Temat: Materiały, informacje na temat CNG
Byłoby super opłacalne jeżdżenie na metanie gdyż:
1. metan nie jest paliwem ropopochodnym, to znaczy występuje również w złożach razem z ropą naftową, ale nie jest zależny od ropy tak jak LPG,
2. Jest chyba z dziesięć razy tańszy od benzyny,
3. Jest paliwem bardzo ekologicznym, gdyż jego cząsteczka składa się z czterech atomów wodoru i tylko jednego węgla, który to przy odpowiednim spalaniu całkowitym i zupełnym zostaje utleniony do CO2.
POWYZSZE WNIOSKI OD RAZU SIĘ RODZĄ W NORMALNIE MYSLACEJ GŁOWIE
Są jednak pewne minusy:
A. Techniczne
1. wymaga dużego sprężenia co wiąże się z zastosowaniem odpowiednich materiałów na zbirnik i instalację
2. wytwarza przy spalaniu temperaturę, która nie oddziałowuje zbyt dobrze na silnik, więc wymaga odpowiedniej przeróbki układu chłodzenia lub najlepiej nowego silnika dostosowanego do metanu,
B. Ekonomiczne
1. Jak nasze kochane państwo polskie poczuje miód, to nałoży taki podatek, że praktycznie stosowanie metanu nie będzie się wiele ekonomicznie różniło od LPG,
2. Urząd Dozoru Technicznego nie popuści prawdopodobnie, bo przecież jego zarząd musi z czegoś żyć. Więc przeglądy UDT mogą sobie kosztować i sprawiać nieco kłopotu.
C. PRAWNE
NIkt nie potrafi w Polsce przewidzieć jakie fantazje zrodzą się w głowach naszych kochanych polityków w Sejmie, których wybraliśmy sobie sami. Chciałbym tylko przypomnieć, że w Sejmie siedzi sobie Pani bokser oraz błazen Zulu-Gula, a także wielu innych ciekawych ludzi. Z drugiej strony pan Prezydent, który ma usta w kształcie VETO.
To tyle, co mi się nasunęło w ciągu pięciu minut. Rozważyć trzeba jak najwięcej czynników, obliczyć NPV, IRR i inne wskaźniki inwestycyjne, powiązać to oczywiście z żywotnością silnika i instalacji, oraz amortyzacją i po prostu liczyć, liczyć.
Może coś pomyliłem lub nie napisałem, ale w ciągu paru minnut nie wymyślisz wszystkiego.