Mateusz Stempak

Mateusz Stempak młodszy specjalista
ds. marketingu,
Bonnier Business
Polska

Temat: Testy sytuacyjne alternatywą dla popularnych metod selekcji?

Ostatnio coraz większą popularność wśród metod selekcji personelu zdobywają testy sytuacyjne. Jak podają Whetzel i McDaniel (2009), celem testów sytuacyjnych jest pomiar umiejętności trafnej oceny sytuacji, z jakimi respondenci spotykają się w pracy. Zazwyczaj testy sytuacyjne zbudowane są w taki sposób, że zawierają opisy sytuacji typowych dla danego zawodu, np. nauczyciela, żołnierza, handlowca czy managera. Zadaniem respondentów jest wybrać z listy zaproponowanych odpowiedzi tę, która w danej sytuacji jest im najbliższa lub ocenić każdą z nich na dołączonej skali.

O testach sytuacyjnych wypowiada się Dominik Wieczorek w Raporcie Rekrutacja 2012 Narzędzia i Trendy wydanego przez HRstandard.pl.