Temat: Zaproszenie an warsztaty KAIZEN-Warsztaty wdrażania...
Temat Kaizen - warsztaty wdrażania innowacji i optymalizacji Wprowadzenie do tematyki szkolenia: Rozwój i postęp ludzkości oparty jest na ewolucji, czyli ciągłej zmianie. Zmianie na lepsze. W przeciwieństwie do rewolucji, która przynosi najczęściej straty i ofiary, ewolucja dąży systematycznie do ideału i podąża za zmianami i wymaganiami otoczenia. Tak działa Kaizen. Słowo to składa się z dwóch znaków określających: Zmianę i Ciągłość. Zaletą Kaizen jest jej taniość i prostota przy ogromnych i wymiernych korzyściach. Grupa docelowa Uczestnikami szkolenia Kaizen może i powinien być każdy pracownik, gdyż Kaizen jest oddolną inicjatywą ale zatwierdzaną przez management. Obowiązkowo powinni w niej uczestniczyć menedżerowie średniego i wyższego szczebla oraz zarządy firm, gdyż od ich entuzjazmu i przyzwolenia zależy sukces wdrażania Kaizen. Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili: •przeprowadzić warsztaty KAIZEN w swoim miejscu pracy •wprowadzić pierwsze udoskonalenia i rozpocząć proces poprawy wybranych procesów/obszarów w organizacji •wpływać na poprawę własnego miejsca pracy •wdrażać udogodnienia i ergonomię w miejscu pracy •wykazać się innowacyjnością i twórczym myśleniem w pracy •usuwać niepotrzebne i utrudniające pracę procedury i zastępować je właściwym •wykonywać swoje obowiązki z mniejszym niż dotychczas wysiłkiem i większą skutecznością Program szkolenia 1. Wprowadzenie do Lean Manufacturing / Toyota Production System 2. Identyfikacja i rodzaje strat 3. Wdrażanie - etapy, pułapki 4. KAIZEN w obszarze: • Jakości (Andon, Jidoka, Miseruka). • Produkcji (produktywność/wydajność, OPF, 5S). • Utrzymania ruchu maszyn i narzędzi 5. Cykl PDCA, a KAIZEN • Określenie celu/problemu. • Analiza stanu obecnego / przyczyny problemu • Ustalenie działania usprawniające. • Ustalenie planu wdrożenia. • Wdrożenie. • Ocena wyników wdrożenia 6. Rola bezpośredniego przełożonego podczas KAIZEN 7. Podsumowanie szkolenia Metodyka Szkolenie odbywa się w postaci wykładu interaktywnego przy wykorzystaniu prezentacji multimedialnej. Ćwiczenia tzw. studium przypadku zaproponowane przez uczestników przy wykorzystaniu narzędzi: dyskusja moderowana, burza mózgów, Genchi Genbutsu (sięganie do źródeł), analiza dogłębna problemu (tzw. ?5 razy Dlaczego??), proces koła PDCA (Plan, Do, Check, Act ? Planuj, Przetestuj, Oceń, Wdróż) z elementami analizy problemów poprzez szukanie konsensusu i pracę zespołową. Poznanie metod osiągania sukcesów w pracy przy rozwiązywania problemów na przykładzie Toyota Way (Drogi Toyoty). Użycie uniwersalnego formularza Kaizen zaproponowanego przez trenera. Przedstawienie wykresu Ganta i wzoru Kaizen Planu. Czas trwania szkolenia Szkolenie trwa 2 dni, 16 godzin dydaktycznych Trener prowadzący szkolenie Trener biznesu o szerokim doświadczeniu w wielu branżach przemysłu. Pracował jako: inżynier procesu, kierownik projektów (przedsięwzięć), kierownik działu jakości, dyrektor działu produkcji i logistyki. Firmy, z którymi współpracował wykorzystywały na co dzień procesy: obróbki metali (cięcie, gięcie, zgrzewanie, spawanie, nitowanie), przetwórstwa tworzyw sztucznych, obróbki przewodów, montażu elementów elektroniki. Doświadczony w zarządzaniu małymi, jak i dużymi (około 300 osób) grupami pracowników. Jego największe sukcesy: • Zredukowanie zapasów magazynowych o 250% • Skrócenie Lead Time na produkowane wyroby o około 50% • Reorganizacja obszaru produkcji zmniejszając WIP o 50% • 10-cio krotna redukcja napraw produkcji w toku • Uzyskanie 0 PPM u Klienta w branży automotive i utrzymanie tego poziomu przez wiele miesięcy Koszt uczestnictwa 782,- PLN* dotyczy udziału w szkoleniu jednej osoby i zawiera: udział w wykładach, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia, napoje oraz posiłki podawane podczas spotkania. *Do ceny należy doliczyć 22% podatek VAT. Opis miejsca szkolenia Hotel Marriott Warszawa, Centrum LIM, Aleje Jerozolimskie 65/79 Szkolenia dedykowane Powyższe szkolenie może zostać przygotowane specjalnie dla Ciebie i Twojej Firmy. Jeśli uznasz, że tematyka szkolenia dotyczy większej grupy osób z Twojego otoczenia, zapraszamy do kontaktu.