konto usunięte

Temat: Strategia marketingowa Kino Świat

Od kilku dni widzę plakaty całkiem zgrabnej komedii Kevina Smitha Zack i Miri kręcą porno. Zdziwiłem się. Widziałem ten film pół roku temu na swoim kompie (wszyscy ludzie, których pytałem o ten film, też już go widzieli).

Odrobina faktów:

Światowa premiera 07-09-2008
Polska Premiera 26-06-2009
Polski dystrybutor: Kino Świat

Skąd ten poślizg? Słaba pozycja Kino Świat? Głupota Amerykanów? Ktoś się spodziewał, że fani Smitha będą czekać ponad pół roku?

Czy osoby odpowiedzialne za taki poślizg mają prawo narzekać na piractwo w PL?

Kończę jak zwykle. Linki do badań na ten temat (czas premiery, a poziom piractwa) będą mile widziane.


Obrazek
Łukasz Nowakowski edytował(a) ten post dnia 27.06.09 o godzinie 12:17
Dawid S.

Dawid S. Producent
konstrukcji
reklamowych

Temat: Strategia marketingowa Kino Świat

Mam coś lepszego.


Obrazek


data premiery: 2009-06-05 (Polska) , 2007-10-26 (Świat)

:)

Oczywiście dystrybutorem jest Kino Świat.Dawid S. edytował(a) ten post dnia 27.06.09 o godzinie 13:12

konto usunięte

Temat: Strategia marketingowa Kino Świat

Łukasz Nowakowski:
Skąd ten poślizg? Słaba pozycja Kino Świat? Głupota Amerykanów? Ktoś się spodziewał, że fani Smitha będą czekać ponad pół roku?

Polski dystrybutor kupuje wtedy, gdy:
a) chcą mu sprzedać.
b) stać go na zapłacenie.
c) wie że nie straci na zakupie.

Temat: Strategia marketingowa Kino Świat

Krzysztof B.:
Polski dystrybutor kupuje wtedy, gdy:
a) chcą mu sprzedać.

Zawsze chcą, tylko nie zawsze:
b) stać go na zapłacenie.
c) wie że nie straci na zakupie.

Myślisz, że nie straci? Film ma grupę docelową, która jest o tyle biegła w korzystaniu z Internetu, że albo już widziała film niekoniecznie legalnie, albo kupiła sobie DVD, które można sobie sprawić mniej więcej za cenę 2 biletów do kina.

Zawsze miałem wrażenie, że dystrybucją w Polsce zajmują się tzw. rodzinne firmy z tradycjami, gdzie derektorem jest wujek Staszek, więc nikt nie wie jak:

a) kupić film
b) targetować film
c) promować film
d) przetłumaczyć filmKuba Nowak edytował(a) ten post dnia 27.06.09 o godzinie 14:25

konto usunięte

Temat: Strategia marketingowa Kino Świat

Dziwię się, że Zack i Miri w ogóle wszedł do kin... Strasznie słaby film.
Dziwię się, że w kinach jeszcze nie było/nie ma Repo!

Cóż... Jaki target, taki towar.

konto usunięte

Temat: Strategia marketingowa Kino Świat

Kuba Nowak:
Krzysztof B.:
Polski dystrybutor kupuje wtedy, gdy:
a) chcą mu sprzedać.

Zawsze chcą, tylko nie zawsze:
Mylisz się, nie zawsze.
Przykład z sąsiedniego podwórka. Znana artystka zapytana na konferencji prasowej, kiedy jej nowa płyta ukaże się w Polsce, odpowiedziała z uśmiechem, że nigdy nie wyrazi zgody na oficjalne polskie wydanie i ma to zapisane w kontrakcie. Płyta jest dostępna z "prywatnego importu".
Myślisz, że nie straci? Film ma grupę docelową, która jest o tyle biegła w korzystaniu z Internetu, że albo już widziała film niekoniecznie legalnie, albo kupiła sobie DVD, które można sobie sprawić mniej więcej za cenę 2 biletów do kina.
Kupowanie do kinowej dystrybucji filmu, który miał już swoją premierę DVD, jest zawsze strzałem we własną stopę.
W przypadku filmu niszowego, to strzał w stopę przez kolano.

Następna dyskusja:

strategia marketingowa/kamp...




Wyślij zaproszenie do