Temat: konsultant-wymagane cechy?
Ja myślę, że na różnym etapie rekrutacji przydają się różne umiejętności. Skupię się na zachowaniach, a nie wiedzy merytorycznej:
1. Analiza profilu stanowiska - dobra analiza problemów
2. Planowanie procesu poszukiwań - umiejętność planowania i organizowania, dobre sądy
Ważna jest również umiejętność dobrego kontraktowania z klientem - co jest możliwe a co nie...
3. Proces poszukiwań - analiza problemów, dobre sądy, inicjatywa, elastyczność, kreatywność, łatwość nawiązywania kontaktów, wytrwałość,
Zastanawiam się nad umiejętnościami przekonywania ale chyba ważniejsza jest umiejętność podkreślania atutów oferty a tutaj dla każdej osoby co innego może być ważne.
Na tym etapie kluczowa jest również zwykła odwaga informowania klienta o postępach w rekrutacji, trudnościach i szukanie wspólnie alternatywnych rozwiązań np. zmiana profilu poszukiwań.
4. Spotkania z kandydatami - analiza problemów, dobre sądy, umiejętność słuchania, umiejętność kontraktowania
Ważna jest motywacja do pracy z ludźmi.
A poza wszystkim to procesy rekrutacji to praca typowo projektowa, w której najważniejszym i najtrudniejszym czynnikiem jest czynnik ludzki a ten bywa nieprzewidywalny... i choć można minimalizować ryzyko... nie da się go całkowicie wyeliminować.
Niemniej życzę powodzenia na drodze Rekrutera...