Michał
Bloch
MCC ICF, Mentor
Freelancerów
/www.wolnylancer.pl
Mentor...
Temat: Szkolenie było i ... i w zasadzie to tyle!
Czy zdarzyło się, że po szkoleniu „zafundowanym” Twoim pracownikom nie odnotowałeś żadnych zmian, zarówno w kontekście zachowań, jak i efektów na poziomie wyników?Możliwe, że faktycznie zafundowałeś swoim pracownikom miły czas podczas dwóch dni szkolenia!
Tak się niestety zdarza dość często. Nie jest to jednak powód, aby rezygnować ze szkoleń.
Osobiście nie mam wątpliwości, że procesy rozwojowe, takie jak szkolenia czy coaching, działają.
W większości przypadków problem tkwi w niedostosowaniu szkolenia do potrzeb szkoleniowych, inaczej mówiąc fundowanie szkolenia, którego pracownicy zwyczajnie nie potrzebują.
To próba likwidowania luk kompetencyjnych, których zwyczajnie nie ma.
Zapraszam Was do dzielenia się przemyśleniami i spostrzeżeniami na temat sposobów uniknięcia ww. sytuacji.