Temat: czego można się spodziewać po firmie w zależności od jej...
Marek napisał :
(..)
niejednokrotnie tka jest, ze w mniejszych firmach, ktore dopiero pracują na markę atmosfera jest lepsza, lepsze jest nastawienie wobec klientów etc. Im po prostu bardziej zależy, bo mają więcej do stracenia. Oczywiscie nie jest to generalna zasada,aczkolwiek znam az nad zbyt wiele takich przypadkow.
(..)
To nie jest generalna zasada.
Q: Co mają do stracenia mniejsze - nierenomowane firmy?
IMHO: To właśnie większe firmy mają coś do stracenia - renomę właśnie.
Mariusz napisał:
"za marketing firmy odpoiwadają marketingowcy, oczywiscie przekłada się on na to, jak pracownicy spostrzegają daną firmę..."
I tym się różni Marketing od PR.
PR to sposób w jaki firma widziana jest przez najbliższe otoczenie - w tym pracowników. Firmy mające renomę na rynku zazwyczaj mają równiez skuteczny PR.
Radosław napisał:
"We wszystkich wiekszych firmach poprostu jest presja na slepe, stale zwiekszanie zysku i to najlepiej przy zachowywaniu ducyfrowej dynamiki."
Jesteś pewien że we wszystkich? co znaczy wiekszych? Jak mierzysz wielkość? I jak myślisz dlaczego one są większe? I co jest celem firmy? - wydawać by się mogło że - O ZGROZO! - osiąganie zysku.
Tomek napisał:
"Duże firmy, te o tzw. uznanej marce, mają często to do siebie, że pracownik jest tak traktowany tylko i wyłącznie jako numerek na identyfikatorze. Ponadto, w/w renoma powoduje, że firma ma w dupie klientów- w końcu ich renoma jest taka, że jak się jednego obrazi, to się inny zgłosi. A co tam."
co znaczy uznana marka?
TYLKO i wyłacznie jako numerek?
co znaczy często? w 2 przypadkach na 10, na 20?
Czy "manie w dupie" klientów jest wynikiem renomy? Nie sądzę.
I generalnie ad vocem - proponuję posługiwac się konkretnymi przykładami lub badaniami socjologicznymi - jakąś próbą a nie "wydaje mi się" researchera.
Duża firma, korporacja ma swoje plusy i ma minusy - ale z jakiegos powodu ludzie tam chcą pracować i z jakiegos powodu uznaja te miejsca za prestizowe..