Temat: wysłany produkt do reklamacji, sprzedający nie przyjmuje...

witam,
mój problem jest nietypowy.
kupiłam bezpośrednio od producenta z Chin, sprzęt. (żadna firma krzak, miało być wszystko ok). W trakcie użytkowania sprzęt przestał działać. Odesłałam go, zgodnie z poleceniem firmy, do Chin. Jak się jednak okazało, producent nie przyjął przesyłki od kuriera gdyż... naliczono mu za duży podatek na miejscu za "naprawę" (nie znam się na prawie chińskim). Przesyłka wróci do mnie i muszę ją wysłać jeszcze raz, zaniżając - wg życzenia producenta - jego wartośc.
Co z tym zrobić?
Zapłacilam za sprzęt 3k, w Polsce 500zł podatku plus przesyłka z Chin do Polski i w drugą stronę 1k i wysyłać jeszcze raz? Masakra jakaś...

konto usunięte

Temat: wysłany produkt do reklamacji, sprzedający nie przyjmuje...

Witaj,

Wychodzi na to, że taniej chyba byłoby zamówić drugi raz to samo. Mogłabyś ponegocjować z Chińczykiem o redukcję ceny nowego produktu. Możesz też napisać/nakręcić go, że chcesz zająć się sprzedażą tego produktu w Polsce, że masz już chętnych klientów. Wtedy chińczyk jest bardziej gotowy na ustępstwa. Nie miałbym skrupułów zrobić właśnie w ten sposób tym bardziej, że świadomie naraża Cię na ponowne wysyłki towaru. Przecież mógł Ci zaproponować, że to Ty pokryjesz koszty tego podatku które na pewno byłyby niższe niż odsyłanie i ponowne wysyłanie przedmiotu.



Wyślij zaproszenie do