Przemysław Kiesio

Przemysław Kiesio ETL Specialist

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

Cześć,

Mam pytanie o taryfę Promolot.
Czy w razie co można z jakimś dużym wyprzedzeniem zmienić datę albo potem spróbować sprzedać bilet ?

Napisane jest, że nie można biletu zwrócić. Ale może komuś się udało coś w nim zmienić ?

Pozdr,
Przemek

konto usunięte

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

Nie wiem czy Ci pomoze w czyms moja odpowiedz, ale niedawno chcialam zwrocic bilet w taryfie PROMOLOT, dowiedzialam sie na infolinii ze zwracane sa tylko oplaty lotniskowe, wiec przy cenie mojego biletu 128 zl dostalabym zwrot 75, wiec to juz cos :)

konto usunięte

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

Przemysław Kiesio:
Cześć,

Mam pytanie o taryfę Promolot.
Czy w razie co można z jakimś dużym wyprzedzeniem zmienić datę albo potem spróbować sprzedać bilet ?

Napisane jest, że nie można biletu zwrócić. Ale może komuś się udało coś w nim zmienić ?

Pozdr,
Przemek

Jakiekolwiek zmiany bądź zwrot kosztów biletu w taryfie Promolot (oprócz podatków) nie są pod żadnym warunkiem możliwe. Każdy bilet LOT-u jest oznaczony klauzulą "nontransferable", co oznacza niemożność odstąpienia innej osobie.

Niektóre bilety można wykorzystywać jako tzw. unused tickets i jeśli się z nich nie skorzysta, można później ich wartość zaaplikować do nowego biletu. To jednak jest zależne od zasad poszczególnych taryf.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 21.10.10 o godzinie 17:06
Przemysław Kiesio

Przemysław Kiesio ETL Specialist

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

Hmm Kamil,

Orientujesz się jak sprawdzić czy można użyć tej opcji o której piszesz - unused tickets ?

Magda, dzięki wieczorem sprawdzę ile w tych biletach jest podatku. Może też się będzie opłacało oddać ;)

konto usunięte

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

Przemysław Kiesio:
Hmm Kamil,

Orientujesz się jak sprawdzić czy można użyć tej opcji o której piszesz - unused tickets ?

Magda, dzięki wieczorem sprawdzę ile w tych biletach jest podatku. Może też się będzie opłacało oddać ;)
Zazwyczaj "zwracalne" są wszystkie podatki oprócz tych, oznaczonych kodem YR i YQ, choć to nie sztywna zasada.

Przejrzałem warunki taryfy Promolot i nie znalazłem nigdzie konkretnej informacji o możliwości użycia takiego biletu jako kredytu na przyszłość.

Doprecyzowując, zasada unused tickets stosowana jest w wielu zachodnich liniach lotniczych, natomiast trzeba za każdym razem sprawdzać warunki taryfy. Nie są one często nigdzie upubliczniane i wówczas trzeba te informacje wyciągać od konsultantów z infolini. Tu też trzeba mieć spore szczęście, bo rotacja jest duża, więc nie każdy pracownik od razu "zaczai" o co w tym biega.

konto usunięte

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

Kamil Newczyński:
Przemysław Kiesio:

Doprecyzowując, zasada unused tickets stosowana jest w wielu zachodnich liniach lotniczych, natomiast trzeba za każdym razem sprawdzać warunki taryfy. Nie są one często nigdzie upubliczniane i wówczas trzeba te informacje wyciągać od konsultantów z infolini. Tu też trzeba mieć spore szczęście, bo rotacja jest duża, więc nie każdy pracownik od razu "zaczai" o co w tym biega.


Mam problem, wykupiłem 1,5 miesiąca temu lot Poznań-Warszawa-Poznań w taryfie Promolot - koszt fajny, bo łącznie 152 zł.

Niestety w jedną stronę muszę zrezygnować z przelotu na trasie Poznań-Warszawa i miła Pani na infolinii poinformowała, że w Promolocie nie zwracają pieniędzy za rezygnację - chociaż znalazłem na necie lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/147-polskie_li... i http://goldenline.pl/forum/2005570/pytanie-o-taryf....

To w sumie bym przełknął, ale kolejna informacja od niej : jak nie polecę w jedną stronę, to z powrotem ten lot jest dla mnie możliwy!

Co w takiej sytuacji mam zrobić? Ktoś miał podobną sytuację?
Czy jak się odprawię online, to mogą mi "skoczyć"? :)
Zbigniew Sobka

Zbigniew Sobka Pracuję aby
kite-ować

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

witaj,

w zasadzie wszystkie bilety na linie "regularne" zakupione w obie strony sa jakby to powiedziec pakietem nierozerwalnym.
co to oznacza ? a mianowicie jesli nie wykorzystasz pierwszej "nogi" przelotu to zaraz po zmknieciu check-in system automatycznie kasuje pozostale "nogi" przelotowe.

taki przyklad: przelot z Krakow-Warszawa-NYC - Warszawa- Krakow
zalozmy jestes w dniu wylotu blizej Warszawy niz Krakowa - taki zbieg okolicznosci, to nie mozesz zglosic sie w Warszawie, bo juz twoje przeloty zostaly wykasowane przez system - i to wszystkie :(
to jest system - "zimny system" on nie ma ucuzc i nie mysli rozsadnie,

czyli twoja sytuacja - biorac pod uwage najtansza taryfe PROMOLOT - jest identyczna.
Zmienic osoby rowniez nie mozna, czyli niestety kasa przepada.

Tutaj troche z innej beczki - warto generalnie bilety zakupywac nie w liniach lotniczych tylko u agentów - czyli serwisach www.
My czesto mamy lepsze uklady z liniami i mozemy wywalczyc zmiany osob, badz nawet autoryzacje na przeróżne zmiany - czasami warto :)))

Oczywiscie ktos powie - ze jestesmy drożsi bo pobieramy dodatkowo oplaty serwisowe - ale czesto sie oplaca - zwlaszcza dla klientow businessowych nasze "serce" jest szeroko otwarte w zalatwianiu rzeczy niemozliwych .

konto usunięte

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

zbigniew sobka:
Trochę pokrętne tłumaczenia, a wystarczyłoby jednym zdaniem: kupony na bilecie muszą być wykorzystane w takiej kolejności, w jakiej zostały wydane. Więc jeśli POZ-WAW podróżujesz lądowo, to twoim pierwszym lotem byłby WAW-POZ, a nie tak jak jest w bilecie POZ-WAW. Proste jak drut.

Gdybyś np. nie chciał korzystać z drugiego, czyli ostatniego odcinka to rzecz jasna żadnej straty nie ponosisz. Jeśli jednak nie będziesz korzystał z pierwszego, to z drugiego też nie będziesz mógł. Odprawa on-line nic nie pomoże. Na bilecie wskoczy status CKIN, ale jeśli przy boardingu system nie wykryje karty pokładowej, to na bilecie wskoczy NO SHOW/ZERO status lub coś w ten deseń i w WAW dostaniesz z miejsca "denied boarding".

Pan Zbigniew Sobka proponuje Ci układ, który de facto nazywa się "duży upust przy zakupie biletów grupowych" (za pewne hurtem, więcej niż 9 na raz). Fakt, jest taniej, bo tu działa ekonomiczna zasada kosztu jednostkowego. Przy biletach grupowych tzw. "name change" jest możliwy bez dodatkowych opłat i to Pan Zbigniew również próbował zasugerować.

Problem polega właśnie na tym, że każdy taki sprzedawca dostaje 0,5-0,7% od podstawy taryfy, więc w drugim dniu działania poszedłby z walizkami, gdyby nie złodziejskie 'transaction fee' sięgające w niektórych przypadkach nawet 120-150 zł. Dziwić się nie można, wszak za pośrednictwo trzeba płacić, czasem słono.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 22.12.10 o godzinie 00:18
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

Kamil Newczyński:
zbigniew sobka:
Trochę pokrętne tłumaczenia, a wystarczyłoby jednym zdaniem: kupony na bilecie muszą być wykorzystane w takiej kolejności, w jakiej zostały wydane. Więc jeśli POZ-WAW podróżujesz lądowo, to twoim pierwszym lotem byłby WAW-POZ, a nie tak jak jest w bilecie POZ-WAW. Proste jak drut.

[/edited]

Mechanizm faktycznie powszechnie stosowany, choć zawsze się zastanawiałem jakie są przyczyny jego stosowania? Płatność i tak z góry więc linie powinny być zadowolone z takiego stanu rzeczy (mniej pasażerów w samolocie = mniej wydatków).
Profesjonalnie Pan podchodzi do każdego z pytań, więc może i w tej materii ma Pan jakieś pomysły.

konto usunięte

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

Kamil Newczyński:
zbigniew sobka:
Trochę pokrętne tłumaczenia, a wystarczyłoby jednym zdaniem: kupony na bilecie muszą być wykorzystane w takiej kolejności, w jakiej zostały wydane. Więc jeśli POZ-WAW podróżujesz lądowo, to twoim pierwszym lotem byłby WAW-POZ, a nie tak jak jest w bilecie POZ-WAW. Proste jak drut.

Gdybyś np. nie chciał korzystać z drugiego, czyli ostatniego odcinka to rzecz jasna żadnej straty nie ponosisz. Jeśli jednak nie będziesz korzystał z pierwszego, to z drugiego też nie będziesz mógł. Odprawa on-line nic nie pomoże. Na bilecie wskoczy status CKIN, ale jeśli przy boardingu system nie wykryje karty pokładowej, to na bilecie wskoczy NO SHOW/ZERO status lub coś w ten deseń i w WAW dostaniesz z miejsca "denied boarding".

Pan Zbigniew Sobka proponuje Ci układ, który de facto nazywa się "duży upust przy zakupie biletów grupowych" (za pewne hurtem, więcej niż 9 na raz). Fakt, jest taniej, bo tu działa ekonomiczna zasada kosztu jednostkowego. Przy biletach grupowych tzw. "name change" jest możliwy bez dodatkowych opłat i to Pan Zbigniew również próbował zasugerować.

Problem polega właśnie na tym, że każdy taki sprzedawca dostaje 0,5-0,7% od podstawy taryfy, więc w drugim dniu działania poszedłby z walizkami, gdyby nie złodziejskie 'transaction fee' sięgające w niektórych przypadkach nawet 120-150 zł. Dziwić się nie można, wszak za pośrednictwo trzeba płacić, czasem słono.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 22.12.10 o godzinie 00:18


Dziękuję za info - nie ogarniam tej dziwnej praktyki, ale cóż. Rozumiem, że w takim razie nie ma też szans na odzyskanie opłat lotniskowych?

konto usunięte

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

Stanisław Pogorzelski:

Mechanizm faktycznie powszechnie stosowany, choć zawsze się zastanawiałem jakie są przyczyny jego stosowania? Płatność i tak z góry więc linie powinny być zadowolone z takiego stanu rzeczy (mniej pasażerów w samolocie = mniej wydatków).
Profesjonalnie Pan podchodzi do każdego z pytań, więc może i w tej materii ma Pan jakieś pomysły.

Zwalnia się miejsce i można je sprzedać jeszcze raz. Ot i cała filozofia ;)
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

Krzysztof Rąpała:
Stanisław Pogorzelski:

Mechanizm faktycznie powszechnie stosowany, choć zawsze się zastanawiałem jakie są przyczyny jego stosowania? Płatność i tak z góry więc linie powinny być zadowolone z takiego stanu rzeczy (mniej pasażerów w samolocie = mniej wydatków).
Profesjonalnie Pan podchodzi do każdego z pytań, więc może i w tej materii ma Pan jakieś pomysły.

Zwalnia się miejsce i można je sprzedać jeszcze raz. Ot i cała filozofia ;)

Coś w tym jest, choć tak się zastanawiam: niezbyt często chyba maja miejsce loty ze 100% obłożeniem, a ewentualne wejście zwolnionego miejsca następuje krótko przed danym lotem - szanse więc na sprzedaż też pewnie niezbyt duże.

konto usunięte

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

Nooo.. pierwszego odcinka przewoźnik już nie zdąży sprzedać, ale kolejne - i owszem.
Zbigniew Sobka

Zbigniew Sobka Pracuję aby
kite-ować

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

Praktyka większości linii lotniczych jest tak zwany overbooking - oznacza to ze linia lotnicza sprzedaje wiecej biletow niz miejsc w samolocie - maja w tym tak duze doswiadczenie ze rzadko zdarza sie aby 100% sprzedanych biletow stawilo sie na dany lot, ludzie zawsze rezygnuja z lotow, zmieniaja daty podrozy, nie zdazaja na godzine odlotow itd..... zatem linia zamist zarobic przykladowo 100% zarabia 130% - i im wiecej maja takich przypadkow tym bardziej moga generowac ciekawe promocje na ktorych zarabiaja mniej, ale ten overbooking i tak dal im niezly profit.

co w przypadku jesli stawi sie 100% :)) ?? ano pracownicy frontowi musza sie dwoic i troic z przeprosinami, zakupuja dla pasazerow rejsy na inne godziny tudziez w innych liniach, bo wszystkie linie ze soba wspolpracuja w tej materii,
nawet oplaca sie zgodnie z dyrektywa UE 261/2004 zaplacic odszkodowanie jesli trafi sie bardziej kumaty znajacy prawo - klient,

.... i na koniec najciekawsze info - za ktore moj serwis moze dostac po tylku :)) ale co tam - dla nas wazny jest klient - a mianowicie, sa sytuacje ze jesli dany rejs jest oblozony powiedzmy (jaki procent tego nie wiem dokladnie)powiedzmy w 50% to dany rejs z przyczyn technicznych jest odwolany - bo liniom nie oplaca sie spalic paliwa i oplacic pracownikow,

bardziej oplaca sie przelozyc pasazerow tych 50% na inne rejsy i poplacic ewnetualne roszczenia.

Nie zycze nikomu overbookingu czy tez sytuacji "technicznej" :))

Wesolych Świat od mojego serwisu http://BiletyBilety.pl
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

zbigniew sobka:
.... i na koniec najciekawsze info - za ktore moj serwis moze dostac po tylku :)) ale co tam - dla nas wazny jest klient - a mianowicie, sa sytuacje ze jesli dany rejs jest oblozony powiedzmy (jaki procent tego nie wiem dokladnie)powiedzmy w 50% to dany rejs z przyczyn technicznych jest odwolany - bo liniom nie oplaca sie spalic paliwa i oplacic pracownikow,

Lot nie zawsze jest odwoływany np. gdy na kurs powrotny jest większe obłożenie. Sam tego kiedyś doświadczyłem gdy leciałem sam 170-ką do Gdańska ;)
A co do overbookingu - to chyba nie to samo co cancelowanie kolejnych odcinków lotu przy opuszczeniu pierwszego.
Zbigniew Sobka

Zbigniew Sobka Pracuję aby
kite-ować

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

Kamil Newczyński:
>

Pan Zbigniew Sobka proponuje Ci układ, który de facto nazywa się "duży upust przy zakupie biletów grupowych" (za pewne hurtem, więcej niż 9 na raz). Fakt, jest taniej, bo tu działa ekonomiczna zasada kosztu jednostkowego. Przy biletach grupowych tzw. "name change" jest możliwy bez dodatkowych opłat i to Pan Zbigniew również próbował zasugerować.

Problem polega właśnie na tym, że każdy taki sprzedawca dostaje 0,5-0,7% od podstawy taryfy, więc w drugim dniu działania poszedłby z walizkami, gdyby nie złodziejskie 'transaction fee' sięgające w niektórych przypadkach nawet 120-150 zł. Dziwić się nie można, wszak za pośrednictwo trzeba płacić, czasem słono.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 22.12.10 o godzinie 00:18

Odniosę sie to postu pana Kamila,

Myli sie Pan w dwoch kwestiach a byc moze slaba znajomosc materii:

- commision - w wiekszosci linii lotniczych wynosi 0,1% a nawet w przypadku rezerwacji grupowych 0% od taryfy netto, czyli jesli bilet do USA to koszt 2000 pln to 1000 pln stanowia taxy od ktorych nie ma commision od linii, zatem prowizja od linii - a mamy na forum rowniez ekonomistow jest beznadziejnie niska

dlatego tez doliczane sa oplaty za wystawienie biletów zwane transaction fee w wysokosci roznych, nasz serwis ma te oplaty umiarkowane 55 tanie linie,60 krajowki ,80 wewnatrz kontytnetu , interkontynentalne 110 pln

Serwisy w przeciwieństwie do stron www. danej linii oferują w zasadzie wszystkie linie oraz jak w naszym przypadku mieszamy wyloty tanimi a powroty regularnymi i vicewersa - chodzi o najnizsza cene,
ponadto utrzymanie serwisu jego marketing itd..... slowo "zlodziejskie" jest tutaj nie na miejscu zeby nie powiedziec mocniej,

- rezerwacja grupowa - i tu Panie "expercie" surprise,
linie lotnicze bardzo rzadko, w moim zyciu zawodowym tylko IBERIA, dala nizsze stawki niz oferty indywidualne czyli do 9 osob.
linie nie oferuja stawek grupowych w cenach "hurtowych" czyli nizszych niz sprawdzamy na tej trasie miejsca dla 2-3-4 osob,
linie lotnicze maja okreslona polityke grupowa - jesli grupa 50 osob w smolocie ktory ma 100 miejsc - chce leciec razem, miec dogodne warunki rezerwacji i zmian oraz dokonywac oplat w terminach odroczonych i generalnie mniejsze restrykcje, to musi zaplacic wiecej niz - zlozmy 4 osobowa rodzina Kowalskich,

Wynika to z prostej logiki, linii nie oplaca sie sprzedac polowy samolotu w cenie zalozmy 1000 pln za osobe do Madrytu - bo zarobi tylko 50 tys. pln a koszt przelotu 100 osobowej maszyny waha sie w granicach od 100 tys . EUR
Zatem linia musi wyciagnac srednia i tak wyceniaja osobo-miejsce w taryfie grupowej,
To nie linia autokarowa, zeby sprzedaz byla hutrowa, bo jedzie jedne autokar a za nim jeszcze 2 lub 3 , samolot leci jeden w danej dacie na danej trasie,
Linia moze podmienic samolot na wiekszy ale to spowoduje tez wieksze koszty obslugi takiej maszyny i cena nadal bedzie taka sama - czyli wyzsza.
Chce grupa 50 osob leciec razem w jednej maszynie - bedzie placic wiecej.
Oczywiscie taryfy jak w/w grupowe - sa mniej rtestrykcyjne i mozna zmieniac osoby itd.... nawet przed odlotem,

Kolejna sprawa to wspolpraca z firmami - kazdy serwis i biuro ma swoich opiekunow w liniach , którzy sa w stanie w drodze wyjatku na zmiane taryfy nawet w sprzedazy indywidualnej dla waznego biznesowego klienta danego biura.
Zatem tutaj tez Pan nadinterpretowal moja informacje sugerujac ze oferuje rezerwacje grupowa.

Przepraszam za bledy wyrazowe,
Zbigniew Sobka

Zbigniew Sobka Pracuję aby
kite-ować

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

Stanisław Pogorzelski:
zbigniew sobka:
.... i na koniec najciekawsze info - za ktore moj serwis moze dostac po tylku :)) ale co tam - dla nas wazny jest klient - a mianowicie, sa sytuacje ze jesli dany rejs jest oblozony powiedzmy (jaki procent tego nie wiem dokladnie)powiedzmy w 50% to dany rejs z przyczyn technicznych jest odwolany - bo liniom nie oplaca sie spalic paliwa i oplacic pracownikow,

Lot nie zawsze jest odwoływany np. gdy na kurs powrotny jest większe obłożenie. Sam tego kiedyś doświadczyłem gdy leciałem sam 170-ką do Gdańska ;)
A co do overbookingu - to chyba nie to samo co cancelowanie kolejnych odcinków lotu przy opuszczeniu pierwszego.


Tak oczywiscie "overbooking" to tylko taka ciekawostka -
Problemy tak zwane "techniczne" z odwolaniem nieobłożonych rejsow to naszczescie jest rzadkosc,

Taryfa krajowa PROMOLOT - sugeruje kontakt z LOT i probe odzyskania oplat lotniskowych , aczkolwiek jest to taryfa stricte LOT-owska i dostpena tylko na ich stronie, zatem moze byc i z tym problem,
No coz jesli bede Panstwa namawial do zakupow biletow na serwisach nie-lini lotniczej tylko agenckich, to znowu moge sie narazic na zarzuty za stosowanie "zlodziejskich oplat serwisowych"
Ale nadal bede podtrzymywal informacje ze wowczas taki agen ma wieksze mozliwosci zorganizowac wiecej niz sam klienmt w rozmowie z call center danej linii :))

konto usunięte

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

Michał W.:

Dziękuję za info - nie ogarniam tej dziwnej praktyki, ale cóż. Rozumiem, że w takim razie nie ma też szans na odzyskanie opłat lotniskowych?
Opłaty lotniskowe należą Ci się zawsze, pod warunkiem, że nie wykorzystasz biletu. W przypadku wykorzystania tylko jednego odcinka (np. pierwszego), powinni Ci zwrócić proporcjonalnie mniej tych podatków, bo wówczas zwrot należy się jedynie za powrotny sektor.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 22.12.10 o godzinie 13:08

konto usunięte

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

zbigniew sobka:
Myli sie Pan w dwoch kwestiach a byc moze slaba znajomosc materii:

- commision - w wiekszosci linii lotniczych wynosi 0,1% a nawet w przypadku rezerwacji grupowych 0% od taryfy netto, czyli jesli bilet do USA to koszt 2000 pln to 1000 pln stanowia taxy od ktorych nie ma commision od linii, zatem prowizja od linii - a mamy na forum rowniez ekonomistow jest beznadziejnie niska

Ma Pan zatem jedynie doświadczenia z naszego rodzimego podwórka, no może europejskiego także. 0,5-0,7% jest realne do osiągnięcia, no ale to raz, że trzeba umieć negocjować, a dwa, trzeba dużo sprzedawać. Jak rozumiem, żaden z tych warunków przez pana firmę nie może być spełniony, więc jedzie pan na 0% ew. 0,1%. Można i tak - przymusu nie ma żadnego.
dlatego tez doliczane sa oplaty za wystawienie biletów zwane transaction fee w wysokosci roznych, nasz serwis ma te oplaty umiarkowane 55 tanie linie,60 krajowki ,80 wewnatrz kontytnetu , interkontynentalne 110 pln

Serwisy w przeciwieństwie do stron www. danej linii oferują w zasadzie wszystkie linie oraz jak w naszym przypadku mieszamy wyloty tanimi a powroty regularnymi i vicewersa - chodzi o najnizsza cene,
ponadto utrzymanie serwisu jego marketing itd..... slowo "zlodziejskie" jest tutaj nie na miejscu zeby nie powiedziec mocniej,

Mieszanie tanich linii i tradycyjnych w jednym bilecie?. No, no...czapki głów za odwagę. Jak będę chciał polecieć w jedną Wizzem, a w drugą LOT-em na jednym bilecie, to na czyim ticket stocku wystawicie bilet? Czy może dostanę dwa one-waye?

"Złodziejskie" - mam prawo do subiektywnej oceny, tym bardziej, że identyczne lub niższe ceny mogę uzyskać bez pośredników. Nie ujmuję trudu włożonego w marketing i inne koszty stałe i zmienne, więc ekonomicznie TF jest z punktu widzenia on-linowych biur podróży uzasadnione.
- rezerwacja grupowa - i tu Panie "expercie" surprise,
linie lotnicze bardzo rzadko, w moim zyciu zawodowym tylko IBERIA, dala nizsze stawki niz oferty indywidualne czyli do 9 osob.
linie nie oferuja stawek grupowych w cenach "hurtowych" czyli nizszych niz sprawdzamy na tej trasie miejsca dla 2-3-4 osob,
linie lotnicze maja okreslona polityke grupowa - jesli grupa 50 osob w smolocie ktory ma 100 miejsc - chce leciec razem, miec dogodne warunki rezerwacji i zmian oraz dokonywac oplat w terminach odroczonych i generalnie mniejsze restrykcje, to musi zaplacic wiecej niz - zlozmy 4 osobowa rodzina Kowalskich,

Moje jak i pana życie zawodowe różni się znacząco. Miałem okazję przez prawie 4 lata pracować w liniach lotniczych i miałem dostęp do wewnętrznej polityki biletowo - sprzedażowej kilkunastu linii Star Alliance. To jest doświadczenie i światowe i europejskie. Każde biuro może mieć zakontraktowane inne stawki. Przy kupnie 10 biletów dla grupy muzykantów, lecących przykładowo z FRA do CHI można spokojnie na każdym bilecie od linii utargować 10-15% od najniższego, publicznego fare basis, dostępnego w danej dacie na danym locie.
Zbigniew Sobka

Zbigniew Sobka Pracuję aby
kite-ować

Temat: Pytanie o taryfę PROMOLOT

Panie Kamilu,

byla z Pana strony akcja - to nastapila reakcja,
prosze sie nie obruszac to prawo fizyki

teraz znowu Pan podjal akcje - to musi nastapic reakcja - i gdzie nas to Polaczkow zaprowadzi ??

Zamiast negocjując z liniami wyzsze stawki commission - z 0,1 na 0,7% co i tak jest farsa z punktu ekonomiki, wolimy negocjowac lepsze deale dla naszych klientow co spowoduje ze bede mial wieksza sprzedaz niz konkurencja a co za tym idzie wiecej ilosci transaction fee , chyba ze Pan sie ze mna nie zgadza ?

Oferty grupowe nawet po otrzymaniu duzych znizek 10-15% i tak beda cenowe wieksze niz oferta dla rodziny kowaskich czyli indywidualne, i tutaj nie ma hurtu - tak jak pisalem tutaj Iberia jest wyjatkiem juz 4 razy potwierdzonym :))

Tak- beda to dwa oneway - zatem lecimy do (LOT) LHR i wracamy z (Wizzair) Luton,
zatem problem niewykorzystania jakiegos przelotu nie przekresla wykorzystanie drugiego - ponadto taryfy one-way w przypadku Star Alliance sa mniej restrykcyjne, zatem latwiej jest dokonac ewentualnych zmian terminu lotu badz nawet rerouting,

Ponadto mieszamy na zasdzie dwoch oneway przeloty liniami rgularnymi, czyli jesli ktos podrozuje do Oslo w poniedzialek i chce wracac juz we wtorek taryfa w rzeczonym Stralliance bedzie na granicy 2000-2500 pln
natomiast my w miare dostepnosci miejsc znajdziemy one way za 500 i powrot za kolejne 500 - to robi automatycznie nasz system-wyszukiwarka.

Pani Kamilu, w Pana doswiadczenie nie watpie, Pan poznal politke kilku linii w ramach Star Alliance, my musimy znac polityke conajmniej kilkudziesięciu liczacych sie przewoznikow na rynku europejskim i swiatowym,
Zatem reczywiscie nasze doswiadczenia sa inne, ale po to sluzy ten portal aby sie nimi wymieniac i "nie napadac" na innych slownictwem ktore nie przystoi osobie z Panskim doswiadczeniem.

Wesołych Świąt Panie Kamilu,



Wyślij zaproszenie do