Jarosław
Rafa
senior software
engineer, Motorola
Solutions Systems
Polska
Temat: Mogilska dla rowerów!
Witam,tematem przewodnim najbliższej masy krytycznej (piątek 30.05) będzie ulica Mogilska. Miasto przygotowuje się do przebudowy torowiska w formie, która uniemożliwi wybudowanie tam drogi rowerowej na dłuższy czas.
W audycie rowerowym (wciąż ignorowanym przez urzędników) mozemy przeczytać:
Linia tramwajowa biegnie wzdłuż głównej trasy rowerowej nr 13, łączącej centrum Krakowa z Nową Hutą. Alternatywy dla trasy nr 13 w skali miasta są nieliczne (al. Pokoju, ul. Bora-Komorowskiego, ul. Powstańców oraz trasa nad Wisłą) i wymagają ogromnego objazdu, w najlepszym przypadku co ponad trzykilometrowego. Obecnie trasa nr 13 nie może zostać zrealizowana na krytycznym odcinku ul. Mogilskiej między ul. Grunwaldzką a rzeką Białuchą ze względu na niedostateczny przekrój ulicy i brak miejsca.
W związku z tym, proponuje się:
- przesunięcie torowiska tramwajowego na południe o 1-2 metry (ile się da) i zastąpienie obecnej formy jego wydzielenia (pas zieleni) na wydzielenie separatorami betonowymi, być może z ogrodzeniem pośrodku;
- przesunięcie obecnego przystanku w rejonie Plivy albo w stronę mostu na rzece Białucha albo w stronę Ronda Mogilskiego - co najmniej na zachód od skrzyżowania ul. Mogilskiej z ul. Rymarską (patrz uwaga poniżej);
- przesunięcie jezdni północnej na południe w taki sposób, aby możliwe było wyznaczenie po stronie północnej wzdłuż chodnika o szer. 1,5 m dwukierunkowej drogi rowerowej o szerokości co najmniej 2,0 wraz z opaską o szerokości co najmniej 0,5 m lub więcej w przypadku zastosowania słupków uniemożliwiających parkowanie.
Zaproponowane rozwiązanie powinno zostać zastosowane co najmniej na odcinku od mostu na rz. Białusze do ul. Rymarskiej, a najlepiej - do ul. Grunwaldzkiej. Istnieje możliwość prowadzenia ruchu rowerowego w jezdni ul. Rymarskiej i dalej - Zaleskiego, na zasadach ogólnych, choć z punktu widzenia wymogu bezpośredniości wskazana byłaby docelowo budowa dwukierunkowej drogi rowerowej na całej długości ul. Mogilskiej.
Ta uwaga jest kluczowa, niezależnie od planowanego zakresu robót (samo torowisko, lub torowisko i jezdnie).
Więcej informacji na temat masy w linku spotkania na stronie grupy: http://www.goldenline.pl/spotkanie/krakowska-masa-kryt...
Zachęcam wszystkich do przybycia!