konto usunięte

Temat: Skuteczna nauka

Zapraszam do dyskusji:
Co według Was powinno znaleźć się w programie kursu skutecznej nauki dla uczniów klas drugich gimnazjalnych?
Może na podstawie analizy, czego w szkołach nie ma a powinno być.
To jednoczesnie moje prośba o pomoc. Udało mi się, wygrałam konkurs 9.5.wspónie z UM w Obornikach Wielkopolskich. Oczywiście mam juz gotowy program. To właśnie działanie jest dla mnie niezwykle ważne, dlatego chętnie poznam sugestie naszej grupy, by jeszcze wszystko udoskonalić.Małgorzata S. edytował(a) ten post dnia 17.12.08 o godzinie 14:48

konto usunięte

Temat: Skuteczna nauka

- mnemotechniki
- mapy myśli
- szybkie czytanie
- zarządzanie czasem
- poprawa koncentracji
- radzenie sobie ze stresem i ogólnie inteligencja emocjonalna
- przemawianie publiczne
- umiejętność automotywacji

Z takich bardziej praktycznych i życiowych:
- umiejętność wytyczania celów
- inteligencja finansowa

To tyle co mi pierwsze przychodzi na myśl. Jak coś jeszcze mi się przypomni to uzupełnię listę :)

Pozdrawiam ,
BartekBartłomiej Popiel edytował(a) ten post dnia 17.12.08 o godzinie 20:32

konto usunięte

Temat: Skuteczna nauka

Bardzo podoba mi sie pomysł z inteligencją finansową. Dziękuję Bartku. Pomyslalam tylko o sprawnym rachunku pamieciowym a rzeczywiście warto jeszcze zawrzeć we wszystkim tego typu rzeczy...
Katarzyna Szafranowska

Katarzyna Szafranowska Autor, coach,
Ekspert Szybkiej
Nauki

Temat: Skuteczna nauka

Ja dorzucam od siebie jeszcze coś, co wg mnie jest bardzo ważne, a nie znalazło się na obu listach:

RUCH w postaci zabaw, ćwiczeń lub np żonglowania, czyli wszystko, co pomoże zsynchronizować półkule, a jednocześnie podkręci dobra zabawę. Tak naprawdę o to właśnie chodzi w uczeniu się!

konto usunięte

Temat: Skuteczna nauka

Według mnie kurs przyniesie najlepsze efekty, gdy uczniowie przekonają se na własnej skórze, że to, czego nie mogli do tej pory zapamiętać i doprowadzało ich do pasji, można przyswoić "bez bólu" i na długo.
Dlatego proszę sięgnąć po przykłady z konkretnych zagadnień omawianych przez uczniów w szkole (definicje, wzory, pojęcia, słówka z języka obcego).
Z doświadczenia wiem, że różne firmy szkoleniowe pokazują skuteczność uczenia się na materiale, który kursantom jest obcy. A po szkoleniu sami nie mają jeszcze takiej wprawy, by wykorzystać poznane metody dla własnych potrzeb.

konto usunięte

Temat: Skuteczna nauka

Serdecznie wszystkim dziękuję za rady i dyskusję.Dobrze jest poznać opinię innych na dany temat.
Agnieszko, słusznie zauważasz, że materiał, na którym się szkoli powinien być bliski uczniom. I tutaj akurat mam spore pole do popisu, bo moje zajęcia prowadzone będą dla konkretnych zespołów klasowych. Nie zawsze jednak istnieje taka możliowość. Tak jednorodne grupy nie zdarzają się często...Warto jednak miec na uwadze chociażby wiek uczestników czy ogólny profil ich zajęć zawodowych, szkolnych itp.
Cenię też wszelkie ćwiczenia wspomagające pracę umysłu,najchętniej sięgam po te, z kinezjologii edukacyjnej. Właściwie urozmaicam nimi wszelkie prowadzone przez siebie zajęcia.Zabiegam tez o to, by uczestnicy nauczyli się dbać o swoje oczy, pomagać im, gdy są zmęczone.Małgorzata S. edytował(a) ten post dnia 05.04.09 o godzinie 22:08

Następna dyskusja:

nauka słówek




Wyślij zaproszenie do