Maciej Wojewódka

Maciej Wojewódka analityk, manager,
badacz, organizator,
uhonorowany za kr...

Temat: Daj kurze grzędę, a ja jeszcze wyżej siędę - czyli...

Prawdopodobnie każdemu z nas zdarzyło się oglądać prezentację jakiegoś rewelacyjnie wyglądającego produktu lub otworzyć drzwi przed elegancko ubranym akwizytorem.
Właśnie w tej chwili przypomniałem sobie udział w rewelacyjnie taniej wycieczce na Słowację, połączonej z prezentacją naczyń kuchennych, wykonanych ze specjalnej stali, umożliwiających gotowanie bez utraty większości wartości odżywczej.
Organizatorzy wspomnianego wyjazdu wykorzystali życzliwą postawę turystów i ich dobry nastrój, aby po zaserwowanym sytym obiedzie porazić nas wprost księżycową ceną oferowanego kompletu wyrobów. Po chwili jednak okazało się, że jeśli decyzja kupna zostanie podjęta w ciągu najbliższej godziny to cena spadnie o połowę, dodane zostaną dodatkowe "prezenty", a i sam zakup będzie można rozłożyć na korzystne raty. Zauważyłem, że nawet emeryci dokonywali zakupu.
Zastosowano tu kilka technik m. in. prawdopodobnie najbardziej znaną technikę, w innej odmianie powszechną na suku w Iraku lub w Tunezji, gdzie klient nie targujący się wzbudza pogardę.

"Tato kup mi piwo" - "Nie, jesteś na to za młody synku" - "No to może chociaż gumę do żucia" - "O.K. guma może być" - poddaje się ojciec, wcześniej nie mający na ten zakup ochoty.

Jeszcze inną techniką, służącą do nakłaniania klienta do coraz większych zakupów jest wykorzystywania jego zgody na drobne kupno do oferowania mu coraz droższego asortymentu lub jego wyposażenia, do momentu aż okaże on opór. Bez trudu możemy wyobrazić sobie sprzedawcę komputera, który oferuje kolejno coraz lepsze urządzenia peryferyjne, a do ciekłokrystalicznego ekranu dokłada najwyższej klasy drukarkę, skaner i inne drobiazgi.

Techniki wywierania wpływu często stosuje się także podczas negocjacji czy pogłębiania relacji męsko - damskich oraz w innych dziedzinach.
Co myślicie o ich skuteczności i etyce stosowania. Może przypominają się Wam jakieś nietypowe okazje z nimi związane..



Maciej Wojewódka edytował(a) ten post dnia 14.02.07 o godzinie 08:38

konto usunięte

Temat: Daj kurze grzędę, a ja jeszcze wyżej siędę - czyli...

techniki wywierania wplywu w relacjach damsko-meskich hehheheh
przychodzi mi do glowy jakze czeto przerabiany przeze mnie scenariusz.....podobny zreszta do opisywanej sytuacji z sytym posilkiem przez Macieja....
u mnie to wyglada jednak inaczej obiejt A zaprasza mnie do super wytwornego lokalu ( aby pokazac jaki to jest in), zamawia super rarytasy (aby pokaz jakim jest znawca kuchni), potrawy najdrozsze ( aby pokazac zawartosc portwela) no ale pozniej jak juz wrazenie wizualno-smakowe zrobione nadchodzi moment "ksiezycowej" oferty intelektualnej a raczej jej braku.....hhehheheh

konto usunięte

Temat: Daj kurze grzędę, a ja jeszcze wyżej siędę - czyli...

Mnie najbardziej śmieszą Macieju różne kasety czy też płyty CD co to można kupić za 20 PLN na Allegro i innych portalach - co wskazują jakoby za 20 PLN można przejąc kontrole nad mózgiem kobiety.

Stosując co prawda inna metodologie można śmiało stwierdzić, że w pewnych niskich warunkach progowych wystarczy 20PLN na przejęcie kontroli nad mózgiem osobnika X lub Y jednak w większości przypadków nakłady muszą zostać podwyższone.

konto usunięte

Temat: Daj kurze grzędę, a ja jeszcze wyżej siędę - czyli...

Heh a mi się przypomina badanie nad kobietami w jakimś tam stanie USA.
Badanie polegało na tym, aby sprawdzić zachowanie kobiet podczas robienia zakupów.
Naukowcy jednogłośnie doszli do wniosku ze w oku kobiety istnieje plamka ( ale nie pamiętam koloru) powoduje ona u kobiet impulsowy zakup produktów produktów czerwonym kolorze.

A najlepsze jest to chcąc mało wydać w sklepie na zakupy pamiętajmy, aby iść najedzonym.
Człowiek głodny robi o 20% więcej zakupów.

Wydaje mi się ze to co Pan powyżej opisał jest metodą używaną przez Amerykanów, na początku dużo mówią, nie pozwalają na przerywanie, zachęcają do kupna, zachwalają.
No i należy dodać, że również zastosowana jest tu metoda Fałszu, czyli wprowadzenia klienta w błąd.

Mnie osobiście ostatnio zaciekawiła metoda snack, nie muszę pewnie nikomu tłumaczyć znaczenia. Ale jest ona bardzo efektywna i umożliwia znaczny wzrost sprzedaży danego produktu. No, bo kto by z nas śmiał odmówić pięknej hostessie częstującej nas przekąską a następnie zachęcającej nas do kupna.

No metoda Niskiej półeczki też jest bardzo ciekawa.

Jedną rzecz chce zaznaczyć nieważne, jaka metodę zastosujemy podczas negocjacji musimy się liczyć z tym ze druga strona może być równie dobrym negocjatorem i szybko rozszyfruje nasze intencje, po czym bardzoooo szybciutko sprowadzi nas na ziemię.

Techniki manipulacji w życiu osobistym są bardzo skuteczne.
Jedną z nich wyssaliśmy z mlekiem matki a choćby metoda wzajemnej pomocy. Chyba każdemu rodzice tłumaczyli, że należy być uprzejmi, mili i pomocni.
Np. jedziemy autobusem, siadamy sobie swobodnie na miejscu, aż tu nagle zwracamy uwagę na starsza Panią, która ledwo, co stoi, no i co wtedy robimy?!? No ustępujemy tej staruszce miejsca.
Metoda sympatii, chyba każdy z nas miał swoje miłości, i jak nas o cos prosiły, to z pewnością każdy z nas starał się pomóc.


Także zależy, z jakiej strony na to wszystko patrzeć, jak chcemy z pełną świadomością pomóc to ok., jednakże jak mamy zamiar oszukać to już inna działka.

Pozdrawiam
Maciej Wojewódka

Maciej Wojewódka analityk, manager,
badacz, organizator,
uhonorowany za kr...

Temat: Daj kurze grzędę, a ja jeszcze wyżej siędę - czyli...

Niezależnie od tego czy chcemy oczarować płeć przeciwną, sprzedać drogi odkurzacz czy osiągnąć korzystny efekt w negocjacjach musimy być kompetentni w swoich działaniach i zachowaniach. W skład kompetencji wchodzą także inteligencja wechslerowska, emocjonalna i społeczna. Ponadto nie odniesiemy znacznych sukcesów jeśli nie będziemy spostrzegać drugiej strony - naszego partnera w sposób podmiotowy. Od niego przecież ostatecznie należy podjęcie ostatecznej decyzji. Bezmyślne stosowanie wzorów często jest skazane z góry na porażkę. Oczywiście podczas oddziaływania masowego możemy korzystać z wypracowanego modelu, jak w podanym powyżej przeze mnie przykładzie sprzedawca naczyń kuchennych. Jednak później podczas finalizowania transakcji musimy zwrócić uwagę na indywidualność osoby, na którą oddziałujemy. Podany tam przykład wykorzystania sytego i smacznego obiadu do urobienia klienta czyli taktyki "przez żołądek do serca" był oczywiście jedną z użytych wówczas metod.
Działania podprogowe są jedną z metod oddziaływania na nieświadomość i nie ma żadnego powodu aby ich skuteczność nie była uzależniona od wspomnianych zasad. Oczywiście czy odniosą one skutek to już inna bajka.



Maciej Wojewódka edytował(a) ten post dnia 16.02.07 o godzinie 08:26

konto usunięte

Temat: Daj kurze grzędę, a ja jeszcze wyżej siędę - czyli...

Maciej W.:Niezależnie od tego czy chcemy oczarować płeć przeciwną, sprzedać drogi odkurzacz czy osiągnąć korzystny efekt w negocjacjach musimy być kompetentni w swoich działaniach i zachowaniach. W skład kompetencji wchodzą także inteligencja wechslerowska, emocjonalna i społeczna. Ponadto nie odniesiemy znacznych sukcesów jeśli nie będziemy spostrzegać drugiej strony - naszego partnera w sposób podmiotowy. Od niego przecież ostatecznie należy podjęcie ostatecznej decyzji. Bezmyślne stosowanie wzorów często jest skazane z góry na porażkę. Oczywiście podczas oddziaływania masowego możemy korzystać z wypracowanego modelu, jak w podanym powyżej przeze mnie przykładzie sprzedawca naczyń kuchennych. Jednak później podczas finalizowania transakcji musimy zwrócić uwagę na indywidualność osoby, na którą oddziałujemy. Podany tam przykład wykorzystania sytego i smacznego obiadu do urobienia klienta czyli taktyki "przez żołądek do serca" był oczywiście jedną z użytych wówczas metod.
Działania podprogowe są jedną z metod oddziaływania na nieświadomość i nie ma żadnego powodu aby ich skuteczność nie była uzależniona od wspomnianych zasad. Oczywiście czy odniosą one skutek to już inna bajka.



Maciej Wojewódka edytował(a) ten post dnia 16.02.07 o godzinie 08:26


No wszystko fajnie piękne ale w tej metodzie wydaje mi się ze jednym z głównych czynników decydującym o zakupie towarów był szok cenowy ( najpierw cena jest duża a tu nagle klient dowiaduje się ze jeżeli kupi w ciągu godziny to dla niego wielka promocja ceny spadają o połowę- oto taki mały trik).

Przy negocjacjach musimy mieć jasno określony cel, należy zrozumieć punkt widzenia drugiej strony, traktować się z szacunkiem i nie elskulować emocji.

konto usunięte

Temat: Daj kurze grzędę, a ja jeszcze wyżej siędę - czyli...

No dobra, no to wg was techniki wywierania wpływu są etyczne czy też nie? Jaka jest wasza opinia?

konto usunięte

Temat: Daj kurze grzędę, a ja jeszcze wyżej siędę - czyli...

etyczne czy nie w naszej naturze zapisana jest chec do przekonania innych do naszych racji w szerszym aspekcie chec wywarcia wplywu wrazenia tacy to my juz jestesmy!!!!
Maciej Wojewódka

Maciej Wojewódka analityk, manager,
badacz, organizator,
uhonorowany za kr...

Temat: Daj kurze grzędę, a ja jeszcze wyżej siędę - czyli...

Szok cenowy o którym piszesz, zwany także czasami taktyką drzwiami w twarz była jedną z zastosowanych tam ważnych metod.

Sprawę etyki poruszyłem pod tematem tym się zajmującym. W bieżącym raczej zajmujmy sie taktykami wywierania wpływu. Będzie to bardziej przejrzyste jesli zachowamy ten podział pomiędzy tymi dwoma istotnymi sprawami.

konto usunięte

Temat: Daj kurze grzędę, a ja jeszcze wyżej siędę - czyli...

I pod tym względem się z Tobą zgodzę.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Daj kurze grzędę, a ja jeszcze wyżej siędę - czyli...

No, a słyszeliście o metodzie dokręcania śruby?
Co o niej sądzicie?

konto usunięte

Temat: Daj kurze grzędę, a ja jeszcze wyżej siędę - czyli...

http://www.youtube.com/watch?v=befugtgikMg
Zapraszam na podany link!!!!!

Ja jestem w szkoku!! ;-)

konto usunięte

Temat: Daj kurze grzędę, a ja jeszcze wyżej siędę - czyli...

http://www.youtube.com/watch?v=kbxV8vtm85s&mode=relate...

Ta strona jest też godna polecenia. Te ukryte znaczenia. Coś fantastycznego



Wyślij zaproszenie do