Jacek Dressler

Jacek Dressler Starszy Inspektor,
Transportowy Dozór
Techniczny

Temat: Pytanie do spawalników z branży kolejowej

Witam,

Mam pytanie do spawalników z branży kolejowej produkujących dla DB. Przeglądając ostatnio wytyczną DB 951.0010 (z lipca br.) w przedmowie i w treści znalazłem zapis, że spoiny doczołowe w klasie jakości spoiny CP A są niedopuszczalne w spawaniu pojazdów dla DB. Wg EN 15085-3 klasa jakości spoiny CP A odpowiada SGK 2.1 wg DIN 6700 (w przypadku wysokiego poziomu bezpieczeństwa), a nie SGK 1. Czy ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego DB "nie chce" najlepszych spoin, tylko dopuszcza CP B?

Pozdrawiam
J-KD
Aureliusz K.

Aureliusz K. Spawalnik IWE/EWE

Temat: Pytanie do spawalników z branży kolejowej

Nie mamy przyjemności produkować dla DB i nie mam również wytycznej o której mowa, wydaje mi się jednak że problem nie dotyczy spoin klasy CP A, a oznaczenia SGK 1! Otóż w normie DIN 6700 SGK 1 jest przewidziane dla wysokiego "wymogu bezpieczeństwa" i wysokiego(+) nazwijmy to, "stanu naprężeń". Spoiny SGK 1 są to spoiny o wymaganiach specjalnych, które należy (a raczej należało) stosować tylko w wyjątkowych przypadkach. Sądzę że ten "stan naprężeń" wysoki z plusem (+) (używany w DIN 6700), z którego wycofano się w normie EN 15085 spowodował iż masz wątpliwości.

Następna dyskusja:

Pytanie




Wyślij zaproszenie do