Katarzyna Janocha

Katarzyna Janocha Marketing &
Communication
Specialist, CRM SA

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

Co sądzicie o sytuacji, w której organizowany event budzi wiele kontrowersji, ze względu na znacznie większy niż oczekiwano zasięg i skuteczność promocji?

Wyprzedaż w gdańskim centrum Fashion House - promowana przez radio, prasę i mailing - sparaliżowała ruch w centrum miasta i wywołała protesty kierowców.
Organizatorzy wyprzedaży "Dzień za bezcen" nie spodziewali się tak masowej reakcji na działania promocyjne wynajętej agencji reklamowej. Czy Waszym zdaniem to sukces czy porażka? Co powinno teraz zrobić kierownictwo Fashion House?

Szczegóły na http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Promocja-na-korki-...
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

Wypłacić bonus agencji...

konto usunięte

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

Chyba nie ma przedsiębiorcy, który nie cieszyłby się z wyższych wyników sprzedaży niż zakładał..
Jaka w tym zasługa agencji nie wiemy, ale kampania przyniosła chyba spodziewany efekt, więc o jakiej porażce można tu mówić? :)
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

Poza tym jak ktoś jest kutwa i chce taniej, to niech się kisi w korku, a nie narzeka, ze ktoś inny tez miał taki sam pomysł...
Katarzyna Janocha

Katarzyna Janocha Marketing &
Communication
Specialist, CRM SA

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

Mateusz Derecki:
Chyba nie ma przedsiębiorcy, który nie cieszyłby się z wyższych wyników sprzedaży niż zakładał..
Jaka w tym zasługa agencji nie wiemy, ale kampania przyniosła chyba spodziewany efekt, więc o jakiej porażce można tu mówić? :)

o "porażce" jako sytuacji, w której faktyczni i potencjalni klienci Fashion House byli zdecydowanie bardziej rozdrażnieni faktem korków i braku koordynacji, niż zadowoleni z proponowanych przecen. Nie ważne co, ważne by gadali?:> Tutaj to chyba nie zadziała...
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

Katarzyna Janocha:
Organizatorzy wyprzedaży "Dzień za bezcen" nie spodziewali się tak masowej reakcji na działania promocyjne wynajętej agencji reklamowej. Czy Waszym zdaniem to sukces czy porażka? Co powinno teraz zrobić kierownictwo Fashion House?

Szczegóły na http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Promocja-na-korki-...

Sukces FH, porażka agencji bo nie potrafiła przewidzieć skutków swoich działań... z takimi obniżkami to każdy byłby w stanie zrobić furorę ;)
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

Katarzyna Janocha:
o "porażce" jako sytuacji, w której faktyczni i potencjalni klienci Fashion House byli zdecydowanie bardziej rozdrażnieni faktem korków i braku koordynacji, niż zadowoleni z proponowanych przecen. Nie ważne co, ważne by gadali?:> Tutaj to chyba nie zadziała...

I mówisz to na podstawie wypowiedzi kilku osób do lokalnej gazety? Gazety maja tendencję do dramatyzowania by mieć byle jakiego newsa. A ja obstawiam, ze te kilka tysięcy co upolowało ciuch za zeta już dawno o tym zapomniało. A dyrekcja FH skrzętnie liczy zyski. Ewentualnie, zamieści liścik w gazecie, ze sorry.
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

Piotr L.:
Sukces FH, porażka agencji bo nie potrafiła przewidzieć skutków swoich działań... z takimi obniżkami to każdy byłby w stanie zrobić furorę ;)

Na odwrót: jeśli już to porażka FH, bo nie ogarnia swojego terenu i komunikacji do niego. I ma słaby crisis management. Agencja zrobiła swoje - ściągnęła ludzi.
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

Jesli zlecasz komuś zrobienie jakiejś akcji to powienien się on zająć tym w taki sposób żeby zysk był jak największy... jaki jest zysk z kilkuset klientów stojących w korkach i nie docierających do celu? :)
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

A nie był? Kilkaset stało w korkach, kilkanaście tysięcy dotarło do celu. Jest in plus. Colateral damage.
Katarzyna Janocha

Katarzyna Janocha Marketing &
Communication
Specialist, CRM SA

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

Piotr L.:
Jesli zlecasz komuś zrobienie jakiejś akcji to powienien się on zająć tym w taki sposób żeby zysk był jak największy... jaki jest zysk z kilkuset klientów stojących w korkach i nie docierających do celu? :)

Agencji reklamowej zlecasz przygotowanie REKLAMY - w tym przypadku kreacji i strategii komunikacji. Zarządzanie efektami reklamy (organizacja, administracja, logistyka itd.) leży w pełni po stronie Klienta :)
Katarzyna Janocha

Katarzyna Janocha Marketing &
Communication
Specialist, CRM SA

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

doc Seweryn J.:
Katarzyna Janocha:
o "porażce" jako sytuacji, w której faktyczni i potencjalni klienci Fashion House byli zdecydowanie bardziej rozdrażnieni faktem korków i braku koordynacji, niż zadowoleni z proponowanych przecen. Nie ważne co, ważne by gadali?:> Tutaj to chyba nie zadziała...

I mówisz to na podstawie wypowiedzi kilku osób do lokalnej gazety? Gazety maja tendencję do dramatyzowania by mieć byle jakiego newsa. A ja obstawiam, ze te kilka tysięcy co upolowało ciuch za zeta już dawno o tym zapomniało. A dyrekcja FH skrzętnie liczy zyski. Ewentualnie, zamieści liścik w gazecie, ze sorry.

Mówię na podstawie 7 stron komentarzy, które pojawiły się pod artykułem... :)

konto usunięte

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

Pytanie ilu Klientów wróci... wtedy będziemy mogli mówić o sukcesie, gdy ten procent będzie w miarę wysoki.
Marcin Zbrzyzny

Marcin Zbrzyzny PR i marketing

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

Nawet jeżeli ktoś jeszcze nie słyszał o FH to już usłyszał. I pewnie zastanawia się dlaczego mnie tam nie było, skoro takie tłumy waliły drzwiami i oknami. To już powoduje, że FH stoi na pozycji wygranego.

Nie wiem na ile atrakcyjne były promocje w dniu wyprzedaży, ale bez względu na to agencja zrobiła niezłą robotę. A to, że ktoś stał w korku, czekał godzinę w kolejce do kasy.. pretensje może mieć tylko do siebie samego. Przecież nikt nikogo do skorzystania z tych promocji nie zmuszał ;)

Efekt sprzedażowy jaki zanotowało FH na pewno nie był gorszy od założonego. Również dotarcie do konsumentów z komunikatem o FH i o wyprzedaży było skuteczne. No i agencja.. nawet jak ktoś o niej nie słyszał to już usłyszał.. Czego chcieć więcej? I wilk syty (agencja) i owca cała (FH).
Tomasz G.

Tomasz G. Dyrektor Działu
Marketingu

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

1. FH na pewno ustalał rabaty - i powinni teraz się zastanowić i sprawdzić jak zmienia się elastyczność cenowa klientów przy różnych poziomach rabatów (bo rozumiem, że niższe rabaty to u nich norma).

2. Klęska urodzaju i tyle. Może część z tych "wkruwionych" powie sobie "nigdy tam nie wrócę", ale na pewno więcej stwierdzi "muszę na drugi raz wybrać się wcześniej".

3. Ciekawe, jak będzie z długoterminowym poziomem sprzedaży - bo nie wiem czy możemy mówić o przekroczeniu celu sprzedażowego, jak to była akcja promocyjna, jechali na minimalnych marżach - chyba głównie po to by podnieść obroty w dłuższym horyzoncie czasowym.

T.
Marcin Zbrzyzny

Marcin Zbrzyzny PR i marketing

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

Tomasz G.:
1. FH na pewno ustalał rabaty - i powinni teraz się zastanowić i sprawdzić jak zmienia się elastyczność cenowa klientów przy różnych poziomach rabatów (bo rozumiem, że niższe rabaty to u nich norma).

2. Klęska urodzaju i tyle. Może część z tych "wkruwionych" powie sobie "nigdy tam nie wrócę", ale na pewno więcej stwierdzi "muszę na drugi raz wybrać się wcześniej".

3. Ciekawe, jak będzie z długoterminowym poziomem sprzedaży - bo nie wiem czy możemy mówić o przekroczeniu celu sprzedażowego, jak to była akcja promocyjna, jechali na minimalnych marżach - chyba głównie po to by podnieść obroty w dłuższym horyzoncie czasowym.

T.


zapewne nie poznamy ich strategii sprzedażowej i nie będziemy w stanie określić, czy centrum zarobiło i czy zarobiło tyle, ile mogło zarobić :)

poczekajmy na drugą odsłonę wyprzedaży.. Zarejestrujemy zmiany w podejściu do tematu, fakt, czy FH zaangażowało tą samą agenturę oraz jaki jest respons konsumentów i wyciągniemy wnioski :)
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

Katarzyna Janocha:
Mówię na podstawie 7 stron komentarzy, które pojawiły się pod artykułem... :)

A widzisz :) Ale tam wyłania inny problem - zniżki były komunikowane dużo na wyrost. Tak trochę jak z tanimi liniami - bilet za 45 zł to może i jest, ale jeden i już dawno sprzedany. Czyli kolejny minus dla FH...
Monika Izabela K.

Monika Izabela K. Specjalista ds.
Marketingu

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

a czy jest jakiś link do tej reklamy? Ja bym ją chętnie zobaczyła. Niestety wypatrzyłam tylko teksty informacyjne

http://wyjdznamiasto.pl/index.php/2010/05/dzien-za-bez...

co do klientów. Ci którzy liczyli na bardzo tani zakup, wrócą tam tylko gdy będzie taka podobna akcja. Nie liczyłabym tu na lojalność, to 'łowcy okazji'. Co do reszty, to oby to nie była ta reszta, która nie dotarła, lub odeszła zła, że nie mogła się dostać do kasy;(.

Co do samej akcji uważam, że została przeprowadzona dobrze. Błąd FH w zarządzaniu, powinno to być tak zaplanowane, by korki przy kasie były rozładowane, i komunikacja ogarnięta.
Katarzyna Janocha

Katarzyna Janocha Marketing &
Communication
Specialist, CRM SA

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

Monika Izabela K.:
a czy jest jakiś link do tej reklamy? Ja bym ją chętnie zobaczyła. Niestety wypatrzyłam tylko teksty informacyjne

http://wyjdznamiasto.pl/index.php/2010/05/dzien-za-bez...

co do klientów. Ci którzy liczyli na bardzo tani zakup, wrócą tam tylko gdy będzie taka podobna akcja. Nie liczyłabym tu na lojalność, to 'łowcy okazji'. Co do reszty, to oby to nie była ta reszta, która nie dotarła, lub odeszła zła, że nie mogła się dostać do kasy;(.

Co do samej akcji uważam, że została przeprowadzona dobrze. Błąd FH w zarządzaniu, powinno to być tak zaplanowane, by korki przy kasie były rozładowane, i komunikacja ogarnięta.


http://www.kofeina.pl/klienci/fashion_house/212.html
Monika Izabela K.

Monika Izabela K. Specjalista ds.
Marketingu

Temat: Kiedy efekty promocji przekraczają oczekiwania

Katarzyna Janocha:
Monika Izabela K.:
a czy jest jakiś link do tej reklamy? Ja bym ją chętnie zobaczyła. Niestety wypatrzyłam tylko teksty informacyjne

http://wyjdznamiasto.pl/index.php/2010/05/dzien-za-bez...

co do klientów. Ci którzy liczyli na bardzo tani zakup, wrócą tam tylko gdy będzie taka podobna akcja. Nie liczyłabym tu na lojalność, to 'łowcy okazji'. Co do reszty, to oby to nie była ta reszta, która nie dotarła, lub odeszła zła, że nie mogła się dostać do kasy;(.

Co do samej akcji uważam, że została przeprowadzona dobrze. Błąd FH w zarządzaniu, powinno to być tak zaplanowane, by korki przy kasie były rozładowane, i komunikacja ogarnięta.


http://www.kofeina.pl/klienci/fashion_house/212.html

Tak, ale to wizerunkowa, a niezwiązana z tą promocją.



Wyślij zaproszenie do