Michał
Bloch
MCC ICF, Mentor
Freelancerów
/www.wolnylancer.pl
Mentor...
Temat: Podstawowe umiejętności menedżerskie - warto szkolić?
Wyobrażam sobie taką sytuację - pracuję w zespole call center. Nigdy wcześniej nie pracowałem na stanowisku kierowniczym. Podczas zmian organizacyjnych zostaje mi zaproponowane stanowisko supervisora pracowników call center. Dostaję zespół do zarządzania i ... zaczynają się schody.Ludzie, którzy byli wcześniej moimi współpracownikami na tym samym poziomie nagle zaczynają być moimi podwładnymi. Nie do końca rozumiem swoją rolę i nie wiem jak zbudować swoją pozycję "od nowa"...
Taka sama sytuacja może mieć miejsce w punktach sprzedaży czy punktach gastronomicznych.
Mam poczucie, że często awans w takiej strukturze jak wyżej, nie jest poparty szkoleniami z podstawowych umiejętności menedżerskich, czyli:
* jak stać się przywódcą grupy,
* jak rekrutować nowych pracowników,
* jak zbudować efektywny zespół,
* jak motywować pracownika nie ograniczając się do motywacji finansowych,
* jak organizować swoją pracę i delegować zadania na pracowników,
* jak negocjować z pracownikami i klientami,
* jak efektywnie komunikować z zespołem.
* rola menedżera liniowego.
Zapraszam do dzielenia się spostrzeżeniami i doświadczeniami z Waszych awansów "z pracownika na szefa"...