Rafał
A.
szef wszystkich
szefów
Temat: 31 proc. Polaków korzysta z serwisów społecznościowych
Niemal co trzeci Polak aktywnie korzysta z internetowych serwisów społecznościowych. Takie są wyniki badań D-Link Technology Trend, przeprowadzonych na zlecenie firmy D-Link przez MillwardBrown SMG/KRC - podał serwis internetowy miesięcznika Press.Świadomość istnienia serwisów społecznościowych ma ponad połowa Polaków (53 proc.), a aktywnie korzysta z nich 31 proc. społeczeństwa. Użytkownicy portali społecznościowych prowadzą życie w sieci głównie dla utrzymania dotychczasowych znajomości (57 proc.) oraz z ciekawości (52 proc.).
Z informacji Press wynika, że co czwarty respondent przyznaje, że tego typu serwisy pomagają mu zabić wolny czas, tyle samo użytkowników szuka tam nowych znajomości, a 18 proc. korzysta z takich serwisów, by dyskutować na interesujące tematy. Polscy internauci uznają też, że najciekawsze informacje dostępne w sieci pochodzą bezpośrednio od innych internautów - twierdzi tak 46 proc. badanych, a jedynie co piąty (19 proc.) jako najciekawsze wskazuje teksty profesjonalnych dziennikarzy. Zaledwie 4 proc. internautów wysoko ocenia treści zamieszczane przez firmy komercyjne. Liderem popularności wśród serwisów społecznościowych jest Nasza-Klasa.pl. Serwis ten znają niemal wszyscy internauci (90 proc.). 73 proc. użytkowników Internetu w Polsce aktywnie z niego korzysta. Kolejne miejsca zajmują Fotka.pl (48 proc. słyszało o tym serwisie, 20 proc. korzysta), Sympatia.pl (odpowiednio: 28 proc. i 7 proc.) i Grono.net (26 proc. i 11 proc.).
Badanie D-Link Technology Trend na temat społeczności internetowych przeprowadzono w dniach 15-20 maja 2008 roku na reprezentatywnej grupie 1008 osób w wieku 15-75 lat.
zrodlo: http://wyborcza.pl/1,82244,5416758,31_proc__Polakow_ko...Rafał A. edytował(a) ten post dnia 04.07.08 o godzinie 11:28