konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Marcin O.:
lot z Kathmandu opoznil sie o 4 godziny wiec z automatu nie zdazylem na samolot do Londynu wiec bilet mogl zostac zablokowany z automatu (tego niestety nie wiem)
A widzisz. Bo FlySiesta słynie z tego że strasznie kombinuje wystawiając bilety. Albo robi to na stoku innych linii niż operujące, albo rozdziela rezerwację na 2 osobne bilety, kombinuje z taryfami. Dzięki temu bardzo często oferują bilet dużo taniej niż inni pośrednicy, ale niestety w przypadku gdy coś nie gra (jak w Twoim przypadku) pojawiają się problemy bo pewnie odcinek do Londynu był wystawiony na osobnym bilecie, co oznaczało anulację w przypadku niestawienia się na lot.

konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Tomasz K.:
Marcin O.:
lot z Kathmandu opoznil sie o 4 godziny wiec z automatu nie zdazylem na samolot do Londynu wiec bilet mogl zostac zablokowany z automatu (tego niestety nie wiem)
A widzisz. Bo FlySiesta słynie z tego że strasznie kombinuje wystawiając bilety. Albo robi to na stoku innych linii niż operujące, albo rozdziela rezerwację na 2 osobne bilety, kombinuje z taryfami. Dzięki temu bardzo często oferują bilet dużo taniej niż inni pośrednicy, ale niestety w przypadku gdy coś nie gra (jak w Twoim przypadku) pojawiają się problemy bo pewnie odcinek do Londynu był wystawiony na osobnym bilecie, co oznaczało anulację w przypadku niestawienia się na lot.
... i dopóki cena będzie jedynym i wyłącznym kryterium w wyborze biletów przez Polaków, wątek ten nie umrze śmiercią naturalną.

konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Michał W.:
Marcin O.:
tego to juz niestety nie wiem bo pracownicy Air India sa tak kompetetni jak snieg w lipcu a Fly Siesta w ogole nie kwapi sie zeby sprawe wyjasnic tylko poinformowali mnie ze u nich w systemie jest wszystko ok
lot z Kathmandu opoznil sie o 4 godziny wiec z automatu nie zdazylem na samolot do Londynu wiec bilet mogl zostac zablokowany z automatu (tego niestety nie wiem) chociaz w to za bardzo nie wierze bo tej samej sytuacji bylo ok 100 innych osob lecacych do Europy i im bez problemu przebookowali bilety na inny lot badz inne linie.


Czy wszystkie odcinki podróży odbywały się tymi samymi liniami?


tak, lot byl laczony i wszedzie widnial Air India jako przewoznik

tak wiec jestem juz pewien ze nigdy nie skorzystam z uslug Fly Siesta nawet gdyby za darmo dawali mi bilet w pierwszej klasie...
stres i problemy jakie mialem nie warte sa zadnej ceny...

pozdrawiam i przestrzegam przed Fly SiestaMarcin O. edytował(a) ten post dnia 06.12.10 o godzinie 23:34

konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Marcin O.:
tak, lot byl laczony i wszedzie widnial Air India jako przewoznik
pozdrawiam i przestrzegam przed Fly Siesta
Ale w dalszym ciągu się pienisz a nie mówisz co się dokładnie z biletem stało. Kto go anulował, co na to FlySiesta?

Jeśli połączenie jest na 1 bilecie i to jeszcze operowane przez 1 przewoźnika, to na miejscu on powinien Cię przebukować.

konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

A jeszcze jedno mi przychodzi do głowy - czy przypadkiem Air India nie wymaga ciągle reconfirmation 72 godzin przed odlotem?Krzysztof Rąpała edytował(a) ten post dnia 07.12.10 o godzinie 10:44

konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Tomasz K.:
Marcin O.:
tak, lot byl laczony i wszedzie widnial Air India jako przewoznik
pozdrawiam i przestrzegam przed Fly Siesta
Ale w dalszym ciągu się pienisz a nie mówisz co się dokładnie z biletem stało. Kto go anulował, co na to FlySiesta?

Jeśli połączenie jest na 1 bilecie i to jeszcze operowane przez 1 przewoźnika, to na miejscu on powinien Cię przebukować.

tego wlasnie nie wiem do dzisiaj, Fly Siesta umywa rece i mowi ze u nich w systemie jest wszystko ok i tyle w tej kwestii - nawet nie zadali sobie trudu zeby zrobic cokolwiek w tej sprawie i sprobowac cos wyjasnic

poloczenie bylo na 1 bilecie i bylo operowane przez Air India
to ze powinni mi przebookowac to ja wiec ale zycze powodzenia w wytlumaczeniu tego hindusom na lotnisku - juz chyba latwiej 6 w totka zrobic
nawet interwencja ambasady nic nie pomogla i jedynym wyjsciem bylo kupienie nowego biletu

konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Krzysztof Rąpała:
A jeszcze jedno mi przychodzi do głowy - czy przypadkiem Air India nie wymaga ciągle reconfirmation 72 godzin przed odlotem?Krzysztof Rąpała edytował(a) ten post dnia 07.12.10 o godzinie 10:44

bilet zostal potwierdzony przed wylotem zgodnie z procedura
poza tym wylecialem z Katmandu wiec bilet byl wazny a co sie stalo pozniej to juz kompletnie tego nie rozumiem...

konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Marcin O.:
poza tym wylecialem z Katmandu wiec bilet byl wazny a co sie stalo pozniej to juz kompletnie tego nie rozumiem...
Ale Air India jakoś się musiała tłumaczyć. Więc twierdzili że bilet jest anulowany? Mogłeś prosić o odmowę wydania karty pokładowej na piśmie.

Bilet elektroniczny jest dokumentem ważnym na przelot i nie można ot tak sobie tego skasować. Musi być jakiś powód.

Napisz na calldel@airindia.in i poproś o ich stanowisko w tej sprawie.

Przychodzi mi też na myśl to że być może Air India w swoich regulaminach zastrzega że nie bierze odpowiedzialności za swoje spóźnienia i transfery. Ale jest to bardzo niedorzeczne.

konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

dzieki Tomku za maila - wysle zapytanie z opisem calej sytuacji

jezeli chodzi o tlumaczenie Air Indii w tej sprawie to powiedzieli ze bilet nie byl u nich kupiony wiec nie moga go odblokowac i na nic poradzic...
powiem szczerze ze nigdy wiecej nie bede lecial przez Indie bo ignorancja tych ludzi i bezczelnosc sa poza wszelkimi normami... nawet nie chce mi sie tego komentowac bo szkoda nerwow...

zobaczymy co mi odposza o ile w ogole odpisza...
pracownik ambasady prosi ich o wyjasnienie w tej sprawie i do dzisiaj nie otrzymal zadnej informacji!!!
Łukasz K.

Łukasz K. Senior Event
Creations Manager,
Ticketmaster Polska

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Raczej nie liczyłbym na "przeprosiny" z ich strony. Dla nich jeden bilet nie robi różnicy ;) Podobny kwas miałem swego czasu z Nepal Airlines - osobny bilet na dalsze loty a na miejscu... nie widzą biletu i koniec dyskusji. Rozmowy z nimi, pisma reklamacyjne kosztowały sporo a efektu nie było. Klienci kupili nowe bilety, starych nie było jak zwrócić...jazda na całego.

konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Marcin O.:
powrot natomiast okazal sie istnym koszmarem, na lotnisku w Delhi okazalo sie ze moj bilet zostal anulowany i nie moglem wyleciec do Londynu,

Pozdrawiam
OK, rozbierzmy tą sytuację na czynniki pierwsze.

Rozumiem, że trasa widniejąca na jednym bilecie miała 4 kupony (odcinki):
LHR - DEL
DEL - KTM
KTM - DEL
DEL - LHR

Używałeś tych odcinków zgodnie z kolejnością ich wystawienia? Bo tutaj szczegóły mogą robić różnicę. Piszesz, że na lotnisku w Delhi okazało się, że bilet został anulowany? Tzn., że wylatywałeś z powrotem z Delhi, a twój bilet miały trzy odcinki:
LHR - DEL
DEL - KTM
(OPEN JAW SECTOR)
DEL - LHR
??

Jeśli nie i podróż powrotną zacząłeś z KTM, to czy w KTM nie zrobili Ci check-in na całą trasę, tylko musiałeś się jeszcze gdzieś zgłaszać na lotnisku w DEL? Kluczowe jest tu też pytanie, czy przypadkiem nie miałeś wystawionych dwóch oddzielnych biletów.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 10.12.10 o godzinie 02:05

konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Kamil Newczyński:
Marcin O.:
powrot natomiast okazal sie istnym koszmarem, na lotnisku w Delhi okazalo sie ze moj bilet zostal anulowany i nie moglem wyleciec do Londynu,

Pozdrawiam
OK, rozbierzmy tą sytuację na czynniki pierwsze.

Rozumiem, że trasa widniejąca na jednym bilecie miała 4 kupony (odcinki):
LHR - DEL
DEL - KTM
KTM - DEL
DEL - LHR

Używałeś tych odcinków zgodnie z kolejnością ich wystawienia? Bo tutaj szczegóły mogą robić różnicę. Piszesz, że na lotnisku w Delhi okazało się, że bilet został anulowany? Tzn., że wylatywałeś z powrotem z Delhi, a twój bilet miały trzy odcinki:
LHR - DEL
DEL - KTM
(OPEN JAW SECTOR)
DEL - LHR
??

Jeśli nie i podróż powrotną zacząłeś z KTM, to czy w KTM nie zrobili Ci check-in na całą trasę, tylko musiałeś się jeszcze gdzieś zgłaszać na lotnisku w DEL? Kluczowe jest tu też pytanie, czy przypadkiem nie miałeś wystawionych dwóch oddzielnych biletów.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 10.12.10 o godzinie 02:05


hej Kamil

tak wszystkie odcinki byly uzywane w kolejnosci

jezeli chodzi o chek-in w Kathmandu to oni wydaja tylko na lot do Delhi - nie wiem dlaczego tak jest, moze nie maja mozliwosci technicznych zeby wydawali na cala trase, albo nie znali dokladnych danych lotu z Delhi do Londynu, ciezko powiedziec

podobna sytuacje mialem w drodze z Londynu do Delhi, mimo iz otrzymalem karty pokladowe na caly lot to w Delhi i tak byla koniecznosc ich wymiany na nowe - dlaczego? nie mam pojecia...

konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Marcin O.:

hej Kamil

tak wszystkie odcinki byly uzywane w kolejnosci

jezeli chodzi o chek-in w Kathmandu to oni wydaja tylko na lot do Delhi - nie wiem dlaczego tak jest, moze nie maja mozliwosci technicznych zeby wydawali na cala trase, albo nie znali dokladnych danych lotu z Delhi do Londynu, ciezko powiedziec

podobna sytuacje mialem w drodze z Londynu do Delhi, mimo iz otrzymalem karty pokladowe na caly lot to w Delhi i tak byla koniecznosc ich wymiany na nowe - dlaczego? nie mam pojecia...

Faktyczny powód Bóg jeden raczy wiedzieć. W takim układzie moja hipoteza jest następująca:

Agent check-in w KTM pobrał dwa kupony KTM-DEL-LHR (przez pomyłkę), wydając tobie jedną kartę pokładową KTM-DEL. Kiedy zgłosiłeś się do ponownej odprawy w DEL agent widział na bilecie (na ostatnich dwóch odcinkach) status USED. Znając Hindusów i ich ogarnięcie mogli nie wziąć pod uwagę błędu pracownika lotniska w KTM i nie mieli jak wydrukować karty pokładowej DEL-LHR. Takie sytuacje spotykałem pracując w United Airlines i znane mi przypadki miały miejsce w innych liniach lotniczych także.

Być może jest tu ktoś, kto pracował na check-in i jest w stanie dalej tą hipotezę pociągnąć...

Z drugiej strony nie dziwię się, że linie lotnicze ociągają się w wytłumaczeniu czy znalezieniu powodu, bo takie sytuacje są niezwykle skomplikowane, a zasoby pracownicze absolutnie nie pozwalają na to, by wszystkim takim przypadkom przyglądać się z uwagą i poświęceniem. Wyjątki robi się tylko dla platynowych, złotych i srebrnych posiadaczy kart lojalnościowych albo dla tzw. frequent flyerów, lojalnych i częstych klientów.

Zwykły pasażer na odpowiedź na reklamację czeka miesiąca, a jeśli już się doczeka, to nie otrzymuje wyjaśnienia czy wytłumaczenia tylko serwuje mu się standardowy skrypt: "Oh well, it happens. We're sorry and we're doing all the best to satisfy our customers." I biznes się kręci...

Nie znam linii, która padła tylko z powodu licznych skarg czy niskiej jakości serwisu. Owszem, są linie, które otrzymują więcej reklamacji od innych, ale dopóty serwują konkurencyjne taryfy, dopóty ich samoloty będą pełne i będą wzbijać się w powietrze.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 11.12.10 o godzinie 23:03

konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Więc wychodzi na to że FlySiesta jest Bogu ducha winna :)

Marcin, mailuj z Hindusami do oporu - aż w końcu ktoś odpowie na Twoje pytanie.

konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Ja oduczyłem się wyciągania pochopnym wniosków i osądzania biur podróży, sprzedawców on-line, linii lotniczych etc, bez dokładnego zapoznania się z sytuacją.

Pisanie "nie polecam FlySiesta" powinno być poparte w faktach i jasno udowodnione, że znaczący lub całkowity udział w przewinieniu posiadał pośrednik/sprzedawca.

Na to jak przebiega nasza podróż lotnicza ma wpływ wiele czynników. FlySiesta jest odpowiedzialna z tytułu sprzedaży/świadczenia usług w tym zakresie, ale trudno ich obwiniać za błędy linii lotniczych czy pracowników lotniska w trakcie podróży.

To są tylko hipotezy wysnute na podstawie mojego doświadczenia i obrazu przedstawionego przez Marcina. To jak było na prawdę możemy się nigdy nie dowiedzieć.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 12.12.10 o godzinie 20:34

konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Tomasz K.:
Więc wychodzi na to że FlySiesta jest Bogu ducha winna :)

Marcin, mailuj z Hindusami do oporu - aż w końcu ktoś odpowie na Twoje pytanie.

Tomek Ty tu nie bron Fly Siesty bo wzieli kase za bilet i zgarneli prowizje wiec to oni powinni teraz koresponowac z hindusami a nie ja ;)

konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Kamil Newczyński:
Ja oduczyłem się wyciągania pochopnym wniosków i osądzania biur podróży, sprzedawców on-line, linii lotniczych etc, bez dokładnego zapoznania się z sytuacją.

Pisanie "nie polecam FlySiesta" powinno być poparte w faktach i jasno udowodnione, że znaczący lub całkowity udział w przewinieniu posiadał pośrednik/sprzedawca.

Na to jak przebiega nasza podróż lotnicza ma wpływ wiele czynników. FlySiesta jest odpowiedzialna z tytułu sprzedaży/świadczenia usług w tym zakresie, ale trudno ich obwiniać za błędy linii lotniczych czy pracowników lotniska w trakcie podróży.

To są tylko hipotezy wysnute na podstawie mojego doświadczenia i obrazu przedstawionego przez Marcina. To jak było na prawdę możemy się nigdy nie dowiedzieć.Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 12.12.10 o godzinie 20:34

Owszem ale jezeli ktos sprzedaje jakis towar to powinien wziac odpowiedzialnosc za jego jakosc
Czy przy zakupie powiedzmy telewizora w razie jego awarii sprawe zglaszacie do producenta czy do miejsca w ktorym go kupiliscie?

konto usunięte

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Marcin O.:

Owszem ale jezeli ktos sprzedaje jakis towar to powinien wziac odpowiedzialnosc za jego jakosc
Czy przy zakupie powiedzmy telewizora w razie jego awarii sprawe zglaszacie do producenta czy do miejsca w ktorym go kupiliscie?

Marcin,

musiałbyś/musielibyśmy mocno zagłębić się w warunki umowy, na których dokonywany jest zakup biletu w Flysiesta. Sklep stacjonarny i sprzęt (rękojmia, gwarancja, etc.), to inna sprawa.

Tutaj może być taka sytuacja, w której Flysiesta jako biuro podróży jest jedynie pośrednikiem w sprzedaży biletów (de facto usługi w postaci transportu pasażerskiego), ale jako pośrednik nie odpowiada za jakość świadczonej usługi, tudzież jej zgodność z warunkami umowy, którą (poprzez zakup biletu) podpisujesz z przewoźnikiem. Nie znam aż tak dobrze przepisów prawnych i dziś nie podejmuje się szczegółowej odpowiedzi.

Zasadnicze pytanie: czy jeśli bilet został kupiony u pośrednika, a wykonawca usługi z przyczyn niezależnych od klienta i pośrednika zawinił, to czy pośrednik ma obowiązek partycypowania w wyjaśnianiu, składaniu reklamacji, czy przyjmowaniu/przejmowaniu pełnomocnictwa od klienta?Kamil Newczyński edytował(a) ten post dnia 16.12.10 o godzinie 17:36
Grzegorz B.

Grzegorz B. Szef Sprzedaży Van
ProCenter Zawiła SZA

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

Leciałem z FS na Maltę przez Frankfurt i powrót przez Monachium wszystko OK
Marcin Wacławek

Marcin Wacławek Prezes, MARPOL,
AUTOMOBILE-EXPERT

Temat: Flysiesta.pl - czy ktos korzystał z ich usług?

UWAGA !!!
Wybierajcie każdą inną firmę rezerwacyjną tylko nie tą. Bardzo dużo latam ale przeważnie latałem do krajów europy zachodniej i nie musiałem wyszukiwać lotów w tak dziwnych firmach jak flysiesta raz byłem zmuszony i matko moja co ja przeżyłem. Po wybraniu lotu i zaakceptowaniu ceny dla dwóch osób z mojej rodziny dokonałem rezerwacji i opłaty. Natychmiast na meila otrzymałem potwierdzenie rejestracji z informacją, że bilety przyjdą po zatwierdzeniu płatności. Zauważyłem jednocześnie, że u jednego z pasażerów na potwierdzeniu rezerwacji widnieje jedynie jedno imię natomiast pasażer posługuje się dwoma co gorsza było to drugie imię. Bojąc się kłopotów na lotniskach niezwlocznie zadzwoniłem do firmy jednocześnie zgłaszając problem online, otrzymałem informację, że zaraz oddzwonią z informacją co zrobić i rzeczywiście się tak stało. Pani mówiąca w połączonych językach polskim, ukraińskim i angielskim wyjaśniła, że mam anulować tą rezerwacje zrobić drugą taka samą a oni sobie płatność przeniosą i po kłopocie. Wchodzę na stronę robię drugą rezerwację nie rozłączając się z doradcą, otrzymuję potwierdzenie, że wszystko jest ok i parę minut później na email otrzymuję bilety i fakturę z informacją opłacone- hura. ( straciłem jakieś 2h czasu ). Parę godzin później dzwoni kolejny konsultant ok. godz. 20.00 i znowu językiem polsko, ukraińsko, angielskim mówi do mnie że bilety są nie opłacone cena zdrożała i mam czas do 23.00 opłacić resztę niedopłaty bo inaczej loty i wpłacone pieniądze przepadną. Proszę go o wyjaśnienie, a on ..."Pan musieć placic nie zaplacic lot pieniadze przepasc i nie być"... Proszę o informacje na meila mówi jutro bedzie meila dziś już późno. Dostaję za to fakturę do dopłaty prawie 700zł do godz 23.00 z informacje, że jak nie wszystko przepada. W obawie przed późniejszym ewentualnym brakiem miejsc dokonuje doplaty bo pasażerowie koniecznie muszą lecieć w terminie. jednocześnie wysyłając email z prośbą o wyjaśnienie i zwrot nadpłaty. Przez tydzień żadnego kontaktu, żadnej odpowiedzi. Dziś połączyłem się z pomocą czat i po przedstawieniu sytuacji otrzymałem wiadomość ..."trzeba było nie rezerwować i dopłacać"...
Ludzie ratunku , czas, nerwy i chamstwo to co przeżyłem.



Wyślij zaproszenie do