konto usunięte
Temat: Działania promocyjne w firmach– raczej intuicja niż...
Za promocję w firmach small biznes w 85% przypadków odpowiadają wyłącznie właściciele.Podobnie zresztą jak za wszystkie inne istotne elementy funkcjonowania firmy (sprzedaż, finanse, obsług klienta etc) - wynika z badania zrealizowanego przez Synergian.pl- porównywarkę usług. Trudno się za tym dziwić, że działania promocyjne z reguły mają charakter przypadkowy i mało usystematyzowany.
Wprawdzie na pierwszy rzut oka wcale nie jest tak źle, gdyż jedynie 18% właścicieli takich firm zadeklarowało, że nie posiada strategii promocyjnej, ale po dopytaniu okazuje się, ze tylko w 10% przypadków taka strategia istnieje w postaci spisanego dokumentu.
W przeważającej liczbie firm (71%) przedsiębiorcy deklarują, że strategię posiadają … ale w głowie.
„ Dokładniejsze analizy pokazują, że z reguły za strategię przedsiębiorcy uważają dość ogólne kierunki i pomysły dotyczące tego jak firma ma być promowana. W większości przypadków jednak, decyzje podejmowane są ad hoc w zależności od tego jakie możliwości się pojawią” twierdzi Krzysztof Boruta Członek Zarządu Synergian.pl - „Bardzo rzadkie są sytuacje, kiedy przedsiębiorca ma sprecyzowaną wizję tego w jaki sposób, długofalowo tworzyć wizerunek swojej firmy. Najlepiej świadczy o tym fakt, że średni deklarowany czas jaki obejmuje strategia wynosi niewiele ponad rok”.
Badanie zrealizowane na próbie 450 przedsiębiorstw zatrudniających do 49 pracowników. Firmy takie stanowią 99% firm działających na polskim rynku.
więcej na http://synergian.pl/aktualnosci/czytaj/41/Dzialania-pr...Justyna Tomczykowska edytował(a) ten post dnia 01.02.12 o godzinie 12:14