Anna Lach-Bilska GL Senior Accountant
Gracjana
M.
Coach, HR Business
Partner
Temat: "Trudni klienci" - jak sobie z nimi radzić?
Nie ma trudnych klientów są tylko klienci źle obsługiwani przez nieprofesjonalny i nieprzeszkolony personel :))))A tak na serio moja receptą jest dewiza: Obsługuj klienta tak jak sama chciałabys być obsługiwana i zachowaj zdrowy dystans...
Mariusz
Perlak
Talent Acquisition
Manager
Temat: "Trudni klienci" - jak sobie z nimi radzić?
Gracjana Marzec:
Nie ma trudnych klientów są tylko klienci źle obsługiwani przez nieprofesjonalny i nieprzeszkolony personel :))))
ukłony w stronę naszej konkurencji :) MaDam :)
A tak na serio moja receptą jest dewiza: Obsługuj klienta tak jak sama chciałabys być obsługiwana i zachowaj zdrowy dystans...
podobna dyskusja była niegdyś na forum "sprzedaż" duzo ciekawych spostrzeżeń. MOje ulubione to te, gdzie "trudnego" klienta opisuje się w kategoriach dziecka, które nie dostało cukierka...bomba :) bo w sumie tak jest, klient pretensjonalny, uszczypliwy i złośliwy niczym się od dziecka nie różni..więc najlepiej traktować go jak dziecko :) (w dużyym uproszczeniu)
Gracjana
M.
Coach, HR Business
Partner
Temat: "Trudni klienci" - jak sobie z nimi radzić?
Mariusz Perlak:
Gracjana Marzec:
Nie ma trudnych klientów są tylko klienci źle obsługiwani przez nieprofesjonalny i nieprzeszkolony personel :))))
ukłony w stronę naszej konkurencji :) MaDam :)
A tak na serio moja receptą jest dewiza: Obsługuj klienta tak jak sama chciałabys być obsługiwana i zachowaj zdrowy dystans...
podobna dyskusja była niegdyś na forum "sprzedaż" duzo ciekawych spostrzeżeń. MOje ulubione to te, gdzie "trudnego" klienta opisuje się w kategoriach dziecka, które nie dostało cukierka...bomba :) bo w sumie tak jest, klient pretensjonalny, uszczypliwy i złośliwy niczym się od dziecka nie różni..więc najlepiej traktować go jak dziecko :) (w dużyym uproszczeniu)
Dobrze powiedziane,
ale z tymi ukłonami dla konkurencji to chyba nie rozumiem...
konto usunięte
Temat: "Trudni klienci" - jak sobie z nimi radzić?
Trudny klient to z reguły klient, który od początku nie wie czego chce, czy chce coś wyjaśnić,czy zareklamować, czy pogadać bo nie ma z kim.Z naszej strony jako obsługującej go kluczem jest spokój-wiem nie łatwo być ciągle spokojnym.Kiedyś wystarczało klientowi przetłumaczyć z polskiego na nasze, a niektórym można powiedzieć,gdzie uzyska tą informację.Często problem w kliencie to konieczność przebicia się przez mur jaki wystawia przed siebie bo burzymy mu jego wizje realiów.A jeśli naruszymy tą konstrukcje to często bywa zdziwienie,że jednak to takie banalne,inne niż myślał.Ocywiście jeszcze ważne by wychwycić co foruje przez te swoje zdania i potem kilkoma zdaniami naruszyć ten mur.W jednej firmie wystarczało wyjaśnić klientowi po krótce,że rozmowa to jedynie określenie potrzeb aby zbudować zaufanie.Temat jest długi i chociaż wiele oczywistości to jeśli spokoju lub słuchania nam zabraknie to każdy klient będzie trudny,nawet ten najprostszy.konto usunięte
Temat: "Trudni klienci" - jak sobie z nimi radzić?
...Ten post został edytowany przez Autora dnia 26.01.15 o godzinie 16:26Podobne tematy
-
Rekrutacja i selekcja » Jak sobie pan(i) radzi ze stresem? -
-
Rekrutacja i selekcja » Przedstawiciel handlowy - zobacz jak poradzić sobie na... -
-
Rekrutacja i selekcja » Jak pozyskać wartościowego pracownika- kilka słów o... -
-
Rekrutacja i selekcja » Pokora - jak ją zbadać? -
-
Rekrutacja i selekcja » Jak nie przeprowadzać rekrutacji -
-
Rekrutacja i selekcja » jak zachowac się na przyszłość? wykorzystywanie wiedzy -
-
Rekrutacja i selekcja » Jak ustrzec się błędów przy ocenie kandydatów? -
-
Rekrutacja i selekcja » jak zakwalifikować doświadczenie z programu partnerskiego -
-
Rekrutacja i selekcja » Jak zmienić pracę? -
-
Rekrutacja i selekcja » jak to jest po studiach? -
Następna dyskusja: