Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie

witam,
jestem nowy na forum i w tym temacie.
chcialbym zakupic auto terenowe ale nie moge zdecydoac sie jakie, po przeczytaniu wielu informacji mam ciagly metlik co jest i co moglo by byc dobre, a dlaczego to a nie tamto.
auto przeznaczone do jazdy w terenie i na dluzsze podr.
mam w glowie kilka propozycji.
auto z lat 1996-2000.
silnik okolo 3l, z wiekszym naciskiem na diesel
wersja dluga - musi byc pojemny (tak zeby bylo mozna przenocowac w nim), ale zeby przez swoja dlugosc nie tracil wlasciwosci terenowych, czyt. sprawnosci w terenie
skrzynia manualna

1.mits. pajero, podaje jako pierwse bo chyba jest moj nr1
odjakiegos czasu
2. nissan patrol rok 97-99,na wstepie jeden minus, dwa razy drozszy niz nr1. (to byl kiedys moj nr1 jakies 5 lat temu. miedzy innymi wyjechalem za granice zeby uzbierac kaske na niego, byl nieziemsko drogi. wersja gr z lat 90-94. nissana nie kupilem i do kraju nie wrocilem :-))
3.toyota LC 93-99, ale ten sam problem co nr2, nieziemsko drogi
4. wasze propozycje.

co sadzicie o tych propozycjach i czy faktycznie patrol i LC maja to cos, co nie ma pajero ze sa o tyle drozsze.

pozdr
i czekam na wasze uwagi, opiniearkadiusz urbanski edytował(a) ten post dnia 27.03.10 o godzinie 22:29
Grzegorz Klamer Jasiński

Grzegorz Klamer Jasiński Oracle Premier
Support Sales
Prepresentative
Oracle Polsk...

Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie

Ogólnie - tak dla długiego auta na wyprawy, tak dla diesla

Ad1 - czy mówisz o Pajero czy Pajero Sport, dwa różne auta ->sport to trochę ucywilzowane L300, Pajero, rocznik 2000 to już całkowicie inna technologia w stosunku do Patrola - generalna teza mówi, iż Pajero rdzewieje...
Ad3. Cenowo drożej i a koledzy odpowiedzą Ci dlaczego LC - przy czym tutaj wszelkiej maści modeli jest tyle, że osobiście nie ogarniam.
Wybrałbym właśnie Patrola GR Y61 jeszcze z silnikiem 2,8TD - dlaczego? bo miałem Y60 i wiem jakie są wady i zalety Y61. Wadą bezapelacyjną jest to, że należy dbać o nieprzegrzewanie głowicy (mimo, iż tu już jest to poprawione w stosunku do Y60, wadą jest na pewno napęd na sfalcie tylko na tylną oś, wadą jest na pewno spalanie (ponad 12 litrów). Poza tym GR Y61 wad nie posiada :) - Pojazd jest idiotoodporny.
Zapomnij o tym, że na wyprawie (chyba, że samotnej) będziesz spał w aucie - na wyprawę potrzebujesz od groma różnego szpeju, który z wielu względów powinien być w środku auta a nie na zewnątrz, ale długie auto na pewno jest bardziej pakowne.
Skoro rozważasz Mitsu z 2000 roku, to zastanów się nad Dyscoteką II TD5, ale wtedy powinieneś ogarniać trochę mocniej mechanikę - przy LC i Patrolu wystarczą Ci podstawowe informacje, kłębek kabla izolacja i dwa, trzy podstawowe podzespoły
Norbert Z.

Norbert Z. mądrala naczelna w
njz

Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie

Grzegorz "Klamer" Jasiński:

Zapomnij o tym, że na wyprawie (chyba, że samotnej) będziesz spał w aucie - na wyprawę potrzebujesz od groma różnego szpeju, który z wielu względów powinien być w środku auta a nie na zewnątrz, ale długie auto na pewno jest bardziej pakowne.
Skoro rozważasz

jezu kolczasty, dobrze, ze nie wiedzialem o tym...
dzieki brakowi "owej wiedzy" od lat spie na wyprawach w samochodzie i to najczesciej w dwie osoby + duzy pies.
Nie wiem co to bedzie w tym roku :) czyzbym musial (skoro juz o tym przeczytalem) przez dwa miechy codziennie rozstawiac namiot ?
Grzegorz Klamer Jasiński

Grzegorz Klamer Jasiński Oracle Premier
Support Sales
Prepresentative
Oracle Polsk...

Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie

Norbert, ale Ty jesteś minimalista ;)

Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie

co do pajero,
nie wersja sport, choc przez moment byla taka mysl.(moze byla by bardziej komfortowa na dlugich trasach, ale wlasciwosci terenowe gorsze-jesli zle mysle prosze mnie poprawic)
-pajero postawilem przed patrolem ze wzgledu na naped 4x4 na czarnym jak wy to okreslacie, chyba ze to nie ma az tak istotnego znaczenia w stosunku do patrola, ktory tego nie posiada. czy wlasciwosci patrola w terenie sa o wiele lepsze od pajero.
-patrol, jakas slabosc do tego auta, moze ze to kiedys bylo marzenie.
-LC, ?? chyba skreslam z listy.
- o dyskotece tez myslalem, ale rozne opinie slyszalem i jak napisal Grzegorz nie wystarczy kabel i izolacja.
spalanie, 12l nie przeraza mnie az tak. na codzien jezdze(latam) saab'em 9-5 kombi 2.0 turbo(kocham te auto, ale w terenie jakos sie nie sprawdzi :-)i 12l mnie nie przeraza. (auto spala tyle ile musi i na ile kierowca pozwala)
mam jeszcze pytanko co do pajero,
spotkalem taka wersje pomiedzy pajero2 i pajero3 nie do konca to3 ale i nie 2 troche szersze blotniki, takie wielkie smieszne progi(jak by mial latac)ktore lacza sie z blotnikami i troszke inne swiatla i kierunkowskazy. rocznik kolo1999. jak bardzo sie roznia wersje 2 a 3 i czy faktycznie wersja 2 jest ta ostatnia co ma najwiecej wspolnego z prawdziwym autem terenowym.

wiadomo ze na wyprawy nie jezdzi sie co tydzien i ze bede chcial potaplac sie w blotku i zajechac do lasu czy jakies wieksze koleiny bo tu gdzie mieszkam terenu i blota dostatek.
(robie to teraz ale na dwoch kolach).
o ile wieksze opony od standartowych moge zalozyc nie podnoszac auta, jaki rozmiar opon? plus chcialbym zalozyc blache na przod pod zderzak. tyle by to bylo na poczatek aby na wiekszych nierownosciach samochodzikowi nie wyrzadzic krzywdy.

jescze raz dzieki za uwagi
i czekam na ine
pzdrarkadiusz urbanski edytował(a) ten post dnia 28.03.10 o godzinie 15:39
Grzegorz Klamer Jasiński

Grzegorz Klamer Jasiński Oracle Premier
Support Sales
Prepresentative
Oracle Polsk...

Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie

wiesz, wejdź na forum4x4.pl - tam znajdziesz odpowiedzi na Twoje pytania

Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie

ok, dzieki wejde i sprawdze
Norbert Z.

Norbert Z. mądrala naczelna w
njz

Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie

Grzegorz "Klamer" Jasiński:
Norbert, ale Ty jesteś minimalista ;)

no fakt (hihihi), zrzucilem ostatnio 16 kilo, ale nadal jest to ponad 90 wiec co to za minimalizm :)
Wszystko jest wylacznie kwestia umiejetnego "sztauowania" maneli.
Grzegorz Klamer Jasiński

Grzegorz Klamer Jasiński Oracle Premier
Support Sales
Prepresentative
Oracle Polsk...

Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie

Dobijam ze zrzucaniem do 10 ;)
Widzisz, sam masz już nie małe doświadczenie w wyprawach samochodowych i wiesz, co jest niezbędne, bez czego możesz się obyć, a co upakować. Moje pierwsze wyprawy w Polskę (jeszcze po płaskim) to były dwie osoby w maluchu i też stałem przed wyborem dmuchane materace i pompka, czy może w to miejsce karimata i niewiadowska "dwójka bez tropiku", a gazowa butla kilogramowa i nakręcana kuchenka to było marzenie. Ludzie dziś rozpoczynający wyprawy nie często mieli do czynienia z upakowywaniem malucha, czy innego pojazdu i co rusz widzę, że namioty dachowe, bądź iglo to ostatnio standard, bo niezbędnego szpeju jest coraz więcej i a miejsca w aucie nie przybywa
Norbert Z.

Norbert Z. mądrala naczelna w
njz

Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie

e... bo wspolczesni nie wiedza, ze podstawa egzystencji jest strach... (hihihi)
no, a ja sie boje... niecwieci :), i dlatego spie w aucie

konto usunięte

Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie

pytanie czym dla autora tematu są "wyprawy", bo jak wiemy dla jednego to miesięczna tułaczka po kaukazie, dla drugiego wypad w bieszczady

pytając też o auto terenowe i oceniając zdolności terenowe pajero czy patrola jako kryterium wyboru popełnia się błąd

stały napęd 4x4 jest fetyszyzowany i tak naprawdę w autach starszych jest minusem ze względu na komplikację i generowanie przez n lat luzów w całym układzie jezdnym
a plusów na czarnym brak

ogólnie pajero ma niezależne zaw. z przodu
granica sensownych opon na wyjazdy i na codzień to 32 cale średnicy
wersja, o którą pytałeś to pajero classic

osłony spodu nie są niezbędne, niezbędne za to jest w zasadzie nowe zawieszenie (spręzyny, amortyzatory, elementy gumowe, drążki skrętne, el. gumowe) - od ok. 4 tysięcy wzwyż
dlaczego? dlatego, że o ile w błocie nie ma to znaczenia, to setki kilometrów szutrów zabijają zawias - stąd potrzeba założenia Heavy Duty

inne wspomniane:
Patrol - duży, ciężki, mocny układ napędowy, mało awaryjny poza fatalnymi silnikami (głowice w 2,8, tłoki i układ smarowania w 3,0), brać tylko 4,2
Land Cruiser - mało awaryjne, jakościowe, drogie w zakupie, seria 90 konstrukcyjnie podobna do Pajero, ale o wiele mocniejsza, seria 70 to kanon aut wyprawowych i najpopularniejsze 4x4 na świecie (buschtaxi)
Discovery - sensowne rozmiary, wygodne, ekonomiczne, nietypowe, przyjemne, tanie, wykonane ze średnich materiałów, trudno znaleźć bdb egzemplarz, wymaga świadomości, wiedzy i dbałości

co do minimalizmu - ja dopiero od 5 lat jeżdżę gdzieś dalej, wcześniej tylko katowanie po lokalnych dziurach, ale z każdym wyjazdem zabieram coraz mniej rzeczy ze sobą :)Damian Pomaski edytował(a) ten post dnia 02.04.10 o godzinie 09:38

Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie

witam ponownie,
nadal w trakcie poszukiwan, nie jest latwo. choc na razie bez presji bez pospiechu troche czasu mam.
Damian dzieki za posta wieksza uwage zwrocilem na LC 70, coraz bardziej mnie sie podoba, choc nie latwo tu odobry egzemplarz jak i zreszta w innych przypadkach.
nadal na mojej liscie:
pajeroII, jeden problem - z manual skrzynia slaby wybor a a jak sie trafil to w stanie agonalnym.automatow zatrzesienie.
patrol, ale y61 praktycznie poza zasiegiem ceny zaporowe w porownaniu do innych aut (choc bylo by to chyba to)
LC70 oczywiscie
i nowy na liscie:
az sam nie moge w to uwierzyc,jakos to nie w moim stylu, choc oferta ciekawa. jezeli w tym kierunku to moze starsze?
2001 JEEP GRAND CHEROKEE LIMITED AUTO DUEL FUEL LPG
silnik 4.0
czekam na wasze opinie i rady.
chcialbym zalozyc wieksze kolka, a tam wyglada przy standartowych oponach, ze miejsca malo.czy trzeba bylo by cos podnosic?

pozdr
Piotr Obraniak

Piotr Obraniak www.MODERNPET.pl

Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie

Granda trzeba podnosić, jeśli chcesz coś konkretnego wstawić.

A tak generalnie - co będziesz z tym autem robił? Przejedziesz Afrykę? To bierz Toykę (choć ostatnio jeepnięta para zrobiła trasę z góry na dół właśnie Grandem - po drodze spotkali bodajże 4 serwisy Jeepa, ale peep nie zawiódł). Chcesz robić przeprawową masakrę w Polsce - to każdy jest dobry, zależy tylko jak przygotowany. Itd,itp. Powiedz dokładnie (na ile możesz), gdzie to auto będzie jeździło i po jakim terenie to będzie łatwiej.
Paweł Tymura

Paweł Tymura
Projektant/Programis
ta

Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie

Dobór autka zależy od tego gdzie chcesz jechać. Mnie na jazdy po Polsce wystarczy 9-3 Coupe 2.2 Tid (też kocham ten wózek), no ale tylko po czarnym. Za granicę na zachód itd. też wystarczy, gdzie nie dojadę to dojdę. Aha jeżdżę z żoną i synkiem (z synkiem tylko krótkie jazdy ok. 500 km bo ma dopiero 4 miesiące).

Jeśli chcesz zapakować tonę szpeju, spać w aucie itd... to kup campera 4x4 lub dostosuj sobie VW T3 Syncro/ T4 4x4.
Jak chcesz dojechać tam gdzie inni nie wjadą, to musisz się upakować np. w Jeep Wrangler Rubicon.
Jak chcesz zajechać najdalej jak się da bez tankowania to chyba TLC np. HDJ80 + dodatkowy bak lub karnisty.

... A moim zdaniem to musi być samochód w którym dobrze się czujesz i wybaczysz mu z czystej miłości jak gdzieś klęknie (nadal zależy gdzie chcesz jeździć). Ludzie zjeździli świat maluchami, cinquecento, Vitarami i niezliczonymi innymi autami...

A co do szpeju, mnie tam zawsze wystarczał plecak (od laptopa Acer 15", taki mały) oraz osobno aparat + gitara (jeśli jechaliśmy w kilka osób) - spanie zazwyczaj pod gołym niebem. No teraz potrzeba nam więcej ale bez niczego mieścimy się w bagażniku 9-3 razem z samcem Husky. Śpimy w 3 osobowym namiocie Campusa, z psem.

Pozdrawiam
Paweł
Norbert Z.

Norbert Z. mądrala naczelna w
njz

Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie

znaczy, ze co...
sanki albo wozek i huski ?
:)
Grzegorz Klamer Jasiński

Grzegorz Klamer Jasiński Oracle Premier
Support Sales
Prepresentative
Oracle Polsk...

Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie

bo to proekologiczne jest, co prawda przy jednym Huski'm to się zaraz obrońcy zwierząt wzburzą, że chcesz psa zajeździć ;)
Marcin Suszycki

Marcin Suszycki product manager,
Pentagon Research

Temat: samochod terenowy - wyprawy/podrozowanie


... A moim zdaniem to musi być samochód w którym dobrze się czujesz i wybaczysz mu z czystej miłości jak gdzieś klęknie (nadal zależy gdzie chcesz jeździć). Ludzie zjeździli świat maluchami, cinquecento, Vitarami i niezliczonymi innymi autami...

święte słowa :))) ale Vitarę do snu polecam tylko masochistom :))

Następna dyskusja:

wyprawy 4x4




Wyślij zaproszenie do