Artur
G
"Wymagajcie od
siebie, nawet gdyby
inni od was nie
wymaga...
Temat: Prośba o pomoc w sprawie reklamacji towaru zakupionego...
Dzień dobry,Proszę o pomoc. Chodzi o to, iż jakiś czas temu zamówiłem przez portal Allegro.pl smartfon. Na stronie sprzedającego było napisane, że sprzedaje telefony z dwuletnią gwarancją. Otrzymałem kilka dni ten telefon, ale nie był on do końca zgodny z opisem. Telefon co prawda działał, ale do tego telefonu była załączona ładowarka z innego modelu telefonu (słabsza), dodatkowo w pudełku, w którym przyszedł do mnie telefon nie było żadnej gwarancji, a sprzedawca reklamował telefony z dwuletnią gwarancją, więc otrzymałem towar niezgodny z opisem. Telefon działał dobrze przez ok. 2 dni, po czym na trzeci dzień, w którym telefon całkowicie się wyładował, już się nie załączył. Poszedłem do sklepu, gdzie handlują telefonami, poprosiłem sprzedawcę, aby sprawdził, czy telefon działa, podłączył nawet oryginalną ładowarkę, ale niestety telefon w ogóle nie zareagował. Napisałem do sprzedawcy, po czym odpisał, abym przesłał telefon (tylko telefon) na wskazany przez niego adres (konkretnie do Chin), obiecał, że przyśle mi nową ładowarkę. Jak na razie kontakt ze sprzedającym mam dosyć dobry. Wczoraj myślałem o przesłaniu telefonu do Chin, ale teraz myślę, aby się wycofać, gdyż uważam, że dostałem towar niezgodny z opisem (nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że telefon przestał działać wskutek tego, że ładowałem go nieodpowiednią ładowarką, jaką dostałem od sprzedającego, ale nie jestem pewien, czy to akurat ten powód, że telefon teraz nie działa).
Teraz myślę o odesłaniu towaru do sprzedającego i odzyskaniu pieniędzy. Chciałbym się zapytać - co powinienem z tym zrobić, aby odzyskać pieniądze ? Jakie mam prawa ? Jak to powinienem załatwić ? Mam jakoś kontaktować się z Allegro ? Jeśli tak, to jak ? Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam