Temat: Jak pozyskać wartościowego pracownika- kilka słów o...
Prawie tldr.
Moje uwagi - rekrutacja wewnętrzna i brak dopływu nowych umiejętności - powyżej pewnej wielkości firmy to niekoniecznie będzie prawdą. W przypadku gdy korpo jest podzielone feudalnie na nieledwie księstwa, technologie obowiązujące w jednym dziale mogą być nowością w innym.
Ogłoszenie rekrutacyjne:
Kilka zdań na temat firmy powoli się zorientować kandydatowi, co to za firma i czym się zajmuje – zachęci do wyszukania większej ilości informacji w Internecie. - nie wiem czy jestem wyjątkiem, wydaje mi się, że jednak nie: jako programistę nieszczególnie interesuje mnie co firma robi, potrzebuje mieć to zaprogramowane, i w tym miejscu ma potrzebę, potrzebuje mnie albo dla kogoś innego, i chce za to zapłacić.
Temat wynagrodzenia w ogłoszeniu został ominięty jak kocia kupa na środku dywanu:
Pod wymaganiami warto napisać to, co oferujemy kandydatowi. Będzie to element przyciągający do firmy. Jeśli dysponujemy wysokim budżetem na wynagrodzenie koniecznie trzeba napisać o atrakcyjnym wynagrodzeniu. Jeśli nie, warto położyć nacisk na inne elementy, np. miłą atmosferę pracy, pakiet socjalny czy szkolenia.
Większość ogłoszeń ma atrakcyjne wynagrodzenie, miłą atmosferę pracy, pakiet socjalny czy szkolenia. Potencjalni pracownicy zawsze pytają się: za ile, a fajnym miernikiem tego, jak wygląda relacja podaży potencjalnych pracowników do popytu jest czas, w którym owo pytanie znajduje odpowiedź - jak podaż przewyższa popyt, to potencjalna pensja jest tajemnicą porównywalną z miejscem ukrycia Arki Przymierza - czasem pracownik-to-be dowiaduje się ile będzie zarabiał podczas podpisywania umowy, niektórzy wtedy wychodzą.