Mariusz Perlak

Mariusz Perlak Talent Acquisition
Manager

Temat: Reklamacja - wadliwy produkt - co dalej?

Sytuacja:
- dokonano kupna towaru, sprzętu elektronicznego
- po kilku dniach sprzęt przestał działać, zespuł się, bez przyczyny zewnętrznej

Co dalej?
Zgodnie z prawem przysługuje wymiana, naprawa, ostatecznie zwrot pieniędzy (gdy poprzednie możlwości nie będą możliwe)

Czy konsument może iść do sprzedawcy i zarządać natychmiastowej wymiany produktu na nowy (z tytułu niezgodnosci towaru z umową)?

Czy sprzedawca ma jakiś określony czas na podjęcie decyzji czy nasza reklamacja jest uzasadniona?

Ile czasu ma sprzedający na zaspokojenie naszej reklamacji (wymiana lub naprawa)?

konto usunięte

Temat: Reklamacja - wadliwy produkt - co dalej?

Cześć Mariusz,

Polecam lekturę materiału znajdującego się na stronie:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?stor...

W skrócie Twój przypadek zapewne można zawęzić do tekstu jak poniżej:
1. Zakupiłeś produkt/towar
2. zepsuł się bez przyczyn zewnętrznych przed upływem 6 miesięcy od daty zakupu
3. Reklamujesz sprzęt u sprzedawcy korzystając z zapisów ustawy o szczególn... (ogólnie: korzystasz z dowodu zakupu, a nie gwarancji)
4. Sprzedawca ma 14 dni na odniesienie się do zasadności reklamacji. Po przekroczeniu tego terminu reklamację uznaje się za zasadną. Czas w jakim sprzedawca ma naprawić szkody podnoszone w reklamacji ustawa precyzuje... a właściwie nie precyzuje a jedynie określa jako 'możliwie najszybszy czas' - czyli może to robić w nieskończoność chyba, że klient będzie natrętny i wymusi szybszą realizację reklamacji.
5. Jeżeli sprzęt zepsuł się w okresie do 6 miesięcy od daty zakupu to udowodnienie, że sprzęt był sprawny w momencie wydania leży po stronie sprzedawcy. Po przekroczeniu 6 miesięcy to kupujący musi udowodnić, że sprzęt faktycznie był niesprawny/niezgodny z umową kupna sprzedaży w momencie zakupu.
6. Kolejność przy realizacji reklamacji to naprawa, wymiana, zwrot pieniędzy w całości bądź obniżenie ceny za towar przy uwzględnieniu utraty funkcjonalności sprzętu.

Pozdrawiam,
Rafał

Następna dyskusja:

dentysta a reklamacja??




Wyślij zaproszenie do