Halszka Kozakiewicz

Halszka Kozakiewicz Social Media
Coordinator

Temat: PREZENTACJE I WYSTĄPIENIA PUBLICZNE - WARSZTATY W JĘZYKU...

PREZENTACJE I WYSTĄPIENIA PUBLICZNE - WARSZTATY W JĘZYKU ANGIELSKIM

Czas i miejsce:

Golden Floor Plaza, al. Jerozolimskie 123A (2 przystanki tramwajem od Dworca Centralnego);

2 dni szkoleniowe:

I dzień: godz. 10 00 - 17 00
II dzień: godz. 9 00 - 16 00

Praktyczne warsztaty poprowadzi native speaker, z bogatym doświadczeniem w prowadzeniu profesjonalnych prezentacji w środowisku międzynarodowym.

Cena:
890 zł + 23% / 1 os.

W cenie oferujemy: udział w szkoleniu, autorskie materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika, imienny certyfikat ukończenia szkolenia, przerwy kawowe, obiady.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie stworzone zostało z myślą o uczestnikach, którzy muszą pisać i wygłaszać prezentacje w języku angielskim. Prelegent powinien posiadać pewne umiejętności, które wykraczają poza zakres zwykłych kursów językowych. Przedmiotowe szkolenie pomaga uczącym się rozwijać kluczowe umiejętności komunikacyjne i językowe potrzebne w tworzeniu przejrzystych i dobrze zorganizowanych prezentacji.

Wymagany poziom zaawansowania językowego uczestników:

średnio - zaawansowany wyższy i zaawansowany.
Poziom znajomosci języka angielskiego uczestników zbadamy przed szkoleniem za pośrednictwem ankiety elektronicznej. Prowadzący dostosuje poziom językowy do zadeklarowanych umiejetności uczestników.

Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w słownictwo i umiejętności praktyczne tak, by mogli wygłaszać prezentacje w sposób profesjonalny, a także zapewnienie im możliwości praktyki publicznego przemawiania w języku angielskim, by zyskali więcej pewności w naturalnej i płynnej komunikacji.

Korzyści dla uczestników:

W trakcie tego szkolenia, uczestnicy nauczą się pokonywać swój strach i prowadzić prezentacje, w sposób, który przyniesie oczekiwane rezultaty. Począwszy od dynamicznych wstępów po silne zakończenia, będą mieli możliwość udoskonalenia swoich umiejętności, pogłębienia doświadczenia i wiedzy z tego zakresu oraz przećwiczenia ich w praktyce. - nabycie umiejętności stosowania skutecznych metod i technik radzenia sobie ze stresem w celu budowania wizerunku siebie jako profesjonalisty

Po zakończeniu kursu uczestnicy będą wiedzieć jak:

• Zidentyfikować kluczowe części prezentacji.
• Przeprowadzić analizę publiczności i wiedzieć dlaczego jest ważna przy prezentacji.
• Zorganizować informacje w jasny i zwięzły sposób.
• Wybrać odpowiednie słownictwo, w zalezności od publiczności, jak i treści prezentacji.
• Stworzyć przykuwający uwagę wstęp.
• Wykazywać umiejętności i techniki wymowy oraz mowy ciała.
• Wskazać zalety, wady i pułapki różnych pomocy wizualnych.
• Zastosować techniki poznane na kursie w rzeczywistych sytuacjach.

Forma szkolenia:

Wykład wprowadzający połączony z warsztatami opartymi na ćwiczeniach z elementami wideo, które mają służyć ilustracji wyników nauki.

I. Struktura Udanej Prezentacji

Szkolenie zaczyna się od przyjrzenia się skutecznych efektywnym elementom prezentacji: silne wstępy, efektywne przejścia i prowokujące do myślenia zakończenia. Uczestnicy będą regularnie ćwiczyć krótkie prezentacje przedstawiające omawianą teorię.

II. Analizowanie Różnic między Publicznością

Przez użycie prostej analizy i technik nadawania priorytetów, uczestnicy zidentyfikują własne style prezentacji oraz różne typy członków audytorium, tak by odpowiednio dostosować styl prezentacji dla uzyskania lepszego efektu przekazu.
---------------------------------------------------

Szkolenie skupia się głównie na słownictwie i umiejętnościach potrzebnych w prowadzeniu prezentacji. Uczestnik systematycznie poznaje kluczowe etapy jej tworzenia od wstępu do konkluzji, słownictwo, styl wypowiedzi i sposób przekazywania wiadomości, aż po używanie pomocy wizualnych i radzenie sobie z pytaniami. Daje możliwość przyjrzenia się użytecznemu słownictwu i strukturom gramatycznym potrzebnym do umiejetnego wykorzystania zdolności przemawiania oraz oferuje szeroką i praktyczną gamę ćwiczeń wykorzystujących równocześnie wiedzę i doświadczenie uczestnika.

Szkolenie zaprezentuje niektóre spośród ważnych elementów wystąpień publicznych i prezentacji, z których prelegenci często korzystają niewłaściwie, a następnie pokazuje sposoby unikania takich błędów. Dostarcza też dobrych i złych przykładów i szablonów, dając uczestnikom szansę krytycznej oceny i indywidualnej analizy cech skutecznej i nieskutecznej prezentacji. Następnie, zachęca uczestników, by włączyli korzystne elementy w ich własny styl wystąpień.
------------------------------------------------
Wybrane prezentacje przygotowywane przez uczestników w trakcie warsztatów (dla chętnych) oraz na jego zakończenie są nagrywane i nastepne odtwarzane w celach instruktarzowych.

Prowadzący:
Robin Baker

Konsultant i project manager, trener, wykładowca uniwersytecki, specjalizuje się w rozwoju zdolności interpersonalnych i wzmacnianiu pewności siebie oraz w tworzeniu efektywnych strategii komunikacji. W okresie 2003-2012 roku pracował w Turcji, w tym czasie pomógł ponad 4.000 studentów i profesjonalistów różnych dziedzin rozwinąć umiejętności niezbędne w efektywnej komunikacji w języku angielskim. Cieszy się wysokim uznaniem jako korektor języka angielskiego i redaktor tekstów. Doradzał w pracach budowy programów nauczania języka angielskiego i przygotowaniu materiałów zarówno w prywatnych firmach, jak i instytucjach publicznych (ministerstwach).


Program szkolenia:

W dzisiejszym świecie, w którym coraz częściej interesy naszych organizacji i co za tym idzie i nasze zawodowe relacje wykraczają poza granice państw, niezbędna jest zdolność efektywnej komunikacji w języku angielskim z międzynarodowymi partnerami.

I. Rozpoznawanie kluczowych cech skutecznej prezentacji
W tym:
• Znajomość ważnych cech prezentacji.
• Znajomość podstawowej struktury prezentacji.
• Znajomość cech audytorium.
• Używanie technik nadawania priorytetów by wybrać treść prezentacji.

II. Tworzenie dobrego wstępu do prezentacji.
W tym:
• Zrozumienie znaczenia pierwszego wrażenia.
• Wiedza o tym, jakie informacje należy zawrzeć we wstępie.
• Rozróżnienie prezentacji wewnątrz organizacji i na zewnętrz.
• Przedstawianie się publiczności.
• Podanie celu prezentacji.
• Umiejętność nakreślenia zwięzłego planu prezentacji.
• Zwracanie się do publiczności.

III. Organizacja prezentacji.
W tym:
• Burza mózgów nad pomysłami.
• Rozumienie różnych stylów organizacji prezentacji.
• Wybór informacji do prezentacji.
• Strukturyzacja informacji do prezentacji.
• Łączenie sekcji prezentacji.
• Łączenie pomysłów w prezentacji.
• Stosowanie odpowiednich środków językowych prowadzących słuchaczy przez prezentację.

IV. Efektowne kończenie prezentacji
W tym:
• Sygnalizowanie końca prezentacji.
• Podsumowanie głównych punktów prezentacji.
• Zalecanie dalszego postępowania.
• Efektowne zakończenie.
• Zamykanie prezentacji.
• Zachęcanie do stawiania pytań, dyskusji, włączanie publiczności i/lub inne działania.

V. Dodawanie Urozmaicenia Głosowego
• W tej części szkolenia sztuki prezentacji, uczestnicy zbadają kilka technik urozmaicania głosowego i wizualnego prezentacji. Żegnaj, monotonio. Witaj, dynamiczny mówco.

VI. Jak Pokonać Strach przed Publicznym Przemawianiem
• Strach jest powodem, dla którego wielu ludzi nie przepada za przemawianiem publicznym. Ten element kursu pozwala się przyjrzeć przyczynom strachu i technikom jego pokonywania . Uczestnicy otrzymają listę dobrych praktyk dla stworzenia jak najlepszego swojego wizerunku podczas wystąpień publicznych i nauczą się jak eliminować rozpraszające uwagę nawyki takie, jak „hm”, „aa” i „no, więc”.

VII. Jak i Kiedy Używać Humoru
• Dobrze użyty humor może ożywić prezentację. Z drugiej strony, humor, który nie bawi, może ją zniszczyć.
Ta część szkolenia wyjaśnia kiedy i jak włączyć humor w prezentacje.

VIII. Docenienie zalet mówienia zamiast czytania prezentacji.
W tym:
• Rozróżnienie pisanego i mówionego języka angielskiego.
• Zrozumienie kiedy używać osobowego i bezosobowego stylu mowy.
• Zmiana języka pisanego na mówiony.
• Dokonywanie właściwego wyboru słownictwa, odpowiedniego dla danej prezentacji.
• Wykorzystanie idiomów i utartych zwrotów.
• Używanie technik potrajania.
• Tworzenie atmosfery oczekiwania przez pytania retoryczne.
• Wykorzystanie kontrastujących stwierdzeń faktów i komentarzy.

IX. Wykorzystanie efektywnych technik przekazu w prezentacji
W tym:
• Zmienny ton/wysokości głosu dla dodania wyrazistości.
• Znaczenie pauz dla stworzenia klimatu oczekiwanie czy położenia nacisku.
• Używanie nacisku w głosie by podkreślić przekaz.
• Zmiana znaczenia przekazu przez akcentowanie różnych słów.
• Kontrolowanie tempa prezentacji.
• Wykorzystanie terminologii podkreślającej i umniejszającej jako środka przekonującego.
• Tworzenie atmosfery oczekiwania w audytorium przez techniki skupiające uwagę.
• Ćwiczenie technik grupowania słów.

X. PowerPoint, Tablice i Slajdy: Efektywne Pomoce Wizualne
• Wybór i używanie pomocy wizualnych jest integralną częścią wielu prezentacji. Ta część szkolenia stanowi przegląd dostępnych opcji i obejmuje zalety i wady każdej z nich.

XI. Tworzenie i prezentacja dobrze zaprojektowanych pomocy wizualnych.
W tym:
• Zrozumienie roli pomocy wizualnych w prezentacji.
• Zalety dobrych pomocy wizualnych w prezentacji.
• Dostrzeganie wyraźnych różnic między dobrze i słabo zaprojektowanymi pomocami wizualnymi.
• Projektowanie slajdów do projektora i/lub w PowerPoint według zasad projektowania.
• Zrozumienie zasad używania pomocy wizualnych.
• Komentowanie pomocy wizualnych.
• Opisywanie wykresów i tabel z naciskiem na słownictwo dotyczące trendów i zmian.
• Efektywne prezentowanie pomocy wizualnych z użyciem rzutnika klasycznego lub LCD.
• Wykorzystanie związków wyrazowych.
• Wyrażanie złożonego/technicznego słownictwa

XII. Użycie mowy ciała do przekazywania informacji jasno i przekonująco.
W tym:
• Zrozumienie znaczenia mowy ciała.
• Łączenie mowy ciała z językiem mówionym w celu stworzenia jasnego i niesprzecznego wewnętrznie przekazu
• Zrozumienie wartości i użycie kontaktu wzrokowego.
• Używanie gestów do podkreślania słów i przekazu.
• Używanie wyrazu twarzy do podkreślenia uczuć i nastroju.
• Docenienie wartości dobrego wyglądu, strategii ruchu i śmiałej postawy w prezentacji.

XIII. Pokonanie strachu przed nieznajomością odpowiedzi na pytanie.
• Odpowiadanie na pytania na koniec prezentacji jest równie ważne, jak sama prezentacja. Nieznajomość odpowiedzi nie jest niczym złym, dopóki wiesz co powiedzieć potem.

XIV. Wszystkowiedzący, Gaduły i Awanturnicy
• Trudny uczestnik sprawia, że zadanie osoby prezentującej stanowi w najlepszym wypadku wyzwanie. Jak radzić sobie z tymi członkami audytorium, którzy nie chcą tam być, jest kluczową cechą wszystkich mówców. Ten segment zajmuje się radzeniem sobie z trudnymi ludźmi i sytuacjami stanowiącymi wyzwanie.

XV. Postępowanie z pytaniami po zakończeniu prezentacji
W tym:
• Zwrócenie się z prośbą o pytania.
• Słuchanie z uwagą dla zapewnienia poprawnego zrozumienia.
• Techniki przeformułowania i/lub wyjaśniania dla zapewnienia całkowitego zrozumienia pytań.
• Techniki zwięzłego i jasnego odpowiadania.
• Unikanie trudnych lub wrogich pytań.
• Pokazywanie zrozumienia
• Prezentowanie alternatywnych punktów widzenia
• Odmawianie przyjęcia odpowiedzialności
• Opóźnianie
• Odsyłanie pytań do innych ludzi.
• Odsyłanie pytających do alternatywnych źródeł.
• Proszenie pytających by podjęli działania.
• Pozytywne przyjmowanie krytyki.
• Upewnienie się, że odpowiedzi były satysfakcjonujące dla pytających.

XVI. Przygotowanie i Ćwiczenia
• Kulminacją programu szkolenia jest przygotowanie przez uczestników różnych rodzajów prezentacji: wyjaśniających, informujących, przekonujących. Każdy uczestnik zostanie nagrany na wideo w celu oceny i krytyki.
• Kończąc szkolenie uczestnicy będą rozumieć, co czyni prezentację efektywną, a ich nowo nabyte umiejętności zostały spawdzone w praktyce i poddane konstruktywnej analizie.

XVII. Ocena prezentacji
W tym:
• Zrozumienie zasad oceny skutecznej prezentacji.
• Zrozumienie wartości ćwiczenia.
• Techniki ćwiczenia/przygotowania.
• Wygłoszenie prezentacji.
• Ponowna samoocena krok po kroku.

Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszej strony: http://www.apedukacjaszkolenia.pl/firm/prezentacje_i_w...