Temat: Social media marketing – zabawa nie dla wszystkich
Pięknie to brzmi, gdy mówi się, że social media to doskonałe narzędzie do kreowania ambasadorów marki, którzy będą aktywnie działać na jej rzecz. Aktywność poszczególnych konsumentów w Internecie oraz wchodzenie w interakcję z marką w społecznościowych kanałach wymiany informacji, często nie wychodzi poza środowisko wirtualne. Tymczasem to jest kluczowy dylemat wszelkich działań marketingowych w Internecie: co zrobić, żeby te wszystkie fajne rzeczy, które dzieją się w sieci, dały jeszcze fajniejsze efekty poza nią (czyt. prędzej, czy prędzej zwiększyły sprzedaż)?
Social media są często traktowane w doniosły sposób, upatrując w nich fenomen socjologiczny. Z marketingowego punktu widzenia zaś social media to zwyczajne kanały wymiany informacji między marką, a konsumentem, które są tyle warto, co realny zysk z inwestycji ponoszonych na ich wykorzystywanie.
Myślę, że szczególnie w Polsce, powinno odejść się od mitologizowania roli mediów społecznościowych w marketingu i przede wszystkim powiedzieć klientom, po jaką cholerę ich marki powinny tam funkcjonować. W tym celu najlepiej trzymać się zasady, że liczby nie kłamią. ;-)