Temat: Podstawowe zasady kierowania ludźmi

1. Zaufanie
Zaufanie zdobywa ten menedżer, który kieruje ludźmi z sercem i rozumem, który potrafi przejąć odpowiedzialność, daje przykład, potrafi rozpoznać i ocenić osiągnięcia, jest sprawiedliwy, wymaga zarówno od siebie jak i pracowników. Nic nie niszczy bardziej zaufania jak przekonanie pracowników, że kieruje się nimi w niewłaściwy sposób. Prężnie rozwijająca się firma potrzebuje pełnego zaangażowania każdego pracownika. Musi być gotowy do przejęcia odpowiedzialności, zdobyć się na wydajniejszą pracę, mieć własne pomysły, uczciwie postępować z kolegami i przełożonymi oraz działać samodzielnie.

Obrazek

2. Sensowne zadania
Niezwykle ważnym czynnikiem jest nadanie sensu każdemu zadaniu. Stąd powstaje motywacja, motor napędzający działanie. Pracownicy muszą brać udział w planowaniu i decydowaniu. Jeżeli któryś z nich jest zdegradowany jedynie do wykonywania poleceń nie wykaże ani zaangażowania ani motywacji.

3. Przydzielanie podwładnym właściwych zadań
Aby przydzielać właściwe zadania odpowiednim osobom, szef musi wykazać się dużą znajomością swoich pracowników, intuicją, umiejętnościami fachowymi i przenikliwością. Jedynie wtedy, gdy pracownik otrzyma optymalne dla niego stanowisko, będzie mógł rozwinąć własne zdolności, zaangażuje się i czerpiąc przyjemność z wykonywanej pracy, zbierze pochwały i uznanie. Przedsiębiorstwo natomiast zyskuje pracownika, który pracuje z zaangażowaniem – korzyści dla obu stron!


Więcej pod adresem: http://smakpracy.pl/post/98/podstawowe_zasady_kierowan...