Maria Bucardi

Maria Bucardi Nazywam się Maria
Bucardi. Jestem
jasnowidzem, wróżką,
au...

Temat: Czy pseudonim wróżki może stać się marką?

Moi Kochani, co o tym sądzicie. Czy nazwisko lub pseudonim wróżki może stać się marką?
Małgorzata Z.

Małgorzata Z. PR Manager,
producent słów...

Temat: Czy pseudonim wróżki może stać się marką?

Jak najbardziej.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Czy pseudonim wróżki może stać się marką?

Maria Bucardi:
Czy nazwisko lub pseudonim wróżki może stać się marką?
A znasz jakąś sławną wróżkę?
Dominik Koza

Dominik Koza ogarniacz /
rozwijacz, Hand Made

Temat: Czy pseudonim wróżki może stać się marką?

Rafał Hostyński:
A znasz jakąś sławną wróżkę?

Steve Jobs, Bill Gates, Kononowicz... ;)
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Czy pseudonim wróżki może stać się marką?

Przykład pierwszy z brzegu Nostradamus, wprawdzie nie do końca był wróżem, ale to ezoteryka wszak. Lokalną "marką" jest słynna wróżka krakowska działająca w okolicach Sukiennic.
Obawiam się tylko, że nadmierna komercjalizacja "fachu" może jednak w dłużej perspektywie przynieść efekt przeciwny do oczekiwanego. Myślę, że specyfika tej branży powoduje, że "markowa" wróżka potrzebuje tylko jednej rzeczy: sprawdzających się wróżb. Rozreklamują ją sami klienci. Więc jeśli już decydować się na jakieś działania to zdecydowanie WOMM.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: Czy pseudonim wróżki może stać się marką?

Radosławie,
Wydaje mi się, że to nie najlepszy przykład.

Marii pewnie chodzi o "marce" za życia ;)
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Czy pseudonim wróżki może stać się marką?

Rafał Hostyński:
Radosławie,
Wydaje mi się, że to nie najlepszy przykład.

Marii pewnie chodzi o "marce" za życia ;)

No powszechnie znanych wróżek/wróżów to ja nie znam, znam natomiast takie, które cieszą się dobrą reputacją w swojej branży. Ponieważ mainstream traktuje wróżki/wróżbiarstwo w najlepszym wypadku z przymrużeniem oka trudno jest się przebić i zaskarbić sobie przychylność zdecydowanej większości. Ale w gronie osób korzystających z tego typu usług na pewno można wiele zdziałać, dlatego wspomniałem o WOMM. Pytanie brzmiało czy nazwisko/pseudonim może stać się marką. Moja odpowiedź brzmi: tak, może. Nawet w przypadku wróżbiarstwa. A powiem więcej właśnie w szczególności wróżbiarstwa. Wiarygodność, którą tak ciężko buduje się w przypadku innych marek tutaj uzyskuje się poprzez predyspozycje, talent, "to coś", wiedzę, doświadczenie. Innymi słowy poprzez dobrą usługę, a więc sprawdzającą się. Dorabianie "ezoterycznego picu" (czarne koty, szklane kule etc.) jest tylko ubarwiającym dodatkiem, na tym marki w tej branży długo i z sukcesami budować nie można.
Dominik Koza

Dominik Koza ogarniacz /
rozwijacz, Hand Made

Temat: Czy pseudonim wróżki może stać się marką?

radosław zieliński: Dorabianie "ezoterycznego picu" (czarne koty, szklane kule etc.) jest tylko ubarwiającym dodatkiem, na tym marki w tej branży długo i z sukcesami budować nie można.

Polecam "Zimistrza" Pratchetta. ;)
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Czy pseudonim wróżki może stać się marką?

Pracowałem przez ładnych parę lat w wydawnictwie, które specjalizowało się w tematyce ezoterycznej. Bywałem na wszelkiego rodzaju targach niezwykłości itp. Moim zdaniem cały ten biznes opiera się tylko i wyłącznie na wizerunku. Oczywiście są jakieś tam umiejętności (ale raczej „czytania ludzi”, niż czytania przyszłości), natomiast ludzie są bardziej skłonni wierzyć, jeśli zyska to odpowiednią oprawę.

Co do marek wróżek: macie case Davida Harklaya, „światowej sławy astrologa”, który okazał się być „panią Zdzisią z sąsiedztwa” ;)



Wyślij zaproszenie do