Temat: Uznanie/Nagrody
Udana Współpraca
Nagroda Toyoty “Achievement Award Suppy” dla Schaeffler
Toyota przyznała nagrodę za osiągnięcia “Achievement Award” w kategorii “Dostawa” firmie Schaeffler. Tym wyróżnieniem japoński producent samochodów uhonorował Grupę Schaeffler za jakość produktów i usług. Schaeffler jest jednym z zaledwie czterech dostawców, którzy otrzymali nagrodę “Achievement Award” w uznaniu za wyniki na corocznym spotkaniu „Annual Business Meeting 2009” w Brukseli.
“To istotnie wielki sukces otrzymać takie uznanie od firmy, która jest znana jako szczególnie dobry klient”, mówi Dr. Peter Pleus, Dyrektor działu „Engine Systems”.
Część hydrauliczna (z ang. hydraulic suport element), zaprojektowana przez Schaeffler dla mechanizmu rozrządu zaworowego, została zaprezentowana podczas ceremonii wręczenia nagród. Ten komponent ma zastosowanie w nowym silniku ZR marki Toyota. Zapewnia on automatyczną regulację luzu zaworowego. Ten czterocylindrowy, benzynowy silnik ma pojemność skokową 1,6 oraz 1,8 litra i został zainstalowany w modelach takich jak Auris i Avensis.
Silniki ZR spalają do sześciu procent mniej paliwa w porównaniu z wcześniejszą generacją silników ZZ. Taki wynik osiągnięto za pomocą kontroli zmiennego rozrządu zaworowego oraz zoptymalizowanego tarcia w silniku.
Szczególną cechą techniczną części hydraulicznej firmy Schaeffler jest ceramiczna kulka w zaworze zwrotnym, co jest jeszcze większym wyzwaniem dla procesu produkcji. O przyznaniu nagrody nie zadecydowała jednak jedynie innowacyjna zdolność globalnego dostawcy. Jakość i dostawa również odegrały ważną rolę.
Tradycyjnie firmę Schaeffler postrzega się jako wiarygodnego partnera na rynku motoryzacyjnym, który związał się z wieloma rozwijającymi się projektami producentów samochodów. Podobnie wygląda sprawa Toyoty. Przykładem może być wspólny projekt nowej części hydraulicznej, która rozpoczęła się w na początku 2006 roku, a zaowocowała rozpoczęciem produkcji masowej jesienią 2008.
“Dialog, jaki prowadzimy z naszymi klientami daje nam możliwość pełnej koncentracji na innowacyjności względem szczególnych wymagań klienta”, wyjaśnia Dr. Peter Pleus. „Na przykład, udało nam się z powodzeniem zintegrować ceramiczną część w procesie produkcji, co zostało zasugerowane przez Toyotę.”
Przyznając nagrodę “Achievement Award” firmie Schaeffler, Toyota potwierdziła swoje zadowolenie z procesu produkcyjnego. „Wspaniałe rezultaty, które uzyskano podczas audytów i oceny projektu wynikają ze ścisłej współpracy pomiędzy zarządzającymi projektem a Działem Sprzedaży, Rozwoju, Produkcji oraz Jakości”, podkreśla Dr. Peter Pleus.
Dla Toyoty i wielu innych firm, jakość rozpoczyna się już na etapie selekcji odpowiednich dostawców. Przecież samochód jest tak dobry, jak dobra jest suma jego indywidualnych części. Każda z nich w bardzo dużym stopniu przyczynia się do ogólnej jakości produktu, a tym samym do satysfakcji klienta.
2009-05-05 | 000-001-804 PL-PL
SCHAEFFLER KG, HERZOGENAURACH