cena nadal bedzie taka sama - czyli wyzsza.
Chce grupa 50 osob leciec razem w jednej maszynie - bedzie placic wiecej.
Oczywiscie taryfy jak w/w grupowe - sa mniej rtestrykcyjne i mozna zmieniac osoby itd.... nawet przed odlotem,
Kolejna sprawa to wspolpraca z firmami - kazdy serwis i biuro ma swoich opiekunow w liniach , którzy sa w stanie w drodze wyjatku na zmiane taryfy nawet w sprzedazy indywidualnej dla waznego biznesowego klienta danego biura.
Zatem tutaj tez Pan nadinterpretowal moja informacje sugerujac ze oferuje rezerwacje grupowa.
Przepraszam za bledy wyrazowe,