Marek Kozłowski

Marek Kozłowski Employer Branding

Temat: Niekonwencjonalne podejście do rekrutacji

Włoski oddział Avanade, firmy doradztwa IT wybrał niekonwencjonalny sposób rekrutacji. W miejsce standardowych ogłoszeń i strategii „większa inwestycja - większy zysk”, zdecydowano się na wykorzystanie innych niż dotychczasowe kanały dotarcia do potencjalnych pracowników. W tym celu użyto programu Google ADsense i zamieszczono ogłoszenia w poczcie GMail. Ogłoszenie wraz z linkiem do strony aplikacyjnej umieszczono nad listą e-maili. Kliknięcie powoduje otwarcie strony z listą stanowisk na które poszukiwani są kandydaci.
Więcej tutaj:
http://employerbrandingclub.com/Niekonwencjonalne-empl...

konto usunięte

Temat: Niekonwencjonalne podejście do rekrutacji

>Ogłoszenie wraz z linkiem do strony aplikacyjnej
umieszczono nad listą e-maili. Kliknięcie powoduje otwarcie strony z listą stanowisk na które poszukiwani są kandydaci.

Kwestią podlegającą dyskusji jest pytanie ilu specjalistów korzysta z GMAILa? Bardziej prawdopodobne jest, że specjalista jako pasywny kandydat przegląda różnego rodzaju serwisy tematyczne związane z jego pracą, hobby lub zainteresowaniami a tutaj z pomocą Rekrutującym przychodzi Net Head Hunter, którego model działania bazuje na rozliczeniu za efekt a oferty pracy potencjalnemu kandydatowi prezentowane są tam, gdzie faktycznie on przebywa.

pozdrawiam
Kuba
Marek Kozłowski

Marek Kozłowski Employer Branding

Temat: Niekonwencjonalne podejście do rekrutacji

Hm, czy na pewno dyskusyjne jest ilu specjalistów korzysta z GMAILa?
Chodzi przecież o olbrzymią grupę do której można dotrzeć w nowatorski sposób i o sukces rekrutacji, zrealizowanej rozsądnym kosztem. Nie każdy pasywny kandydat ma czas na serwisy tematyczne, fora etc., ale na pewno sprawdza prywatną skrzynkę mailową.
Na pewno pomysł jest ciekawy.
Pozdrawiam,
Marek
Lucyna Rozlatowska

Lucyna Rozlatowska Recruitment
Specialist,
Accenture Sp. z o.o.

Temat: Niekonwencjonalne podejście do rekrutacji

Moim zdaniem pomysł ciekawy i gwarantujący szybką docieralność. A Gmail zjednuje sobie coraz więcej użytkowników i zauważyłam, że kandydaci coraz częściej podaję w aplikacjach właśnie adres gmailowy.Lucyna Rozlatowska edytował(a) ten post dnia 07.04.10 o godzinie 11:33
Sabina Stodolak

Sabina Stodolak HR Manager, Trener,
Gry miejskie w
Krakowie

Temat: Niekonwencjonalne podejście do rekrutacji

Pomysł na pewno niestandardowy, a przez to ciekawy - zwłaszcza że buduje wizerunek firmy innowacyjnej, nowoczesnej, dynamicznej. I daje szanse na to, aby zwiększyć potencjalną świadomość marki - nawet przez to, że przynajmniej połowa czytających tekst w serwisie Marka sprawdzi czym zajmuje się Avanade. Szkoda tylko że brak jest danych na temat konwersji - i nie mówię tu nawet o ilości aplikacji, co o liczbie userów, którzy rzeczywiście wejdą na stronę przez link. Ja mam poczucie, że mój układ poznawczy wyłącza się na adsens w gmailu. Patrząc na komunikat zbudowany w adsensach (w źródle tekstu jest prt scr)obawiam się, że łatwo go przeoczyć.
Marcin Gierasimiuk

Marcin Gierasimiuk Senior Consultant at
Analytic Consulting,
The Nielsen Com...

Temat: Niekonwencjonalne podejście do rekrutacji

Rzeczywiście jest tak, że ze spostrzeganiem bannerów bywa różnie. Wydaje mi się, że to jest jednak kwestia odpowiedniego zainteresowania odbiorcy tym przekazem. Odpowiednio spersonalizowany banner na pewno jest w stanie przykuć uwagę. Oko ludzkie go rejestruje więc jeżeli tylko zawierałby on ważne dla nas info to z pewnością zwrócimy na niego naszą naszą uwagę.

Narzędzia do takiej personalizacji ma na pewno Google i jego Gmail. Skoro pisząc maila i umieszczając zdanie "w załączniku znajdziesz...", następnie wysyłam maila i wyskakuje mi okienko, że "zapomniałem załączyć plik", ponieważ napisałem, że go załączam :).

To tylko kwestia czasu, kiedy wyszukiwarki te zostaną na tyle ulepszone, że będą nam podsuwały w formie bannera czy pop-up takie ogłoszenia, które idealnie będą pasowały kontekstowo do tego co piszemy w mailu i analiza ta nie będzie tylko w formie prostego przeszukiwania słów kluczowych, ale łączenia kontekstów, wypowiedzi innego odbiorcy, położenia geograficznego, itp.

Pozdrawiam,
Marcin

konto usunięte

Temat: Niekonwencjonalne podejście do rekrutacji

Ciekawy pomysł i warty zastosowania w odniesieniu do pasywnych kandydatów lub masowych rekrutacjach, Zresztą, Monster oferuje podobne narzędzie, polegające na wyświetlaniu ofert pracy na zewnętrznych witrynach, w oparciu o targetowanie kontekstowe i behawioralne...

http://www.brainshark.com/brainshark/vu/view.asp?pi=76...
Wojciech Paździor

Wojciech Paździor team management |
leadership | HR |
work satisfaction |
c...

Temat: Niekonwencjonalne podejście do rekrutacji

Znając nieco oba rozwiązania uważam, ze oba mają swoje wady i zalety.
ogłoszenia w Gmail
Pozwala dotrzeć do rzeczy ludzi, którzy korzystają z poczty google. Google tworzy pewnego rodzaju społeczeństwo i duża część użytkowników jest fanami produktów/usług tej firmy. Trochę jak z Apple i jego Macintosh i iPhone. Drugi ważny czynnik to na poczcie Gmail nie ma praktycznie reklam. Dzięki obu zaletom ogłoszenia mogą być bardzo zauważalne.
Ogromną wadą jest duża szansa niedotarcia do najlepszych specjalistów, którzy od lat używają tej samej skrzynki pocztowej. Większość moich znajomych, pracujących zawodowo, nie używa Gmail.

Net Head Hunter
Przewagą tego rozwiązania jest docieranie do bardzo szerokiej grupy, tych którzy szukają pracy i tych, którzy pracę mają. Portale z ofertami przeglądają raczej Ci pierwsi, drudzy mogą się zainteresować pracą jeśli zobaczą ciekawą możliwość. W ten sposób można dotrzeć do specjalistów. To rozwiązanie daje też możliwość umieszczenia ogłoszenia od razu na różnych portalach, forach, itp.
Wadą może być brak własnej bazy CV, którą pracodawca może przeglądać.



Wyślij zaproszenie do