Nina Oleksak

Nina Oleksak Zarządzanie Zasobami
Ludzkimi

Temat: Wielokrotne odpowiedzi (rekodowanie zmiennych)

Post jest jak najbardziej aktualny - potrzebuje pilnie pomocy przy kodowaniu pytań wielokrotnego wyboru z tymże promotor mojej pracy oczekuje jeszcze, że odpowiedzi pogrupuje w trzech kategoriach: 1=najistotniejszy czynnik, 2= mniej istotny, 3=najmniej istotny.
Czy ktoś potrafi mi powiedzieć jak mam zakodować pytania w spss19?

Proszę o pomoc, pilnie
Nina
Wojciech R.

Wojciech R. Doktor nauk
ekonomicznych/analit
yk/statystyk/dydakty
k

Temat: Wielokrotne odpowiedzi (rekodowanie zmiennych)

Rozumiem, że respondent mógł podać co najwyżej trzy odpowiedzi, dodatkowo szeregując je na podstawie ważności. W takim przypadku proponuję stworzyć trzy zmienne, np.:
p1 - najistotniejszy czynnik
p2 - mniej istotny
p3 - najmniej istotny
i w każdą z nich wpisywać odpowiedni kod odpowiedzi. Ładna tabelka z tego wyjdzie :)
Nina Oleksak

Nina Oleksak Zarządzanie Zasobami
Ludzkimi

Temat: Wielokrotne odpowiedzi (rekodowanie zmiennych)

:-)
ufff dziękuję za odpowiedź - to są moje początki z spss i trochę zaczęłam wpadać w panikę.
Jeżeli mogę to chciałabym dodać jeszcze kilka informacji: ankieta składa się z 36 pytań z czego: 5 to metryczka i w "nazwie" określiłam je m1,m2...m5
następne pytanie w tejże zakładce określiłam p1,p2,p3... i od p18 zaczyna się mój problem

respondent ma do wyboru wiele odpowiedzi np w pytaniu p18 ma ich 13 i z tych odpowiedzi powinien zaznaczyć w skali od 1 do 3 przy czym 1=najistotniejszy czynnik, 2= mniej istotny, 3=najmniej istotny.

Czy podana propozycja sprawdzi się w moim przypadku?
Wojciech R.

Wojciech R. Doktor nauk
ekonomicznych/analit
yk/statystyk/dydakty
k

Temat: Wielokrotne odpowiedzi (rekodowanie zmiennych)

Wydaje mi się, że tak. Dla pytania osiemnastego tworzymy trzy zmienne, np. p18_1 p18_2 i p18_3, które etykietujemy jak już wcześniej wspomniałem. Do każdej z nich wpisujemy kod od 1 do 13, w zależności od odpowiedzi respondenta. Powinno zadziałać :-)
Nina Oleksak

Nina Oleksak Zarządzanie Zasobami
Ludzkimi

Temat: Wielokrotne odpowiedzi (rekodowanie zmiennych)

OK
Dziękuję za pomoc - ruszyłam dalej z kodowaniem :-)
pozdrawiam
:)
Nina Oleksak

Nina Oleksak Zarządzanie Zasobami
Ludzkimi

Temat: Wielokrotne odpowiedzi (rekodowanie zmiennych)

Wojciech Roszka:
Rozumiem, że respondent mógł podać co najwyżej trzy odpowiedzi, dodatkowo szeregując je na podstawie ważności. W takim przypadku proponuję stworzyć trzy zmienne, np.:
p1 - najistotniejszy czynnik
p2 - mniej istotny
p3 - najmniej istotny
i w każdą z nich wpisywać odpowiedni kod odpowiedzi. Ładna tabelka z tego wyjdzie :)


Witam ponownie.
Pytania zakodowane - jeszcze raz wielkie dzięki :-)

Ośmielę się jeszcze o podpowiedz jak zrobić "ładną tabelkę"? Na razie umiem tylko wykresy. A chciałabym spróbować zrobić tabelkę do ww pytań.

Proszę o podpowiedz.
Wojciech R.

Wojciech R. Doktor nauk
ekonomicznych/analit
yk/statystyk/dydakty
k

Temat: Wielokrotne odpowiedzi (rekodowanie zmiennych)

Obawiam się, że do tworzenia "ładnych tabelek" w SPSS potrzebny jest moduł Custom Tables. Mechanizm tworzenia tabel jest nieco podobny do tabel przestawnych w Excelu, więc nie powinno być z nim problemu :) Zresztą wystarczy poszukać w sieci całkiem przystępnych "samouczków" :)
Olga P.

Olga P. Student, Uniwersytet
Łódzki

Temat: Wielokrotne odpowiedzi (rekodowanie zmiennych)

Witam
pisze raport do przeprowadzonych wcześniej badań "maturzyści 2011" posługuje się spss. chodzi mi dokładnie o jedną korelacje wykształcenie rodziców a chęć pójścia dalej do szkoły poziom istotności wynosi 0,0001 natomiast V - Cramera = 0,165 jak mam to zinterpretować?
Marcin Szymkowiak

Marcin Szymkowiak Specjalista w
Ośrodku Statystyki
Małych Obszarów,
Urząd S...

Temat: Wielokrotne odpowiedzi (rekodowanie zmiennych)

Rozumiem, że chodzi Pani o p-value, którą program zwrócił na poziomie 0,0001. Oznacza to, że należy odrzucić hipotezę zerową, która mówi że chęć pójścia przez ucznia dalej do szkoły nie zależy od wykształcenia jego rodziców. Zależność między wykształceniem rodziców a chęcią ucznia do kontynuowania nauki jest jednak słaba na co wskazuje niska wartość współczynnika V-Kramera. Pozdrawiam, MSZ PS. Dobrze jak rodzice nas mobilizują do uczenia się ale to ostatecznie sam uczeń powinien w pewnym wieku nabyć świadomość, że nauka może mu się w życiu przydać:)Marcin Szymkowiak edytował(a) ten post dnia 09.05.11 o godzinie 07:37
Marta Walczak

Marta Walczak Samodzielny
specjalista ds.
personalnych

Temat: Wielokrotne odpowiedzi (rekodowanie zmiennych)

Witam! Mam problem w spss z przekodowaniem danych.
Otóż chciałabym przekodować np. zmienna płeć z formatu tekstowego na liczbowy:
- np. kobieta ->1
mężczyzna->2

czy jest jakaś formuła, która mogłaby w miarę szybko przekodować tekst na liczbę?

Bardzo proszę o odpowiedź.
Marta Drela

Marta Drela Student, UMCS

Temat: Wielokrotne odpowiedzi (rekodowanie zmiennych)

Witam, mam problem, mam ankietę w której mam pytania z możliwością wyboru więcej niż jednej odpowiedzi (jest ich 10 plus ostatnia to "inne, jakie?").problem polega na tym, że nie wiem w jaki sposób wpisać to do SPSSa aby móc później wprowadzać dane z ankiet, proszę o pomoc!



Wyślij zaproszenie do