konto usunięte
Temat: OLT Express - porażka, nieporozumienie czy błąd analityka
http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/25/78/72/86...Tylko 119 PLN
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
konto usunięte
Adam Cend:
Jak widać pracownicy OLT Express Poland and Regional próbują odzyskać swoje zaległe diety i zarobki...;)
Mirek
Jasiński
prezes zarządu,
Regan Consulting
Adam Cend:
OLT Express od samego początku było skazane na niepowodzenie przez niewłaściwy business plan oraz rozrzutność osób zarządzających. Można tanio latać i trzeba tanio latać, lecz nie tak jak OLT Express.
Michał
Rutowicz
poszukuję nowych
wyzwań
Mirek Jasiński:
Nie sądzę, by błąd tkwił w biznes planie. Biznes plan był dobry i na pewno wygenerowałby dobre linie lotnicze w długim okresie.
Problem tkwił w pierwszym filarze każdej oceny kredytowej - czyli właściciel i zarząd.
Mirek
Jasiński
prezes zarządu,
Regan Consulting
Michał Rutowicz:>
siatka połączeń nie była optymalna :)Ależ nie optymalizacja siatki była celem na pierwsze lata, tylko zachęcenie ludzi do latania. Cel biznesowy zresztą się im udał, bo zgodnie z taką starą matrycą:
Andrzej
O.
Haters gonna hate,
ainters gonna aint
Stan K.:Stan - musisz zrozumieć, że mimo 23 lat od perelu głównym motywem działania tutaj jest:
Podobna motywacja kieruje inwestorami a nie zadna "chciwosc nowogackich". Inwestor inwestuje aby zarobic. Czy to jest ogromna korporacja, towarzystwo inwestycyjne, czy drobny ciulacz - cel ten sam - maxymalizacja zysku z posiadanego kapitalu.
Ciekaw jestem, ile sposrod powtarzajacyh te cliche gazetow zdaje sobie sprawe, ze sa prowadzeni na sznurku manipulacji?
Andrzej
O.
Haters gonna hate,
ainters gonna aint
Mirek Jasiński:Zarząd... ja bym się przyjrzał głównemu zarządzającemu, dyrektorowi ds. siatki połączeń.
Nie sądzę, by błąd tkwił w biznes planie. Biznes plan był dobry i na pewno wygenerowałby dobre linie lotnicze w długim okresie.
Problem tkwił w pierwszym filarze każdej oceny kredytowej - czyli właściciel i zarząd.
Sylwia
Jaworska
CEO Kancelaria
Finansowa mBonds /
CEO Biuro
Turystyczne S...
konto usunięte
Beata
Konczarek
interesuje mnie
praca wylacznie w
branzy opakowan
Adam Cend:Moze głupie pytanie, ale po co to zrobili.....skoro mogli taniej, po co przepłacali np leasingi?
Cztery miesiące taniego latania po kraju kosztowały fortunę klientów Amber Gold i kontrahentów linii OLT. Został po niej jeden samolot, kilka tysięcy uniformów dla stewardes i pilotów i milionowe długi
Spółka nie tylko roztrwoniła 31 mln zł, które jako kapitał zakładowy otrzymała z Amber Gold. A jeśli wierzyć dyrektorowi operacyjnemu OLT Jarosławowi Frankowskiemu, tych pieniędzy było jeszcze więcej, Amber Gold bowiem zainwestował w różne spółki OLT 63 mln dolarów. Pieniądze te pochodziły od klientów oszukanych przez Amber Gold.
Dlaczego OLT się nie udało? Bilety były za tanie, a koszty zawrotne. Blisko połowę wpływów zabierały opłaty lotniskowe i pasażerskie. Za leasing niewielkich samolotów ATR linia lotnicza płaciła blisko dziesięciokrotnie więcej niż za wypożyczenie airbusów. ATR-y wypożyczono z Hiszpanii razem z załogami i mechanikami. W tej sytuacji - żeby wyjść na zero - bilet powinien kosztować ponad 1000 zł, a nie 99.
Linie lotnicze okazały się kosztowną zabawką prezesa Amber Gold Marcina P. i jego żony. Katarzyna P. tak zajmowała się garderobą stewardes i pilotów, że kupiła na zapas kilka tysięcy sztuk odzieży, która obecnie leży w magazynach w Gdańsku.
Teraz wiemy, że OLT nie zapłacił swoim kontrahentom ok. 113 mln zł. Wśród wierzycieli są polskie porty lotnicze, które nie dostały opłat za odprawę pasażerów i za przyjęcie samolotów. Kwota tych zaległości może przekraczać 30 mln zł - porty się nie chwalą, ale wiadomo, że gdańskie lotnisko domaga się 4,5 mln zł, a krakowskie - 1,3 mln zł.
O zwrot pieniędzy za bilety upomina się też część pasażerów, którzy nie opłacili ich kartami kredytowymi (kto płacił kartą, łatwo dostał zwrot).
e.
Koszty prowadzenia upadłości, która potrwa blisko trzy lata, pochłoną 3,8 mln zł. Zatem wierzyciele odzyskają ok. 5 proc. sumy, którą jest im winna spółka. Może być nieco więcej, jeśli Regional ściągnie część swoich wierzytelności.
Więcej... http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,12783135,W_niebo_w...
Piotr
B.
Handlarz też
człowiek
konto usunięte
Następna dyskusja: