Ania R.

Ania R. strategia

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

taki tekst usłyszałam wczoraj i jestem pełna...hmmm

co Wy na ten temat sądzicie?
Agnieszka Karoń

Agnieszka Karoń PhD candidate ||
Social researcher ||
PR | CSR | SM |
New...

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

hmm ja jestem zdziwiona.... Gożdzikowa Etopirynie nie zaszkodziła, a wrecz przeciwnie ...No i ten triumfalny powrót w okolicach
Mundialu - swietny pomysł na odmłodzenie marki humorem

zg(AGA)Agnieszka Karoń edytował(a) ten post dnia 16.09.08 o godzinie 21:14
Agata P.

Agata P. Senior Product
Manager,
Szczepionki,
GlaxoSmithKline

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

Jeśli chodzi o Rx, to bym sie przychyliła do tego zdania... Lekarze to specyficzni odbiorcy reklam skierowanych do nich jako grupy zawodowej. Poza tym proces akceptacji komunikacji w Rx to droga przez mękę, każdego może pozbawić poczucia humoru ;)
Sylwia Ducal

Sylwia Ducal Product Manager

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

w Rx jest na pewno trudniej o humor, ale wszystko zależy od celu kampanii i dobrego pomysłu - ja bym jednak nie wykluczała, znam marki ,które sobie świetnie z tym poradziły...

(Agatka, miło Cię widzieć/ słyszeć!)Sylwia B. Motłoch edytował(a) ten post dnia 16.09.08 o godzinie 22:14
Leszek K.

Leszek K. specjalista

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

RX nie mozna reklamowac...
Sylwia Ducal

Sylwia Ducal Product Manager

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

w prasie medycnej jak najbardziej można, w materiałach informacyjnych docierajacych do rąk własnych profesjonalistów również
Leszek K.

Leszek K. specjalista

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

Sylwia B. Motłoch:
w prasie medycnej jak najbardziej można, w materiałach informacyjnych docierajacych do rąk własnych profesjonalistów również


tam oczywiscie...

ale tam o humor trudno...
Sylwia Ducal

Sylwia Ducal Product Manager

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

Leszek K.:
Sylwia B. Motłoch:
w prasie medycnej jak najbardziej można, w materiałach informacyjnych docierajacych do rąk własnych profesjonalistów również


tam oczywiscie...

ale tam o humor trudno...

Trudno, nie znaczy niemożliwe i jak już wspomniałam znam firmy, które z sukcesem wykorzystały humor w reklamie preparatów Rx - trzeba jednak dokładnie wiedzieć czemu ten zabieg ma służyć. Znam też bowiem całkiem spalone "dowcipne" kreacje.
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

Sylwia B. Motłoch:
Trudno, nie znaczy niemożliwe i jak już wspomniałam znam firmy, które z sukcesem wykorzystały humor w reklamie preparatów Rx - trzeba jednak dokładnie wiedzieć czemu ten zabieg ma służyć. Znam też bowiem całkiem spalone "dowcipne" kreacje.

Czy mogłabyś podzielić się tymi przykładami? Choćby opisowo... Pracuję teraz nad podobną koncepcją i chętnie podejrzę lepsze i gorsze realizacje. Z góry dziękuję. Moim zdaniem humor w reklamach leków OTC jest bardzo wskazany.
Sylwia Ducal

Sylwia Ducal Product Manager

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

Alina Patrycja K.:
Sylwia B. Motłoch:

Trudno, nie znaczy niemożliwe i jak już wspomniałam znam firmy, które z sukcesem wykorzystały humor w reklamie preparatów Rx - trzeba jednak dokładnie wiedzieć czemu ten zabieg ma służyć. Znam też bowiem całkiem spalone "dowcipne" kreacje.

Czy mogłabyś podzielić się tymi przykładami? Choćby opisowo... Pracuję teraz nad podobną koncepcją i chętnie podejrzę lepsze i gorsze realizacje. Z góry dziękuję. Moim zdaniem humor w reklamach leków OTC jest bardzo wskazany.

Trzeba pamiętać, że lekarz to też człowiek i łatwiej zapamięta informacje podane w sposób lekki, łatwy i przyjemny, a w tym pomaga element humorystyczny, o ile zachowany jest odpowiednie balans - przekaz jest żartobliwy, ale smaczny.
Zazwyczaj sprawdza się element humorystyczny, który jest otoczką przekazu, nie zaś bezpośrednim nawiazaniem do produktu, np. wizualizacja pacjenta z grupy ryzyka z przyprużeniem oka - całkiem nieżle utrwala zapamietanie i powiązanie pacjent z produktem.

Efekt odwrotny natomiast zapewnia humor z "dolnej półki" - traktujący odbiorcę w sposób lekceważacy, infantylny, czy rubaszny. Jaki jest cel reklam tego typu?
Nie ważne jak, ważne, że mówią. Ale czy to się opłaci w dłuższej perspektywie? Osobiście nie jestem przekonanna...
Agata P.

Agata P. Senior Product
Manager,
Szczepionki,
GlaxoSmithKline

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

Sylwia B. Motłoch:
w Rx jest na pewno trudniej o humor, ale wszystko zależy od celu kampanii i dobrego pomysłu - ja bym jednak nie wykluczała, znam marki ,które sobie świetnie z tym poradziły...

(Agatka, miło Cię widzieć/ słyszeć!)Sylwia B.


Ciebie również :)))

W Rx jest chyba trudniej o dobry humor ze względów formalnych. Leki, zwłaszcza receptowe, są traktowane tak poważnie, a ich reklamy/materiały informacyjne muszą spełniać tak ostre warunki jeśli chodzi o prawdziwość i rzetelność, że gdzieś się ten pomysł na zastosowanie humoru gubi.

Trudno też o humor w reklamie leku na Parkinsona czy raka piersi...
Sylwia Ducal

Sylwia Ducal Product Manager

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

Agata P.:
Sylwia B. Motłoch:
w Rx jest na pewno trudniej o humor, ale wszystko zależy od celu kampanii i dobrego pomysłu - ja bym jednak nie wykluczała, znam marki ,które sobie świetnie z tym poradziły...

(Agatka, miło Cię widzieć/ słyszeć!)Sylwia B.


Ciebie również :)))

W Rx jest chyba trudniej o dobry humor ze względów formalnych. Leki, zwłaszcza receptowe, są traktowane tak poważnie, a ich reklamy/materiały informacyjne muszą spełniać tak ostre warunki jeśli chodzi o prawdziwość i rzetelność, że gdzieś się ten pomysł na zastosowanie humoru gubi.

Trudno też o humor w reklamie leku na Parkinsona czy raka piersi...

Agatka, no pewnie, ze tak! Wszystko zależy od obszaru terapeutycznego i wielu innych...
ja mówię patrząc na rynek bardzo przekrojowo i odnoszę się wyłacznie do key visuali:)
Ania R.

Ania R. strategia

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

Agata P.:
Jeśli chodzi o Rx, to bym sie przychyliła do tego zdania... Lekarze to specyficzni odbiorcy reklam skierowanych do nich jako grupy zawodowej. Poza tym proces akceptacji komunikacji w Rx to droga przez mękę, każdego może pozbawić poczucia humoru ;)
nie , nie Rx miałąm na myśli
tam to wiadomo - zupełnie inne prawa

chociaż przyznam pamiętam humorystyczne pomysły na wychwytne serotoniny i kampanię dot. preparatów chyba kardiologicznych - starsze osoby jako zwierzątka

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

A co Pani powie na reklamę leku RX kardiologicznego ktorego cechą jest kardioselektywność i pokazanie kupidyna, który odkłada swój łuk na bok bo ten lek bardziej trafia do serca ;-)

Jeśli chodzi o OTC to polecam case SpecTab
Krzysztof Adamus

Krzysztof Adamus business development
director Opcom

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

Zapraszam do wywiadu z twórcami SpecTab.pl

http://interaktywnie.com/artykuly/52-webscy-rafal-gors...
Sebastian Tatarek

Sebastian Tatarek COSMED Consulting

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

Nie do końca prawda.
Trzeba wziąc pod uwagę że, mamy różne kategorie produktów farmaceutycznych i humor w pewnych będzie wręcz nieetyczny. Jeśli mówimy o reklamie to rozumiem,że nie bierzemy pod uwagę Rx'ów, bo ich nie można reklamować, jedynie w kanale dystrybucyjnym i to w bardzo ograniczony sposób.
Istnieją jednak kategorie preparatów, w których akcent humoru jest dobrze widziany, zresztą niektóre firmy to robią.
Katarzyna Piskorek

Katarzyna Piskorek Marketing Assistant,
Bayer

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

Kolejny przykład - GagaZ. Ciekawe podejście do krepującego problemu zgagi.
http://www.gagaz.pl/
Urszula B.

Urszula B. humanistka do szpiku
kości

Temat: reklamy produktów farmaceutycznych z humorem nie mają...

Ciekawe ale chyba niekoniecznie skuteczne.
Panienka wystylizowana na Dodę i leki na zgagę to chyba nieco inny target.
Poza tym, w przypływie irytacji zwykle wychodzę ze strony a nie klikam dalej = dla mnie nieczytelne.
Zdecydowanie bardziej wolę zabawne reklamy środków na kaca i przeziębienie... :-)

Następna dyskusja:

Reklamy w TV nic nie warte?




Wyślij zaproszenie do