konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Syn zastrzelił mnie przed chwila trafnym pytaniem:

Reklamuje sie maslo - czemu nie reklamuja sie PRODUCENCI komputerów?
Teraz ma go kazdy "bialy czlowiek"

Reklamuja sie tanie jak barszcz płyny do mycia naczyn - czemu nie reklamuja sie rownie popularne mp3?

Reklamuja sie nawet kawy czy herbaty - czemu nie reklamuja sie producenci odtwarzaczy DVD czy kina domowego?

Target - porownywalny.
Kasa - przeogromna.
Obroty - gigantyczne.

Skad ta "zmowa" producentow tego sprzetu i skad ta "wojna" producentow kawy, plynow, proszkow czy margaryn?

Hm?


:)

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Hmmm...

"Reklamuje sie maslo - czemu nie reklamuja sie PRODUCENCI komputerów?
Teraz ma go kazdy "bialy czlowiek""
HP, Dell...?

"Reklamuja sie tanie jak barszcz płyny do mycia naczyn - czemu nie reklamuja sie rownie popularne mp3?"
iPod, Creative....?

"Reklamuja sie nawet kawy czy herbaty - czemu nie reklamuja sie producenci odtwarzaczy DVD czy kina domowego?"
Samsung, Bose...?

Ja bym raczej się zastanowił dlaczego nie reklamuje się jeszcze ropy naftowej - na tym stoi cały świat :-))

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

No nie wiem - widzialem duuuzo reklam producentow komputerow - IBM, Acer czy HP - zwlaszcza ostatnio jest tego bardzo duzo. To samo jesli chodzi o mp3 - masa reklam (glownie prasowych) - iPod, Creative, Samsung... Kina domowe i DVD rowniez jak najbardziej sa obecne w reklamach - ostatnio chociazby Sony i Samsung. Chyba, ze chodzi o producentow podzespolow - czyli glownie firmy chinskie? Ale wtedy nie widze sensu reklamy w mass mediach...

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

oczywiście że się reklamują - widziałeś, ile jest blogów z testami urządzeń elektronicznych? myslisz, że robią te testy za darmo na własnym sprzęcie?

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Ujmę to swoimi słowami :) Mam na dzieję, że mam dobry tok myślenia ( jak coś proszę o sprostowanie :) ). Do nie dawna rzeczywiście wszelakiego rodzaju elektronika specjalnie była reklamowana w mediach (TV). No może poza tel. komórkowymi, ale to raczej operatorzy. Nie mniej jednak dzieki temu wiedziliśmy jakie są nowe telefony...A cała elkotronika jak telewizory,kina domowe,itp. Jedynie dostawaliśmy na gazetkach reklamowych marketów,
No i kampanie reklamowe w internecie :DAGD/RTV. Myślę , że miało to na celu aby potencjalny kowalski zobaczył w gazecie urządzenie X, któro go w pewien sposób zainteresowało co skłoniło go do odwiedzenia sklepu....Zauważ że od niedawna (można powiedzieć, od początku telewizorów LCD - tak mi się wydaje ). Wysztkie nowinki elektroniczne jak TV,konsole, komórki,itp. A nawet oprogramowanie, M.....softu , czy E....Arts pojawia się w telewizji.... Do czego zmierzam...Elektronika i wszystko co jest z nią związane bardzo szybko się rozwija ( Ogólny postęp techniczny na świecie ). Zauważ ronież że Producenci laptopów zaczęli kampanie reklamowe...Tylko po co?
Po to oby przedstawić kowalskiemu że nie musi kupować komputera typu Desktop, jest przenośny a i parametrom dorównuje stacjonarnemu. Wpływ na prmocje laptopów też ma stworzenie internetu bezprzowodowego i darmowych HotSpotów w miastach.
I co kowalski pomyśli......
Kurde mogę wziąć ze sobą komputer do pracy, na uczelnie, do rodziny, pokazać zdjęcia, mogę również umówić się w kawiarni i wpiąć się za darmo do internetu. No co najważniejsze społecżeństwo zaczyna się przyglądać z jakiego materiału są wykonane dane urządzenia. Przykładem głupi monitor LCD - Estetyka wykonia, kąt widzenia, rozdzielczość itp. Wiadomo każdy konsument ma swoje potrzeby. Tak już wsponiałem to wszystko kręci się wokół postępu technicznego. A co do art. spożywczych jest podobnie :) (pracowałem jako PH w spożywce ). Każdy się reklamuje bo jego wyroby są najepsze ( niestety za dobrej jakości żywność trzeba płacic :) ale warto :) ) Nie mniej jednak są to produktu codziennego użytku....żywnośc, kosmetyki , itp. Wiadomo że do ich produkcji też zmienją się technologie, ale tak naprrawde po co komu potrzebne te info. przecież nie obchodzi nas z jakiej fabryki wyjeżdża ser, czy makaron. Dla nas konsumentów ma być dobre i za przystępną cenę.
No to chyba wszytsko :)
Pozdrawiam :)Sebastian Kruber edytował(a) ten post dnia 30.11.07 o godzinie 00:06

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

...ale temat dobry! Czego się nie reklamuje?

nici i igieł
folii malarskiej
sznurówek
... ;-)

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Nie reklamuje sie przede wszystkim produktow jednorodnych: cukier, ziemniaki. (Wyjatkiem jest Chiquita, ale to bardzo ciekawy temat na inna dyskusje)

Co do elektroniki - mniejsza obecnosc takich reklam w mass mediach wydaje mi sie uzasadniona faktem, ze laptopow czy odtwarzaczy mp3, DVD, telewizorow, itd - nie kupujemy pod wplywem reklamy, ani impulsu. Decydujac sie na wydatek tego rzedu, wiekszosc z ludzi sprawdza parametry techniczne, opinie o produkcie, okres gwarancji, itd. Dlatego reklamy tego sprzetu maja z reguly albo zadanie informacyjne (mamy nowy produkt na rynku), albo budujace marke i promujace pewien styl zycia zwiazany z produktem (np. iPod).

Reklamy produktow FMCG sa czesciej spotykane bo kupujac taki produkt jestesmy sklonni zaryzykowac i sprobowac nowosci, poza tym kupujemy takie produkty czesciej i mniej sie przywiazujemy do marki, wiec trzeba nam przypominac ze Vizir czy Rama sa the best :)

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Reklam tych produktów jest sporo m.in. w gazetkach sklepowych różnych sieci. Poprawcie mnie, jeżeli nie jest tak, że produkty prezentowane w tych gazetkach są wykupioną reklamą:-)

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Jacek K.:
Nie reklamuje sie przede wszystkim produktow jednorodnych: cukier, ziemniaki. (Wyjatkiem jest Chiquita, ale to bardzo ciekawy temat na inna dyskusje)


Mozna reklamowac produkty jednorodne, ale ma to sens, gdy:
-proces produkcji rózni się od innych, jakieś tam technologie, wzbogacanie itd,
-pochodzenie: tu mamy raczej do czynienia z regionalizmem, patriotyzmem etc, np: mięso z Podlasia ;), mleko z mlekovity etc
-trendy: ekologia, wegetarianizm,
-kampanie społeczne: znaczek 'Fair Trade' nakleja sie naopakowania produktow, ktore zostaly wytworzone na uczciwych zasadach, gdzie pracownicy z biednych regionow otrzymuja uczciwe stawki za surowiec czy prace, gdzie nie zatrudnia sie dzieci... ten znaczek znajduje sie na cukrze, kakao, kawie, ziarnach oraz na produktach zlozonych: czekolada, niektore koszulki bawelniane w Marks$Spencer,
-reklama marki: wspomniana marka bananow

Co do elektroniki - mniejsza obecnosc takich reklam w mass mediach wydaje mi sie uzasadniona faktem, ze laptopow czy odtwarzaczy mp3, DVD, telewizorow, itd - nie kupujemy pod wplywem reklamy, ani impulsu.

Tak, jest to absolutna prawda. W innych krajach reklamuje sie sprzet, nawet Bang and Olufsen, ktory kosztuje krocie. Na Zachodzie zakupy agd rtv nie sa jakims wielkim halo i czesto kupuje sie je pod wplywem chwili, choc tez i z potrzeby, bo zachodniacy sa potwornie praktyczni. Polacy, jako rynek, sa bardzo chlonni, ale na drobnice. Przy czym bardzo liczy sie roznorodnosc i choc wciska nam sie te same kostki rosolowe, musza one miec innne opakowania, nazwy i czasem ksztalty.

Decydujac sie na wydatek tego rzedu, wiekszosc z ludzi
sprawdza parametry techniczne, opinie o produkcie, okres gwarancji, itd. Dlatego reklamy tego sprzetu maja z reguly albo zadanie informacyjne (mamy nowy produkt na rynku), albo budujace marke i promujace pewien styl zycia zwiazany z produktem (np. iPod).


Tego rodzaju reklamy sa glownie w branzowych pismach, meskich magazynach, periodykach ekonomicznych i wszelkich pozycjach dla elit (glownie finansowych). Przecietny zjadacz idzie do sklepu, patrzy, co maja, glowkuje, pogada z sasiadem i wraca z przecietna plazma do domu po cenie promocyjnej. Nasze spoleczenstwo nadal jest konserwatywne i pewne reklamy nie dotra do segmentu docelowego, bo ow segment wlasnie siedzi w pracy do pozna i 'pracuje nad projektami'.

Reklamy produktow FMCG sa czesciej spotykane bo kupujac taki produkt jestesmy sklonni zaryzykowac i sprobowac nowosci, poza tym kupujemy takie produkty czesciej i mniej sie przywiazujemy do marki, wiec trzeba nam przypominac ze Vizir czy Rama sa the best :)


Absolutna prawda. Choc ja mam swoje faworyty i faworytow. Kupuje marki Unilever w przypadku chemii gospodarczej, a zywnosc raczej 'spod kurnej chaty'. Ale ja tam odszczepieniec i bardzo oporny na reklame...Moze tylko reklamy kosmetykow selektywnych robia na mnie wrazenie ;).
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

To dlaczego ja widzę te wszystkie reklamy ?:):)
Ostatnio nawet chyba Karen zaszalał z białym laptopem - ciekawę czy dopłacić trzeba za metalic ? Bo z lakierem metalic też się reklamuje taki jeden ....A HP i te obrazki w przestrzeni..A Asus a Dell....Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 30.11.07 o godzinie 10:41

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Dagmara D.:
To dlaczego ja widzę te wszystkie reklamy ?:):)
>

A moze kanal zagraniczny? CNN, BBC, National geografic, mezzo czy inny niepolski?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Magdalena C.:
Dagmara D.:
To dlaczego ja widzę te wszystkie reklamy ?:):)
>

A moze kanal zagraniczny? CNN, BBC, National geografic, mezzo czy inny niepolski?:)

NIeeeeee głównie TVN 24 :):)

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Dagmara D.:
Magdalena C.:
Dagmara D.:
To dlaczego ja widzę te wszystkie reklamy ?:):)
>

A moze kanal zagraniczny? CNN, BBC, National geografic, mezzo czy inny niepolski?:)

NIeeeeee głównie TVN 24 :):)


Czyli kanal specjalistyczny.... Przecietny zjadacz z malego miasteczka woli taniec z gwiazdami :), zas docelowy segmenciarz bardziej jest zorientowany na informacje o rynkach, finansach, polityce itede i wlasnie takiemu serwue sie reklamy produktow luksusowych lub z wyzszej polki.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Magdalena C.:
Dagmara D.:
Magdalena C.:
Dagmara D.:
To dlaczego ja widzę te wszystkie reklamy ?:):)
>

A moze kanal zagraniczny? CNN, BBC, National geografic, mezzo czy inny niepolski?:)

NIeeeeee głównie TVN 24 :):)


Czyli kanal specjalistyczny.... Przecietny zjadacz z malego miasteczka woli taniec z gwiazdami :), zas docelowy segmenciarz bardziej jest zorientowany na informacje o rynkach, finansach, polityce itede i wlasnie takiemu serwue sie reklamy produktow luksusowych lub z wyzszej polki.
Czyli - reklama skierowana do odpowiedniego targetu nie musi lecieć na Jedynce :):)
Czyli - wszyscy zdrowi - syn Jurka nie widzi tych reklam, bo nie jest targetem - proste pytanie - prosta odpowiedź :):)

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Dagmara D.:
Magdalena C.:
Dagmara D.:
Magdalena C.:
Dagmara D.:
To dlaczego ja widzę te wszystkie reklamy ?:):)
>

A moze kanal zagraniczny? CNN, BBC, National geografic, mezzo czy inny niepolski?:)

NIeeeeee głównie TVN 24 :):)


Czyli kanal specjalistyczny.... Przecietny zjadacz z malego miasteczka woli taniec z gwiazdami :), zas docelowy segmenciarz bardziej jest zorientowany na informacje o rynkach, finansach, polityce itede i wlasnie takiemu serwue sie reklamy produktow luksusowych lub z wyzszej polki.
Czyli - reklama skierowana do odpowiedniego targetu nie musi lecieć na Jedynce :):)
Czyli - wszyscy zdrowi - syn Jurka nie widzi tych reklam, bo nie jest targetem - proste pytanie - prosta odpowiedź :):)


Prawda absolutna. U nas takie reklamy pokazywane sa tylko w wybranych kanalach, za granica czesto nadaje je kazda bardziej lub mniej komercyjna stacja. I chyba tu tkwi caly problem, dlaczego pewnych reklam zwyczajnie nie widac. Czesto target nie ma nawet czasu na TV i nie oglada tych specjalnych kanalow. Stad wiecej reklam luksusowych dobr w kredowej prasie :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

"Kredowa prasa" - jakie ładne określenie :):)
Olgierd Langer

Olgierd Langer Dyrektor ds. rozwoju

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Magdalena C.:
Co do elektroniki - mniejsza obecnosc takich reklam w mass mediach wydaje mi sie uzasadniona faktem, ze laptopow czy odtwarzaczy mp3, DVD, telewizorow, itd - nie kupujemy pod wplywem reklamy, ani impulsu.

Tak, jest to absolutna prawda. W innych krajach reklamuje sie sprzet, nawet Bang and Olufsen, ktory kosztuje krocie. Na Zachodzie zakupy agd rtv nie sa jakims wielkim halo i czesto kupuje sie je pod wplywem chwili, choc tez i z potrzeby, bo zachodniacy sa potwornie praktyczni. Polacy, jako rynek, sa bardzo chlonni, ale na drobnice. Przy czym bardzo liczy sie roznorodnosc i choc wciska nam sie te same kostki rosolowe, musza one miec innne opakowania, nazwy i czasem ksztalty.


gdyby tak bylo, to po co reklamuje sie w tv, na bilbordach samochody?

kluczem do tego by promowac cos w "kanale ogolnym" wcale nie jest to czy dany produkt jest impulsowy czy wybieralny ;)

pozdrawiam
olgierd

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Jerzy K.:
Syn zastrzelił mnie przed chwila trafnym pytaniem:

Reklamuje sie maslo - czemu nie reklamuja sie PRODUCENCI komputerów?
Teraz ma go kazdy "bialy czlowiek"

Reklamuja sie tanie jak barszcz płyny do mycia naczyn - czemu nie reklamuja sie rownie popularne mp3?

Reklamuja sie nawet kawy czy herbaty - czemu nie reklamuja sie producenci odtwarzaczy DVD czy kina domowego?

Target - porownywalny.
Kasa - przeogromna.
Obroty - gigantyczne.

Skad ta "zmowa" producentow tego sprzetu i skad ta "wojna" producentow kawy, plynow, proszkow czy margaryn?

Hm?

:)
Zacznę od obalenia stereotypu:
Target - nie do końca porównywalny (mniej masowy niż produkty FMCG powszechnego użytku)
Kasa - znacznie mniejsza, niż mogło by się wydawać - głównie poprzez znacznie wyższe koszty wytworzenia, transportu etc. Przy stosunkowo dużych obrotach - aczkolwiek znacznie mniejszych niż producentów FMCG - masa marży realizowana w elektronice użytkowej jest znacznie mniejsza(między innymi poprzez koszty utrzymywania serwisów reklamacyjnych, koszty magazynowe etc.). Ponadto, dobra trwałego użytku nie charakteryzują sie taką dynamiką przyrostu sprzedaży jak FMCG.
Kto z nas nie spróbuje nowej kawy, czy nowego smaku soku po sugestywnej reklamie? Myślę, że większość - nawet, jakby miał to być jednorazowy zakup.
A kto z Was kupi telewizor czy kamerę "na próbę", żeby za dwa dni kupić sobie coś nowego? Pytanie retoryczne :)

W dużym uproszczeniu, dostawcy elektroniki użytkowej dysponują znacznie mniejszymi budżetami na komunikację marketingową, w związku z tym, dużo bardziej selekcjonują odbiorców pzrekazu (target) jak i sposoby dotarcia (media). Stąd mniej widać w TV Sony, Samsunga czy LG, a znacznie częściej pojawia się Procter czy Unilever - z całym wachlarzem marek :)

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Olgierd Langer:
Ja mowie akurat o telewizji. Banery wszelkiej masci to juz inna sprawa. Chociaz tych tez zbyt wiele nie ma, zwlaszcza na prowincji. A i w Warszawie zbyt wiele Lexusow, Lamborghini czy Jaguarow nie spoglada z duzego formatu.
To, co sie pokazuje w kanale ogolnym, musi trafic do jak najszerszej widowni i ma byc jak najbardziej uniwersalne, niestety. Wezmy pod uwage, ze polska klasa srednie nadal jest szczupla, zas jest to stabilny i najbardziej dochodowy (relatywnie) segment rynku.
Wracajac do luksusow w spotach, reklamuje sie Mercedesy i BMW, ale te marki sa zakorzenione nawet w Puszczy Bialowieskiej i nawet troll z Kola Podbiegunowego je zna i wzdycha bardziej lub mniej, zas nasza klasa przecietnych zjadaczy, wraz ze wzrostem dochodow i aspiracji, predzej kupi Merca nizszej klasy, niz wypasionego po brzegi Passata czy Saaba. Coz, prestiz i aspiracje maja rozne wymiary ;).

Nie bym sie tam madrzyla.... raczej rozwazam :), a ze temat ciekawy, pochlonelo mnie :))))

konto usunięte

Temat: Czemu nie ma reklam tych rzeczy?

Lucjan Exner:

Kasa i target.... Mniejsze przychody ze sprzedazy, bo wiadomo, ze czasem oplaca sie sprzedawac duzo tanich rzeczy, niz malo baaardzo drogich. Nasz rynek jest raczej nakierowany na drobnice, zas drozsze i trwalsze artykuly musza sluzyc dluzej, niz na bogatszym Zachodzie. Z zupami, soczkami i piwem mozna wejsc w kazdy zakamarek rynku, z Lexusem czy laptopem 12 cali juz gorzej.
Reklamy sa baaardzo drogie, a wiadomo, dobra reklama (przy zachowaniu przyzwoitej jakosci), to wiekszosc sukcesu i to ona w duzej mierze podnosi cene produktu.



Wyślij zaproszenie do