Katarzyna Kutyła

Katarzyna Kutyła PR, Copywriter,
social media

Temat: Reklamacje - satysfakcja obu stron (wywid z prawnikiem...

Ostatnio coraz większą popularnością cieszą się szkolenia związane z reklamacjami. Reklamacje po stronie konsumenta, są gwarancją zakupu towaru bądź usługi, zgodnego z naszymi oczekiwaniami. Po stronie przedsiębiorcy są zachętą do dbałości o jakość wytwarzanego dobra ale zarazem obowiązkiem, któremu każdy powinien umieć sprostać. Ten cudowny wynalazek jest o tyle przydatny co skomplikowany. Szkolenia z reklamacji prowadzi Zygmunt Rajchemba - prawnik w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prowadzący zgodził się odpowiedzieć na nasze pytania.


Obrazek


Wywiad:

Czy szkolenie z reklamacji jest potrzebne?

Tak - chociaż temat może być także alternatywnie w ramach szkolenia ze sprzedaży konsumenckiej. Niemniej widać u uczestników szkolenia duże nieuporządkowanie wiedzy na ten temat i fragmentaryczność, co wynika z różnych porządków prawnych regulujących różne formy sprzedaży (stacjonarna i na odległość - 2 różne ustawy) oraz regulujących świadczenie usług. Zarówno sprzedawcy, jak i konsumenci często nieświadomie mieszają te porządki prawne, co prowadzi do nieporozumień.

Jakie pytania najczęściej zadają uczestnicy?

Pytania dotyczą głównie konkretnych sytuacji konfliktowych z klientami, których doświadczyli uczestnicy szkolenia w pracy oraz sytuacji, w których sami uczestnicy byli konsumentami i reklamowali towar/usługę.

Czy jest to temat, którym mogą zajmować się osoby bez wykształcenia prawniczego?

Jak najbardziej tak - sprzedawcy, handlowcy, znaczna cześć przedsiębiorców z reguły nie ma wykształcenia prawniczego. Notabene - wykształcenie prawnicze nie zapewnia szerszej wiedzy w tym zakresie. Prawo konsumenckie jest gałęzią specjalistyczną i w programie studiów pojawia się albo w blokach, albo w bardzo marginalnym zakresie, w ramach prawa gospodarczego. Tak naprawdę wiedzę można nabyć dopiero w praktyce prawniczej, lub w instytucjach zajmujących się tą problematyką.

szkolenie: Reklamacje zagadnienia praktyczno-prawne