Marcin Rybski

Marcin Rybski Dyrektor oddziału,
Kraków Nowa Huta
Przyszłości S.A.

Temat: Umożliwienie kontaktu inwestora z właścicielami gruntów...

Moim zadaniem, jako urzędnika samorządowego jest m.in. tworzenie warunków do powstawania nowych inwestycji i przyciągania potencjalnych inwestorów.

Właśnie pojawił się jeden z nich, zainteresowany uruchomieniem nowego przedsięwzięcia na terenie naszej Gminy. Inwestor jest na tyle konkretny, że wybrał już miejsce, gdzie gdzie chciałby zainwestować.

Z racji pełnionych obowiązków mam dostęp do informacji o ewidencji gruntów, z której wynika, że wymarzony przez inwestora teren jest podzielony pomiędzy 6 właścicieli.

Z mojego punktu widzenia najlepiej by było, gdyby inwestor po prostu dogadał się z właścicielami, kupił grunty, wybudował co ma wybudować, zatrudnił sporą liczbę mieszkańców gminy i płacił terminowo podatki. Jednak nie wie on, do kogo należą grunty. Intuicja i śladowa znajomość tematyki ochrony danych osobowych podpowiada mi, że nie mogę tak po porostu tych nazwisk (i adresów) podać.

Pojawił się pomysł, żeby korespondencyjnie zwrócić się do właścicieli gruntów z informacją, że znalazł się potencjalny inwestor i jest zainteresowany zakupem, oraz z prośbą o wyrażenie zgody na przekazanie danych kontaktowych inwestorowi.

Tu pojawiają się wątpliwości:
- czy wyrażając taką zgodę właściciel gruntu powinien podpisać standardową formułkę o przetwarzaniu danych?
- czy powinienem zgłosić taką "bazę" do GIODO?

Nie jestem też pewny czy informację o właścicielu mogę od razu przekazać inwestorowi w przypadku gdy grunt należy do firmu/stowarzyszenia/związku wyznaniowego.

Może potraficie podsuną jakieś najszybsze i najwygodniejsze rozwiązanie?

Z góry dziękuje!


Pojawiło się w sprawie kolejne pytanie:
Czy kojarząc inwestora z właścicielem (mimo, że robię to bez zysku) nie wchodzę w kompetencje pośrednika w obrocie nieruchomościami i czy prawo nie zabrania mi (Urzędowi Gminy) takiej działalności?

Jak to funkcjonuje w Waszycg gminach?[edited]Marcin Rybski edytował(a) ten post dnia 01.02.08 o godzinie 12:40

konto usunięte

Temat: Umożliwienie kontaktu inwestora z właścicielami gruntów...

Informacje o gruntach, budynkach i lokalach zawarte w operacie ewidencyjnym w zasobach Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami - są jawne.
Tak więc wypisy wydawane są także osobom, które mają interes prawny, i tu pożądane jest wskazanie wiarygodnie uzasadnionej potrzeby posiadania danych oraz wskazanie przeznaczenia dla udostępnionych danych.
Dokumenty te wydawane są oczywiście po uiszczeniu stosownej opłaty.

patrz:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2004 r w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i Kartograficzne oraz udzielanie informacji, a także za wykonanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego (Dz. U. Nr 37 z 2004r. poz. 333)



Wyślij zaproszenie do