konto usunięte

Temat: Odrzucona reklamacja

Witam serdecznie,

Będę bardzo wdzięczna za poradę w następującej kwestii:

W wakacje ub. roku zakupiłam kalosze. Niestety już w przeciągu 1 miesiąca zauważyłam, ze robią się na nich szare zacieki, jakby były brudne. Próby odczyszczenia nie dawały rezultatu i początkowo zamierzałam zgłosić reklamację, ale po odłożeniu butów do szafy, zapomniałam o sprawie.

Po kilku miesiącach, przy okazji przeprowadzki, sprawa ujrzała znowu światło dzienne i w listopadzie zareklamowałam buty z tytułu niezgodności towaru z umową, gdyż jasne dla mnie było, iż buty typu kalosze nie wymagają impregnacji - są przeznaczone na dni deszczowe. Otóż wedle ekspedienta - wcale nie mam racji!! Przecież kalosze także należy impregnować, najlepiej preparatem zakupionym ichniejszym sklepie. Kiedy jednak przy składaniu reklamacji zapytałam, czy jest w sprzedaży, to usłyszałam, że nie ma i nie wiadomo, czy w ogóle będzie..

Problem polega na tym, że ekspedient w sklepie wpisał w reklamacji błędną informację odnośnie czasu zauważenia wady (zamiast 2 miesiące, wpisane zostało 3) i na tej podstawie reklamacja została odrzucona.

Nie mogłam zareagować od razu ze względu na wyjazd zagranicę, ale chciałabym teraz złożyć odwołanie od tej decyzji powołując się na:

"Należy podkreślić, że upływ wyżej wymienionych terminów nie wyłącza uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową, jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia umowy sprzedaży wiedział o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową i nie zwrócił na to uwagi kupującego. Przepis art. 10 ust. 4 zaostrza odpowiedzialność sprzedawcy, który nie działa z należytą starannością, narusza dobre obyczaje, świadomie wyzyskując brak wiedzy konsumenta na jego niekorzyść, a zatem w sposób zbliżony do podstępu w rozumieniu przepisów kodeksowych (art. 558 § 2; art. 564 i art. 568 § 2 K.c.). Należy podkreślić, że to zaniechanie dotyczy jedynie sytuacji, w której sprzedawca wiedział o niezgodności i nie zwrócił na to uwagi kupującego. "

I tu pojawiają się 2 pytania:

- Czy mogę złożyć odwołanie po takim czasie od decyzji odnośnie rozpatrzenia pierwszej reklamacji? Dodam, że dostałam ją pod koniec listopada ub. roku
- Czy jest szansa, żeby odzyskać na ww podstawie gotówkę za buty?

Będę BARDZO wdzięczna za rady, gdyż buty nie były tanie i nie chciałabym, by sprawa nie została rozwiązana. Rozważam przekazanie jej do Federacji Konsumentów.. Dodam, że marka znana, więc chyba nie zależałoby im na TAKIEJ 'reklamie', choć może się mylę..

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Asia
Wojciech S.

Wojciech S. "Pierwszy krok na
drodze do mądrości -
to wiedzieć, że
si...

Temat: Odrzucona reklamacja

Witam serdecznie.
Pani Joanno trochę dziwi mnie postawa "sprzedawcy". Osobiście wymieniałem buciki Córci po około 4 miesiącach od zakupu ponieważ się rozklejały. Postawa sprzedawcy była zupełnie odmienna. Sugeruję kontakt z przedstawicielem producenta. Jeżeli jak Pani wspomina jest to markowy producent to nie wyobrażam sobie takiej postawy.
Jedyne co budzi moją wątpliwość to forma reklamacji.
"niezgodność towaru z umową" - wg mnie powinna to być klasyczna reklamacja. Towar nie spełnia wymagań - domyślnie jeżeli do butów nie ma w zestawie impregnatu to znaczy, że bez impregnatu bedzie dobrze służył przez okres gwarancji czyli 2 lata.

Poza tym serdecznie pozdrawiam!!

konto usunięte

Temat: Odrzucona reklamacja

Witam Panie Wojciechu i dziękuję za radę :)

Niestety mleko się już rozlało - zareklamowałam buty z tytułu niezgodności towaru z umową (a nie opierając się na gwarancji.. ) i przez błędny termin od zauważenia wady (pow. 2 miesięcy a w moim konkretnie wpisane było 3) reklamacja została określona bezpodstawną i tu niestety wedle przepisów i ze względu na niedotrzymany termin termin sprzedawca miał do tego prawo..

Na jego natomiast nieszczeście nie należę do osób, które pozwolą się oszukiwać - bo to jest dla mnie oszustwó, kiedy sprzedawca wie o wadach produktu i.. nie informuje o tym przy kupnie i.. zamierzam walczyć do ostatniej kropli krwi! ;))

Także szukam kolejnych możliwości , by się od decyzji sprzedawcy odwołać..

No, coż zobaczymy ;)

I ja serdecznie pozdrawiam :)



Wyślij zaproszenie do