Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: pay-per-view zrewolucjonizuje outdoor?

Jak wam się podoba taka wizja?

Testowany w Japonii wynalazek operatora telekomunikacyjnego NTT Communications może zrewolucjonizować reklamę zewnętrzną. Chodzi o cyfrowe tablice reklamowe, które analizują spojrzenia przechodniów i w zależności od tego, kto jak i kiedy na nie patrzy – dobierają odpowiedni produkt na reklamowanym plakacie. W przypadku przechodzącej wieczorem grupy młodych mężczyzn pojawić się może reklama najbliższego pubu, w południe młodej dziewczynie wyświetliłaby się na przykład reklama sklepu z modą młodzieżową. Kluczem do sukcesu jest oprogramowanie pozwalające na rozpoznawanie rysów twarzy, którego okrojona wersja instalowana jest obecnie chociażby w aparatach cyfrowych. Oprogramowanie zainstalowane w „plakatach przyszłości“ nie ogranicza się jednak tylko do rozpoznawania twarzy, ale potrafi także rozpoznać kierunek spojrzenia. Można się spodziewać, że to pierwszy do prawdziwej reklamowej rewolucji. Jeżeli nowa technika przyjmie się w branży, może całkowicie zmienić system stawek w reklamie zewnętrznej. W miejsce opłat uzależnionych od wielkości nośników reklamowych i czasu trwania kampanii, zleceniodawcy płaciłby za pay-per-view, analogicznie do pay-per-click w reklamie internetowej.

Skopiowane z portalu Marketing & more.Magdalena Żelasko edytował(a) ten post dnia 24.01.09 o godzinie 15:49
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: pay-per-view zrewolucjonizuje outdoor?

digitalne

Dżizas Krajst, łer de fak ar łi?!
Magdalena Żelasko

Magdalena Żelasko Dyrektor LET'S CEE
Film Festival

Temat: pay-per-view zrewolucjonizuje outdoor?

Dominik "dodo" Szewior:
digitalne

Dżizas Krajst, łer de fak ar łi?!

Dzięki za spostrzegawczość, czasami zdarza mi się myśleć po niemiecku, szczególnie podczas weekendu...

Temat: pay-per-view zrewolucjonizuje outdoor?

dalej niż Afryka dzika....

Temat: pay-per-view zrewolucjonizuje outdoor?

Magdo, w tym kraju badania outdoor- u za kilka lat to będzie rewolucja ;)))))

konto usunięte

Temat: pay-per-view zrewolucjonizuje outdoor?

to już było, na jakimś filmie s-f, nie pamiętam tytułu,
główny bohater usiłuje udowodnić że nie nosi bomby atomowej w sobie i jak ucieka przed policją to mija takie interaktywne reklamy

konto usunięte

Temat: pay-per-view zrewolucjonizuje outdoor?

bo to brzmi jak czysty s-f.

konto usunięte

Temat: pay-per-view zrewolucjonizuje outdoor?

Jak czysty s-f brzmiało jeszcze z 10 lat temu wiele rzeczy obecnie uznawanych za normalne :P
A co do filmu był to "Raport mniejszości" z tego co pamiętam tylko tam dokładnie była rozpoznawana osoba po siatkówce oka.
Stanisław Grabowski

Stanisław Grabowski Strategic Planning
Director

Temat: pay-per-view zrewolucjonizuje outdoor?

Ciekawe, ale jak dla mnie jest jedno kluczowe pytanie.
A w zasadzie dwa.

1) jesli system ma podac reklame po spojrzeniu na tablice... to czy nie jest "po ptokach"? idac ulica raczej nie patrzymy uwaznie na kazdy billboard. Spojrzymy jesli nas cos zainteresuje, czyli system musialby podac odpowiedni obraz ZANIM sie na niego spojrzymy.

Moze jednak jest to do obejscia.
Wazniejsza jest druga sprawa.

2) Jak rozumiem nadal mamy do czynienia z JEDNA tablica. Nawet jesli jest ekranem, to jednak w danej chwili wyswietla JEDEN obraz. Ilu przechodniow jest jednak w danej chwili w okolicy?
Czy to znaczy ze taka tablica dobieralaby obraz np do najblizszej osoby? Do wiekszosci?

Brzmi to wszystko bardzo ciekawie, ale powyzsze watpliwosci moim zdaniem dosc mocno kwestionuja takie rozwiazanie. Po prostu nie wiem czy jest technicznie wykonalne i ekonomiczne uzasadnione.

PS. Film o czlowieku z bomba w srodu do "Impostor". Dosc przyzwoita ekranizacja doskonalego opowiadania Philipa Dicka. Jednak chyba faktycznie autorowi sie pomylilo i mial na mysli Raport Mniejszosci. Nota bene takze oparty na opowiadaniu Dicka.
Dick rzadzi :)Stanisław Grabowski edytował(a) ten post dnia 25.01.09 o godzinie 19:12

konto usunięte

Temat: pay-per-view zrewolucjonizuje outdoor?

nie wiem jaka będzie reakcja zmęczonej lub z atakiem bólu zęba czy brzucha kobiety, która na cudownym ekranie zobaczy reklamę lodów, jedzenia lub odzieży :-/ albo reakcja faceta wracającego z mitingu AA na widok reklamy piwa :-/
oby te ekrany były odporne na uderzenia ;)
Japonia to zupełnie inna cywilizacja, ludzie i wymagania. Dla Nas na dzień dzisiejszy to abstrakcja, zastanawiam się jak ten automat działa i czy oprócz wzroku rejestruje samopoczucie obiektu:)Justyna Kwaśniewska edytował(a) ten post dnia 25.01.09 o godzinie 19:25

konto usunięte

Temat: pay-per-view zrewolucjonizuje outdoor?

...rewelacja! i innowacja ;)
Testy w Japonii rule! ;)

konto usunięte

Temat: pay-per-view zrewolucjonizuje outdoor?

a co zrobi taki automat, gdy staną przed nim jednocześnie babcia beretanka z wnuczkiem i Medorkiem na smyczy oraz przytulona do siebie para?
widzę następujące opcje:
- dla babci ciepły termofor
- dla wnusia lizak
- dla Medorka karma z puszki
- dla mlodzieży prezerwatywy
co by automat nie wybrał, bedzie źle

przykład pierwszy z brzegu i celowo przejaskrawiony, ale nieźle oddaje istotę problemu.Marcin W. edytował(a) ten post dnia 25.01.09 o godzinie 19:41

Następna dyskusja:

mobilny outdoor czyli rekam...




Wyślij zaproszenie do