Maciej B. Doktorant
Temat: Braki odpowiedzi w badaniach marketingowych
Witam,chciałbym zapytać Was, jako praktyków, jakie są frakcje braków odpowiedzi w Waszych badaniach ankietowych? W statystyce publiczenj (czyt. GUS) takie braki wynoszą często 30-40%, a jak to wygląda w przypadku firm prywatnych?
Czy jest to w ogóle problem? Czy większym problemem jest realizacja próby? Domyślam się, że braki w badaniach internetowych są większe.
Jeżeli moglibyście napisać jak to u Was wygląda (w zależności od typu badań i jaka jest frakcja braków odpowiedzi) oraz z jakich metod korzystacie w celu niwelowania tych problemów(raking, poststratyfikacja, kalibracja, imputacja itp.) będę niezmiernie wdzięczny. :)
Zbieram informacje do mojej pracy licencjackiej o ważeniu danych (w szczególności estymatorach kalibracyjnych) w badaniach marketingowych z brakami odpowiedzi.
pozdr
MB