konto usunięte

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

Często (a nawet bardzo często) zdarzają się sytuacje, kiedy social media wprowadzane są „tak sobie” – bo wszsycy mają, bo konkurencja ma, bo może się poszczęści. Innymi słowy: pojawiają się bez przekonania o słuszności tej decyzji. To jedna z gorszych rzeczy, które mogą zdarzyć się w podejściu do SM.

http://gadzinowski.pl/skuteczny-social-media-marketing/
Łukasz Skorupski

Łukasz Skorupski Kierownik sekcji
kreacja & internet -
Szkoła Wyższa
Psych...

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

Jacek Gadzinowski:
Często (a nawet bardzo często) zdarzają się sytuacje, kiedy social media wprowadzane są „tak sobie” – bo wszsycy mają, bo konkurencja ma, bo może się poszczęści. Innymi słowy: pojawiają się bez przekonania o słuszności tej decyzji. To jedna z gorszych rzeczy, które mogą zdarzyć się w podejściu do SM.

http://gadzinowski.pl/skuteczny-social-media-marketing/


Oj tak! Ostatnio spotkałem się z opinią ze strony pewnej agencji, że facebook jak najbardziej ale trzeba "moderować" nieżyczliwe wpisy :). I z tego co widzę jest to dość powszechne podejście. Podobnie jak "kolekcjonowanie" fanów - czyli bitwa na ilość bez refleksji po co tych fanów zbieramy. Interakcja ze społecznością jest priorytetem w bardzo nielicznych przypadkach...

konto usunięte

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

Interakcja ze społecznością jest priorytetem w bardzo nielicznych przypadkach...

jest priorytetem w wielu przypadkach, tylko trzeba to robić z głową. Social media to dodatkowy kanał komunikacji z klientem i miejsce do przemycania reklamy, tylko na trochę innych zasadach niż do tej pory. Reklama telewizyjna, radiowa, bannery itp. były tylko jednostronnym przekazem. Social media nie tylko dał możliwość kontaktu bezpośredniego z klientem, ale narzucił potrzebę słuchania go oraz akceptacji sygnałów negatywnych.

konto usunięte

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

chciałbym zobaczyć tą "moderację" w trybie 24h i przy żywej społeczności.

Nie wiem, może jestem z innej epoki ;)
FB mozna animować, podpowiadać konteksty i budować relacje.

co do fanów, liczba nie ma znaczenia, raczej to jak sa aktywni, jaka maja relacje z marka. znowu sie powtorze - relacje.

chyba ze chce sie przelozyc ATL na FB czy social media, wtedy liczba sie...liczby i zasiegi. Ale to nie jest ta droga.
Oj tak! Ostatnio spotkałem się z opinią ze strony pewnej agencji, że facebook jak najbardziej ale trzeba "moderować" nieżyczliwe wpisy :). I z tego co widzę jest to dość powszechne podejście. Podobnie jak "kolekcjonowanie" fanów - czyli bitwa na ilość bez refleksji po co tych fanów zbieramy. Interakcja ze społecznością jest priorytetem w bardzo nielicznych przypadkach...
Justyna Kwiecień

Justyna Kwiecień Social Media robię!

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

Wiele znanych marek poszło na tak zwaną łatwiznę - pisze tylko odnośnie Fan Page'ów. Wychodzą z założenia, że skoro tyle osób "lajkneło" - reszta zrobi się sama. A tak nie jest. Na przykład wrzucane treści - nudne, typowe i mało angażujące. A na tak znikomą ilość wpisów jakie mają - mogliby chociaż wysilić się o docenienie tego usera, który uwielbia być docenianym (tak jak i ja :P ). I racja - ilość 14.tys. fanów nie ma tutaj znaczenia. A szlag mnie trafia kiedy znana marka/firma nie potrafi tego wykorzystać ;/ A moderacja w tych przypadkach nie jest potrzebna, bo nikomu negatywnej opinii nie chce się nawet zamieścić :) Bo strona nudna jak flaki z olejem :)
Łukasz Skorupski

Łukasz Skorupski Kierownik sekcji
kreacja & internet -
Szkoła Wyższa
Psych...

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

Najgorzej jak "moderacja" znaczy cenzura

konto usunięte

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

lajkniecie to dopiero poczatek...pozniej ciezka orka na ugorze.
no tzreba zapewnic ciekawy kontent i komunikacje...inaczej jest pasywnosc.

moderacja = cenzura, jesli tak zaczyna sie dziac, takie profile szybko staja sie mniej aktywne.
maja swoje liczby, ale czy tylko o to chodzi (moze teraz)?
/pytanie retoryczne.
Dominika D.

Dominika D. Managing Partner,
Digital Recruiter

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

Myśląc o marce w kontekście SM powinniśmy przede wszystkim stawiać na zaangażowanie. Mnóstwo na FB fanpage'y mających dużo fanów, a zerową interakcję z ich strony. Liczba fanów wykładnią sukcesu na FB - nie ;-)
Skuteczne działanie to chyba takie, które stawia na kompromis między liczbą fanów a ich jakością (w sensie interakcji i zaangażowania).
A przede wszystkim u podstaw tego wszystkiego powinno być jasne określenie celow, jak w przypadku każdego medium - musimy wiedzieć, co chcemy osiągnąć.
Tak myślę.
Artur Roguski

Artur Roguski Pomagam firmom i
osobom prywatnym
analizować, planować
i ...

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

a tak na serio to w naszym kraju (moim zdaniem) w ogóle nie pamięta się o jednej rzeczy:

sm to miejsce gdzie celem jest kreowanie "ambasadorów marki", trendsetterów, którzy będą wierzyć iż nasz produkt czy usługa jest warta swoich pieniędzy.
I będą tą wiarę szerzyć za nas, będąc przy tym o wiele wiarygodniejsi :-)
Dominika D.

Dominika D. Managing Partner,
Digital Recruiter

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

Artur poruszył ważny wątek - wielu Klientów postrzega kanały SM jako "narzędzia" do przeprowadzania działań...sprzedażowych. Od ręki. Z chęcią pominięcie etapu budowania społeczności, bo wydaje im się ona niepotrzebna. I to jest smutek.
Agata Wołczyk

Agata Wołczyk marketing, HR,
obsługa klienta

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

Artur Roguski:
a tak na serio to w naszym kraju (moim zdaniem) w ogóle nie pamięta się o jednej rzeczy:

sm to miejsce gdzie celem jest kreowanie "ambasadorów marki", trendsetterów, którzy będą wierzyć iż nasz produkt czy usługa jest warta swoich pieniędzy.
I będą tą wiarę szerzyć za nas, będąc przy tym o wiele wiarygodniejsi :-)


Najprawdziwsza prawda :)

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

Łukasz Skorupski:
Najgorzej jak "moderacja" znaczy cenzura

Albo infantylność w stylu: "A oto nasz nowy produkt. Jest taki fajny, że na sam jego widok robimy w spodnie. Teraz zróbcie i Wy!"
Dominika D.

Dominika D. Managing Partner,
Digital Recruiter

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

Moderacja to chyba odrębny ciekawy temat - uważacie, że wypowiedzi na fanpage'ach powinno się moderować? (oczywiście nie mam na myśli cenzury brzydkich słów, które i tak możemy dodać do czarnej listy).
Idąc dalej - co sądzicie o regulaminowaniu fanpage'a? Ja mam wciąż mieszane odczucia, choć od momentu, gdy natknęłam się na fanpage'u Coli na zakładkę House Rules zastanawiam się coraz bardziej nad sensownością regulaminu. Oczywiście sensownego ;-)
Artur Roguski

Artur Roguski Pomagam firmom i
osobom prywatnym
analizować, planować
i ...

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

Z fanpage'u powinno się usuwać tylko wypowiedzi obraźliwe, rasistowskie, wulgarne, seksistowskie itp.

na reszte trzeba solidnie i od serca odpowiadać.

Następny <smuteczek> w postrzeganiu SM przez klientów, po zapominaniu o kreaowaniu ambasadrów marki to nieużywanie tego kanału jako bardzo taniego narzędzia do badania opinii na temat swojego produktu/usługi.

c2b a nie b2c !!!!!
Dominika D.

Dominika D. Managing Partner,
Digital Recruiter

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

A offtopy?
Jeśli zakładamy, że fanpage to społeczność skupiona wokół jakiegoś tematu/idei (w której tle np. pojawia się marka) pojawianie się osób permanentnie nie trafiających w temat jest upierdliwe.
Regulamin może takich upierdliwców "kiełznać" - jeśli będą mieli określone zasady, np. niewrzucanie offtopów rażąco rozbieżnych z motywem przewodnim, byż może trochę się uspokoją. To jak na forach, myślę.

Artur, większość marketerów nie chce poznać opinii o swoim produkcie/usłudze, bo mogłaby być nieco inna niż ta, którą mają w swoich głowach.

Do działań w SM trzeba chyba dojrzeć.
Artur Roguski

Artur Roguski Pomagam firmom i
osobom prywatnym
analizować, planować
i ...

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

Teoretycznie offtopy szybko spadaja w dół jeśli społecznośc jest mocno zaangażowana. Po prostu nie komentują ;)

Czasami (inwencja twórcza prowadzącego foro/fp/grupe) daje się offtop wpleść temat, który nas interesuje.

Do działań SM, nie trzeba dojrzewać. Trzeba mieć "jaja" żeby szefowi wytłumaczyć, iż złe opinie w gruncie rzeczy są tyle samo warte, albo i więcej co te dobre.
Więc jeszcze troche lat socialka w Polsce bedzie "straszyła po piwnicach"

konto usunięte

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

Pięknie to brzmi, gdy mówi się, że social media to doskonałe narzędzie do kreowania ambasadorów marki, którzy będą aktywnie działać na jej rzecz. Aktywność poszczególnych konsumentów w Internecie oraz wchodzenie w interakcję z marką w społecznościowych kanałach wymiany informacji, często nie wychodzi poza środowisko wirtualne. Tymczasem to jest kluczowy dylemat wszelkich działań marketingowych w Internecie: co zrobić, żeby te wszystkie fajne rzeczy, które dzieją się w sieci, dały jeszcze fajniejsze efekty poza nią (czyt. prędzej, czy prędzej zwiększyły sprzedaż)?

Social media są często traktowane w doniosły sposób, upatrując w nich fenomen socjologiczny. Z marketingowego punktu widzenia zaś social media to zwyczajne kanały wymiany informacji między marką, a konsumentem, które są tyle warto, co realny zysk z inwestycji ponoszonych na ich wykorzystywanie.

Myślę, że szczególnie w Polsce, powinno odejść się od mitologizowania roli mediów społecznościowych w marketingu i przede wszystkim powiedzieć klientom, po jaką cholerę ich marki powinny tam funkcjonować. W tym celu najlepiej trzymać się zasady, że liczby nie kłamią. ;-)
Artur Roguski

Artur Roguski Pomagam firmom i
osobom prywatnym
analizować, planować
i ...

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

Grzegorz Skuza:
Aktywność poszczególnych
konsumentów w Internecie oraz wchodzenie w interakcję z marką w społecznościowych kanałach wymiany informacji, często nie wychodzi poza środowisko wirtualne.

Po 3 kroć się nie zgodzę!!

Znajomy polecił mi kawiarnie na fejsie... przechodząc obok wszedłem do niej na kawe.
Znajoma poleciła mi na fejsie poprzez zaproszenie imprezę w klubie, kórego nie znałem. Oczywiście poszedłem.

Jedyny problem to mierzalność takich zachowań. Ale jeśli czegoś nie możemy rzetelnie zmierzyć to nie oznacza, że dane zjawisko/interakcja nie działa!

konto usunięte

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

Artur, zauważ jednak, że postrzegasz social media inaczej niż zwykły konsument. Realizujesz projekty marketingowe za ich pośrednictwem więc normalne jest, że Twoje zachowania w sieci wyglądają inaczej niż ludzi, którzy zajmują się się w życiu zupełnie czymś innym.

Marketingowy problem social media to mówienie "patrz, mamy dla Ciebie ambasadora marki, cieszmy się razem", podczas gdy w ostatecznym rozrachunku ta 1, 10, czy nawet 100 osób, nie dają na tyle mierzalnych efektów, by je jakkolwiek zauważyć w ostatecznym rozrachunku firmy.

Marketing w social media to nie fanpage na Facebook'u i 1000 fanów na krzyż, z których 5 szaleje na punkcie marki. Żeby docenić działania marketingowe w social media, ich efekty muszą być porównywalne, bądź lepsze od dostępnych alternatyw. Faktem jest, że nie wszystko da się zmierzyć, lecz w biznesie ów argument raczej do najsilniejszych nie należy...
Artur Roguski

Artur Roguski Pomagam firmom i
osobom prywatnym
analizować, planować
i ...

Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich

We względnej "niemierzalności" działań sm ukryte jest piękno i nadzieja, że człowiek to coś więcej niż cyferki w excel'u.

Poza tym to nowy sposób na rozprzestrzenianie marki/usługi wykorzystujący cechy charakteru i osobowości klientów (ambasadorzy to ekstrawertycy, lubią poznawać nowe rzeczy, a ich słuchacze to osoby zazwyczaj bardzo ceniące sobie zdanie innych osób).

SM są ciekawsze niż baner z 17promilową klikalnością ;)



Wyślij zaproszenie do